| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Uitlaat 997.2
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=29626
Pagina 1 van 3

Auteur:  Subdriver [ 20 okt 2010 1:00 ]
Berichttitel:  Uitlaat 997.2

Hallo,
Ik overweeg een andere uitlaat op mijn '09 977.2 Carrera 4 te zetten. Ik zou af en toe wel iets meer geluid willen hebben. Waar ik aan denk is een complete set van Akrapovic:
http://www.akrapovic.com/car-exhaust/pr ... 10fa2fbd6/ (Ik hoop dat de link werkt). Mijn bedoeling is dan om de remote control van de kleppen te verbinden met de " sport+ " knop. Ook zou ik graag de catalysatoren verwijderen. Heeft iemand ervaring met dit merk. Wat ik echt niet wil is een "drone" geluid bij rustig toeren.
Graag jullie advies en op- en aanmerkingen.
Carlos

Auteur:  Lasklusser [ 20 okt 2010 21:48 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Is dit geen optie? Klikklik :wink:

Auteur:  Jurgen [ 20 okt 2010 21:52 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

:thumleft:

Auteur:  Paul II [ 20 okt 2010 22:24 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Akrapovic lijkt een goede naam te hebben met mooi materiaal en beetje vermogenswinst voor een dikke prijs.

Alternatief is voor lagere prijs de originele sportuitlaat; hoor daar heel veel ongevraagd positieve geluiden over - o.a. klinkt als een Ferrari :P - van mensen die achter me gereden hebben :wink:
Binnen klinkt het beslist ook héél goed :!:

Auteur:  wolf [ 20 okt 2010 22:28 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

lijkt me niet dat je je kats zomaar eraf mag slopen. neem niet zo'n uitlaat met een aan/uit knopje. jippie bestaat niet.

Auteur:  M a r c [ 21 okt 2010 8:57 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

jippie? :scratch:

Auteur:  RB911 [ 21 okt 2010 10:09 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Paul II schreef:
..... de originele sportuitlaat.....:


+1, deel de ervaring en prefereer origineel.
Binnen in beide standen nooit hinderlijk, buiten een duidelijk verschil!!

Bij mij is deze standaard gemonteerd en helaas staat de uitlaat dan bij stadsverkeer snelheden (ik meen 50 tot 70) altijd in de zachte stand. Bij Paul is de uitlaat achteraf gemonteerd en kent dit probleem niet, mocht de originele je keuze zijn is dit een puntje om even met de dealer te bespreken.

Het zou porsche overigens netjes staan de auto's (zeker de S'en) standaard uit te rusten met de sport uitlaat ipv het standaard fluisterpotje wat echt niet bij het karakter van de auto past........

Auteur:  marino [ 21 okt 2010 10:23 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Had destijds onder mijn 997 ook een originele sportuitlaat (achteraf laten monteren). Klonk inderdaad wel lekker, maar vond het eerlijk gezegd nog steeds redelijk 'mak' voor zoveel geld. Het aan en uit schakelen was wel een leuke functie, maar vond ik in dit geval eigenlijk niet nodig, stond altijd aan bij mij....

Zou zelf gaan voor wat heftiger geluid, en zeker als je die dan nog steeds aan/uit kan schakelen.

Auteur:  caelin [ 21 okt 2010 13:39 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

eerste knopje waar ik op druk als ik de straat hier uit ben :wink:

ik vind het geluid tussen de 2.5 en 3.5k toeren wel tegenvallen (hoor dan bijna geen verschil tussen aan/uit) maar boven de 4k klinkt ie heel goed (hoor ik van anderen vooral) en onder de 2k een diepe grom

ik ben er i.i.g. erg blij mee :D


...euh dit ging over een AF-fabriek gemonteerde, weet niet of er verschil is met een later ingebouwde.

Auteur:  Paul II [ 21 okt 2010 18:48 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Schakelaar is wel handig wolf, voor de buren als je heel vroeg vertrekt of heel laat ... :wink:
Verder staat de herrie bij ons vrijwel altijd aan.

RB911: Het verschil met af fabriek en achteraf en 'dimmen' bij bepaalde snelheid heeft denk ik te maken met 997.1 en 997.2

De hoeveelheid gebrul vind ik echt perfect zo, zou niet meer willen, ook als ik de beslissing opnieuw zou moeten nemen 8)
Leg in dat opzicht overigens ook geen relatie met de prijs :)

Auteur:  JP-S [ 21 okt 2010 23:39 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Ik heb een kastje van Carnewal laten aansluiten op mijn originele pse; gaan aan wanneer ik dat wil (ook uit natuurlijk, maar dat wil ik niet zo vaak)! Ook geen uitval bij bepaalde toerentallen: of helemaal aan of helemaal uit; echte aanrader:

Carnewal - P97 PSE Switched by Remote Control

Citaat:
P97 PSE Manual Control
The PSE on the P97-1 and P97-2 needs to be activated every time you start the car by pushing the "Sport" and/or "PSE" button.
And even if you have decided to set the PSE in the loud setting, the DME will always switch the PSE to silent between 45 and 75km/h.
On most cars, it's also not possible to have the PSE on when the Sport setting is switched off. We now offer a plug and play solution that allows you to control the PSE manually, with memory function and all this via remote control.
The 2 channel remote has a "loud" and "silent" button so you can be 100% sure of the setting, even before you start the engine.
If you switch off the ignition, the last setting will be stored so next time you start the car, the PSE will still be in the same position so it's not necessary to push any of the buttons first, in order to get the PSE in the setting that you prefer.

Auteur:  Subdriver [ 22 okt 2010 2:26 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Hallo Iedereen,
Dank voor de reacties. Ik begin meer en meer aan de Porsche sportuitlaat te denken. Toch een paar vragen; Ik wil absoluut niet dat hij op silent gaat tussen de 45 en 70 kmh. Is dat alleen bij standaard/fabriek zo of ook bij achteraf monteren? Zo ja, kan je dat dan alleen oplossen met het Carnewal kastje (JP-S) of kan de dealer hier wat aan doen (RB911)? De uitlaat hoeft alleen op loud als ik in sport of sport-plus mode rij.
Verder nog even over de catalysatoren. Ik heb ze niet nodig (wij hebben hier niet eens loodvrij haha) en zou ze dus graag weg willen halen, scheelt weer pk's. Zijn er wel cat-replacement pipes (test pipes) te koop? Ik kan ze niet vinden op internet.
Carlos

Auteur:  RB911 [ 22 okt 2010 9:13 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Het automatisch dimmen van het geluid is noodzakelijk geweest om type goedkeuring te krijgen, anders zou je in bewoond gebied boven het toegestane aantal db's uit komen en het zou niets te maken met type 1 of 2 (aldus de dealer).

Bij achteraf montage neem ik aan dat je hier geen last van zal hebben.
Voor af-fabriek gemonteerde systemen heeft Carnewall inderdaad een prima en betaalbare oplossing, als geld geen rol speelt kan de dealer ook een oplossing bieden.

Auteur:  M a r c [ 23 okt 2010 9:35 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Subdriver schreef:
Verder nog even over de catalysatoren. Ik heb ze niet nodig (wij hebben hier niet eens loodvrij haha) en zou ze dus graag weg willen halen, scheelt weer pk's. Zijn er wel cat-replacement pipes (test pipes) te koop? Ik kan ze niet vinden op internet.
Carlos


Je motormanagement heeft ze wél nodig, of je moet de lambdasondes 'foppen' met weerstanden. Anders gaat gegarandeert je CEL aan....

Auteur:  arjanporsche2 [ 25 nov 2010 23:07 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

De Akrapovic is geen vergelijk met de Porsche sportuitlaat.

Vandaar dat Porsche standaard op een aantal modellen (in de GT2, GT3 en turboreeks en op de fabrieksracers) al een tijdje Akrapovic monteert.

Praktisch alle Akrapovic´en hebben nu standaard de vacuum kleppen techniek waarbij het geluid zich laat schakelen.

Bij Akrapovic gaat dat overigens draadloos middels een kleine afstandsbediening welke als sleutelring of als inzet voor de sigarettenaansteker in de Porsche laat gebruiken. De aansteker is dan tevens de oplader en de knop ziet er 100 % uit als een Porsche dashboardknop.

Een uitlaat kopen voor de prestaties (in plaats van alleen het geluid) zonder motormanagement aanpassing is zinloos.

De Akrapovic presteert praktisch gezien bijna of helemaal 2 x zo goed als de dichtstbijzijnde concurrent waarbij niet alleen vermogensprestatie maar vooral gewicht een grote factor meespeelt.

Het gewicht van een Akrapovic totaal systeem is tot 29 KILO minder dan een standaard Porsche uitlaat en bevindt zich volledig achteraan het 911 type.

Vermenigvuldigd met het pendulum effect van de middelpuntvliedende kracht ontstaat bij grote bochtensnelheden een totaal andere auto. Wellicht de grooste reden waarom Porsche de Akrapovic vooral voor sportdoeleinden gebruikt en de uitlaat heeft gehomologeerd en toestaat als OK onder de GT3, GT2 enz.

Afwerking, materiaal (Kobe titanium plus, 40 % lichter dan gewoon titanium en extreem belastbaar) en werkmanschap van de Akrapovic zijn op F1 niveau en dat maakt het prijsverschil ook e.n.o.r.m.

Alleen mensen die het kunnen betalen en waarderen zullen er één laten monteren.

Akrapovic werd als eerste en veel op de wensenlijst dealerauto´s gemonteerd door porformance.nl c.q. beek auto racing te Den Haag

Auteur:  bully [ 25 nov 2010 23:12 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

arjanporsche2 van Beek autoracing Den Haag?....... :mrgreen:

Auteur:  Subdriver [ 26 nov 2010 0:01 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

[quote="arjanporsche2"]Bij Akrapovic gaat dat overigens draadloos middels een kleine afstandsbediening welke als sleutelring of als inzet voor de sigarettenaansteker in de Porsche laat gebruiken. De aansteker is dan tevens de oplader en de knop ziet er 100 % uit als een Porsche dashboardknop.

Is het niet aan de sport/sport+ knop te koppelen?

Auteur:  sir marco [ 27 nov 2010 23:17 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Wat je ook kunt doen is mijn orginele uitlaat kopen en deze verbouwen ...
zie : http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=26016&hilit=uitlaat+997+mk2

Hoeft niet veel te kosten...

Auteur:  Subdriver [ 28 nov 2010 16:24 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Dank voor het aanbod maar ik zoek echt een uitlaat die ik ook "stil" kan laten zijn.

Auteur:  arjanporsche2 [ 01 dec 2010 15:02 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

arjanporsche2 is just old and fast :drive:

Auteur:  $TEEF [ 01 dec 2010 17:38 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

lijkt wel een disclaimer :mrgreen:

Auteur:  M a r c [ 01 dec 2010 19:00 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Eer dat ik een uitlaat uit het oostblok onder mijn P laat sleutelen....

:mrgreen: (geintje)

Auteur:  arjanporsche2 [ 01 dec 2010 19:17 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Ben daar s ff gaan loeren in het Oostblok. Akra's fabriek is wat Porsche Weissach graag zou willen :ba: Enig vergelijkbare fabriek die ik heb gezien is die van McLaren F1

Auteur:  arjanporsche2 [ 01 dec 2010 19:59 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

Subdriver schreef:
arjanporsche2 schreef:
Bij Akrapovic gaat dat overigens draadloos middels een kleine afstandsbediening welke als sleutelring of als inzet voor de sigarettenaansteker in de Porsche laat gebruiken. De aansteker is dan tevens de oplader en de knop ziet er 100 % uit als een Porsche dashboardknop.

Is het niet aan de sport/sport+ knop te koppelen?


Vast wel. Is electronisch dus alles kan. Maar kost dan ook de werkuren van een goede sparky :drunken: En je kan de omstanders niet meer verbazen vanuit de Mickey's op Zandvoort als je geen afstandsbediening meer hebt.

Auteur:  Paul II [ 01 dec 2010 22:20 ]
Berichttitel:  Re: Uitlaat 997.2

arjanporsche2 schreef:
De Akrapovic is geen vergelijk met de Porsche sportuitlaat.
Sure? Maar eens vergelijken dan als je zover bent :!: :twisted:

arjanporsche2 schreef:
En je kan de omstanders niet meer verbazen vanuit de Mickey's op Zandvoort als je geen afstandsbediening meer hebt.
:roll:
Eigen beleving is belangrijker dan die van anderen.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/