Auteur |
Bericht |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Hallo Porscheliefhebbers, Ik heb een vraagje Heeft iemand een idee wat een setje spoorverbreders kost van een 87er 3,2l 911 Wil deze graag monteren voor een mooier aanzicht
|
06 sep 2010 21:17 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Raymond, niet doen!!! Die 3.2 van jou klopt helemaal nu, daarom niets meer aan doen...
_________________________________________ Wim
|
06 sep 2010 21:23 |
|
|
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Ik weet het wel, maar zou haar hiermee graag willen verfraaien zonder dat haar originaliteit verloren gaat Of heb jij hier slechte ervaringen mee, dan zou ik ze graag horen
|
06 sep 2010 21:55 |
|
|
bully
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Denk dat je em beter iets kan verlagen.
|
06 sep 2010 22:00 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
't Blijft een kwestie van smaak, Raymond. Zo'n echte, originele en onverprutste 3.2 is tegenwoordig een zeldzaamheid, vandaar mijn spontane en vooral ongevraagde advies om je geld ergens anders aan te besteden... Bijvoorbeeld aan een tank brandstof voor de rit op 19 september in Brabant - Betuwe
_________________________________________ Wim
|
06 sep 2010 22:02 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Verlagen is dan wel weer goed....
_________________________________________ Wim
|
06 sep 2010 22:03 |
|
|
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Ja weet ik wel, maar mijn shockbrekers zijn nog te goed om ze zomaar aan de kant te leggen Kost al allemaal genoeg geld Maar ben met je eens, dat dit een mooie edit is aan de P en zal dan ook mooie verstelbare koni's/eibachs als de oude versleten zijn.....eronder leggen Maar waarom raad je deze spoorverbreders af dan
|
06 sep 2010 22:16 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Wat heb je er nu achter op liggen 8J? Geen spoorverbreders M.I. ziet dat er niet uit en heeft de auto dat ook helemaal niet nodig... Met jouw Fuchsen (heb in je album gekeken) is de auto helemaal af! Je hebt trouwens een geweldig mooie 3.2
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
06 sep 2010 23:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Hoe dik 'n setje van 2 of 'n setje van 4 Nieuw of Gebruikt
|
07 sep 2010 0:21 |
|
|
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Bedankt Marc voor je reactie Trouwens alle 3,0l en 3,2l in goede staat zijn mooie auto's Hallo Olaf, Het gaat mij om alleen de achterwielen en daar zou ik dan de prijs ong. van willen weten (nieuw en goede gebruikte) indien mogelijk. Kun jij me misschien adviseren wat mooi is met een 8J achtervelg Aangezien jij ook vaker sleuteld aan P'sjes En misschien adviseren waarom ik het wel of niet zou moeten doen
|
07 sep 2010 10:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Volgens mij heb je bij 'n 8J velg geen spacer nodig .. maar goed, smaken verschillen .. heb je de originele Fuchs op de carrera 3.2 - en welke maat banden zit er op Je kan even meten hoeveel ruimte je hebt tussen de wielkastrand en de band - bij ingeveerde toestand .. dan heb je 'n idee wat past .. en kan je gaan kijken wat het zou kosten spacers heb je vanaf 'n millimeter of 5 tot ....
|
07 sep 2010 10:20 |
|
|
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Hey Olaf, Ik heb achter de bandenmaat 225, 16 inch en de originele 8J velg Ik heb dit in mijn gedachte omdat ik het idee heb dat de wielen ver naar binnen staan t.o.v. spatbordrand Zoals je misschien kunt zien bij de volgende afbeelding Maar geef je mening maar, jij zegt dat ik er niet mee moet beginnen omdat een 8J dit niet nodig heeft Geef jullie mening maar en ik neem ze zeker mee in de beslissing Klik op de foto voor een vergroot image
|
07 sep 2010 12:42 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Verlagen komt door andere veren en/of bevestiging/steunpunten veren te wijzigen; dempers hebben hier (direct) niets mee te maken Nu heb je geen schroefveren dus andere veren = torsiestaven zal niet makkelijk zijn... Dan is alleen de instelling van het onderstel/de torsieveren een mogelijkheid, weer zonder effect op de dempers Wat betreft het optische effect ... ach mijn mening zal je terecht worst zijn
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 07 sep 2010 13:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 sep 2010 12:59 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Ik heb op mijn 89-er voor 6J met 205 en achter 8J met 225 banden. Persoonlijk vind ik dat erg mooi staan.
Op jouw fotos lijkt het alsof jouw voorwielen iets verder naar buiten staan dan mijn 6J's. Heb je er voor 7J velgen op staan ? In dat geval kan ik me voorstellen dat je wielkasten achter relatief leeg lijken vergeleken met voor. Meer dan een 5mm spacer zou ik niet doen. Daarmee trek je het beeld wel mooier denk ik.
Als je voor 6J hebt en achter 7J zou hebben, dan kun je achter een spacer van 12 mm plaatsen, je band komt dan op dezelfde plaats te staan als bij een 8J velg. Ik zou dat zowiezo doen bij 911-s met 7J's achter.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 sep 2010 13:00 |
|
|
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Hey Lindemans, Kijk dat is nou precies wat ik bedoel Voor lijkt het te kloppen, maar achter ziet het er idd. leeg uit Ik heb voor een 7J velg Maar maakt het uit of je nou een 7J of 8J velg hebt waar in beide gevallen een bandenmaat van 225 bij hoort en 16 inch. (iig. bij die van m'n neef 7J/225/16inch is dit zo) Naar mijn idee ligt het wiel dan toch gelijk tov. de wielkast als de bandenmaat bij 7 en 8J gelijk is
|
07 sep 2010 13:10 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Ik zou verlagen. Levert veel meer op mbt wat je wil bereiken.
|
07 sep 2010 13:22 |
|
|
bully
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
+2
|
07 sep 2010 15:00 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Ja Lindemans weet er wel wat van 7J of 8J maakt wel wat uit, dat komt omdat de zogenaamde ET waarde anders is (even op googlen). Kortweg komt het er op neer dat de 7J velg niet alleen smaller is dan de 8J velg, maar ook 12 mm meer naar binnen valt dan de 8J velg. Bij gelijke bandenmaat (breedte) ligt de band op een 7J velg dus 12mm dieper de wielkast in. Eerlijk gezegd vind ik ze in jouw situatie voor te ver naar buiten staan, niet achter te ver naar binnen. Geen idee hoeveel je ze achter nog naar buiten kunt zetten. 5mm zal wel lukken, 10 mm vraag ik me al af.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 sep 2010 17:17 |
|
|
pokerpascal
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Lekker zo laten !
|
07 sep 2010 19:18 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
maar hij heeft het helaas niet helemaal goed begrepen, of z'n huiswerk niet goed gedaan... niet dus... 6, 7 en 8J fuchsen (16 inch 911) steken allemaal even ver naar binnen De extra inch die de wielen breder zijn komt dus volledig naar buiten Wil je een 7J dus even ver naar buiten laten steken als een 8J, dan heb je een spacer nodig van 1 inch (of 25mm)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
07 sep 2010 19:32 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Bij een 911 met torsie veren (dus t/m 89) is de rijhoogte gewoon verstelbaar Daar hoef je dus geen nieuwe torsie veren voor te kopen (dat is alleen nodig als je stuggere vering wilt) en het aanpassen van bevestiging/steunpunten is al helemaaaaal niet nodig Hoezo niet makkelijk? D'r is niks moeilijks aan stuggere torsie veren Heerlijk toch zo'n forum met zoveel mis-informatie
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
07 sep 2010 19:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Dank voor de toelichting Jeroen Ik snap het behoorljk zoals je weet en dus ook je verhaal; probeer je de bedoeling van mijn verhaal ook beetje te begrijpen Je hebt de zin weg gelaten in je Quote over wat er wel mogelijk is met torsieveren: afstelling wijzigen dus. Bevestigingspunten wijzigen wijst op het verstellen van de veerschotel. Snap jij dat Dat andere torsieveren leverbaar zijn wist ik niet.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 07 sep 2010 21:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 sep 2010 20:09 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
@ Jeroen: ik snap wat je zegt maar het klopt echt niet, teken het maar eens precies uit ! De crux is dat het er niet omgaat hoever de metalen velgrand verder naar buiten komt, maar de wang van de band. En DAT is nu juist veschillend omdat de breedte van de velg anders is. Bij een 7J velg "bulkt" het rubber van een 225 band aan beide kanten verder over de velgrand, precies die 12.5mm die je over het hoofd ziet.
Je hebt gelijk dat de buitenrand van de velg 25 mm naar binnen valt. De buitenkant van de band (en die bepaalt hoeveel speelruimte je hebt tussen band en rand van de de wielkast) die valt echt maar 12.5 mm verder naar binnen.
Het is vrij simpel: de ET waarde van een 7J en 8J verschilt 12.5 mm. Het midden van de velg, en dus het midden van het loopvlak van de band, en dus ook de wang van de 225 brede band, vallen daarmee 12.5 mm naar binnen.
Omdat de 7J velg zelf ook nog eens 25 mm smaller is (aan beide kanten gaat 12.5 mm van het midden af) valt de buitenrand van de velg totaal 25 mm naar binnen.
Als je een 225 brede band met een 7J velg monteert ipv een 225 op een 8J velg, dan gebeurt er het volgende:
De metalen binnenrand van de velg blijft op dezelfde plaats De metalen buitenrand van de velg valt 25mm naar binnen De binnenste wang van de band komt 12.5 mm verder naar binnen De buitenste wang van de band komt 12.5 mm verder naar binnen Het midden van de velg komt 12.5 mm naar binnen Het midden van het loopvlak komt 12.5 mm naar binnen
Om de band (plaats van het loopvlak) met een 7J op dezelfde plaats te krijgen als bij een 8J velg, dan moet er een 12.5 mm spacer tussen, geen 25.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 sep 2010 20:32 |
|
|
supercarrera
Sweatmaker
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Volgens mij maken jullie een vrij eenvoudig verhaal onnodig ingewikkeld.
De vraag was wat 2 spoorverbreders kosten? Bij FVD.de betaal je ongeveer 160 euro voor een paar (15mm breed).
Dit lijkt me in jouw geval haalbaar gezien de foto's. Laat iemand de achterzijde omlaag drukken op de bumperrozet (of zet de krik onder linksachter en meet rechtsachter) en meet de ruimte die overblijft tussen zijkant band en binnenzijde scherm. Vergeet de rand niet die omgeslagen is. Evt. moet je deze laten omleggen. Als een 911 achter inveert, gaat ook het negatieve camber toenemen waardoor de boven zijde dus meer naar binnen gaat dan je in normale stand zou verwachten.
Echter is er volgens mij nog iets dat meespeelt; de diverse autobandenfabrikanten hanteren wel een bepaalde maataanduiding maar die is zelden of nooit in absolute zin gelijk aan eenzelfde maat band van een ander merk. B.v. Bridgestone, Michelin en Pirelli komen naar mijn smaak breder over dan Conti's. En zelfs binnen Bridgestone zie je duidelijke verschillen tussen de SO2 PP en een Expedia of R050. En denk aan de velgrandbeschermer, ook die werkt optisch in je voordeel.
Je torsie auto verlagen is overigens niet zo'n lastige klus en je hebt echt geen andere veren of dempers nodig. Alhoewel achter iets dikkere veren niet verkeerd zouden zijn. ik vind jouw auto trouwens qua hoogte goed staan. Voor 2cm lager zou ik me die moeite (en/of) geld besparen.
Ik hoop dat je iets met mijn verhaal kunt.
Groet, Theo
SC
|
07 sep 2010 21:18 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: prijs van setje spoorverbreders 3,2l 911
Onze porsche is standaard voorzien van 16 inch 6j velgen voor met 205 banden en achter met 16 inch 7j en 225 banden. De auto is echter wel verlaagd Acher heb ik 18 mm spoorverbreders gebruikt waardoor de wielkasten nu goed gevuld zijn Setje koste mij in 2008 € 137,- incl. & " Tüvgutachten "
_________________________________________ Less is more !
|
07 sep 2010 23:01 |
|
|