Re: Hoe verwijder ik de achterspatborden van 'n 911?
Ook 316 TI kan niet tegen zuur, Titaan is enkel toegevoegd om de lasbaarheid te verbeter/verhogen
Het klopt dat 316 wel één van de beste rvs soorten soorten is met bestendigheid tegen zuren en zouten, maar uiteindelijk roest elk metaal waar staal in zit, dus ook Rvs.
Rvs heet niet voor niks "Roest vast staal" i.p.v. in de volksmond genoemde "Roest vrij staal"
Uiteraard, maar mocht je later nog eens moeten lassen, dan.......dat bedoelde ik...
In principe houd geen enkel product roest tegen, roest wordt "tegengehouden" door het uitschakelen van de toevoer van zuurstof, roest verbruikt zuurstof en zonder nieuwe aanvoer stopt het roesten..
Wat je hiervoor gebruikt hangt van de toepassing af en moet steeds afgewogen worden, hierbij spelen diverse andere factoren steeds een rol zoals bijvoorbeeld dynamische belasting..
Dat klopt en word (werd) vaak toegepast, bij deze toepassing hadden ze echter in de zestiger jaren nog niet bedacht dat een stel autogekken deze auto's in 2010 zou gaan restaureren en dat ze dus heel lang mee zouden gaan
Dit is dezelfde reden waarom veel oldtimers met blank staal de fabriek uit kwamen zonder bijvoorbeeld een galvanisch bad zoals dat tegenwoordig gedaan wordt...
Om even terug te komen op het topic en de vraag van TS, de spatborden verwijderen kan op twee manieren, de nette en niet nette manier.
Als je hem wilt behouden is een puntlasboor inderdaad de beste manier, doe het wel rustig aan en met "feeling" ik heb al mening freesje in bovenbeen of arm zie en horen verdwijnen..