| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
iemand ff vertalen aub ..... http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=302 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | dirkie [ 27 dec 2003 23:13 ] |
Berichttitel: | iemand ff vertalen aub ..... |
weet iemand wat ze met de volgende engelse termen bedoelen ??? I resolved mine by re-connecting the heating duct that had become disconnected from the heater plenum, inside the kick panel. footwellduct tnx dirkie |
Auteur: | m030 [ 27 dec 2003 23:23 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij bedoeld hij dat de flexibele buis in de voetruimte , ter hoogte van de klep was losgekomen. MAW : In de linkse en rechte dorpels lopen 2 verwarmingsbuizen. Die gaan t.h.v. de voetruimtes van de bestuurder en passagier naar de ventilatie-bak onder de voorruit. Halverwege elke buis, zit een klep. Natuurlijk, of dit je probleem oplost is een andere vraag... |
Auteur: | dirkie [ 27 dec 2003 23:26 ] |
Berichttitel: | |
tnx lees dit is ... bizar hoor .. maar is wel precies wat ik aan de hand heb ... hoor die ping ook idd als ik de deur sluit ... Don't know if it's my imagination, but we now seem to have far fewer (if any) reports of C2s exhibiting excessive heat in the passenger's side footwell. While some report having resolved the problem by servicing the servos, I resolved mine by re-connecting the heating duct that had become disconnected from the heater plenum, inside the kick panel. Today, another penny dropped, and this may help others diagnose the problem .... I don't believe I've ever seen this connection documented before. From the day I bought the car, every time I closed a door with the windows closed, there would be a un-nerving metallic/muted 'plink' from inside the wheel well. Same thing with either door. Various people noted this as being a normal thing, caused by the cabin pressure venting through flaps in the heating system. However, it always seemed odd to me that it should be designed that way. Today, I realized that ever since I repaired my passenger footwell duct, I have not been hearing the 'plink' sound in the wheel well. Makes sense: with the footwell duct re-connected to the heater plenum, the cabin pressure no longer has a way to vent through the flaps. The other thing the repair resolved is the high heat build up I used to get behind the dash. So, if your dash gets hot (especially around the radio), and/or your hear a 'plink' sound when you close the door, it could very well be that your foot well duct has become disconnected. And, oh yes: without the added burden of heat belching into the cabin from the disconnected footwell duct, my C2 is *very* cool with the AC running on fan position 2 or 3 these hot days! Hope these observations help someone diagnose future problems! .. Gregg |
Auteur: | Pascal [ 28 dec 2003 13:27 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Die "ping" is wel degelijk normaal. Is een of andere uitlaatklep. Met mijn SC (en elke 3.2 coupe, en wellicht ook de auto's daarvoor), moet je de deur dicht GOOIEN, omdat hij anders niet goed dicht gaat. Die ping die je hoort, is dus die "uitlaatklep", die de lucht uit de cabine laat. Het probleem zit hem erin, dat de auto "luchtdicht" is (niet schieten!), en dat de mensen dit als een probleem begonnen te zien. Bij de 964 is dit dus aangepast met die "ping". Jij kunt als het goed is, je deur redelijk rustig dicht doen, en dan is ie ook dicht.... Een vriend van me heeft precies hetzelfde "ping" geluidje, en daar werkt de verwarming als een zonnetje (of koelkast, afhankelijk van wat je wilt!) |
Auteur: | m030 [ 28 dec 2003 14:07 ] |
Berichttitel: | |
Het geluid komt van de overdruk klep na de warmtewisselaars. Deze metalen kleppen zorgen er voor dat als je de verwarming afzet dan ontsnapt de warme lucht langs daar. Bij het dichtslaan van één van de deuren, krijg je een plotse overdruk in de cabine, die -langs de verwarmingsbuizen- deze kleppen doen opspringen. Dit is de klep : |
Auteur: | Olaf [ 28 dec 2003 14:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Inderdaad, die PING is heel normaal bij een 964 ...
|
Auteur: | John [ 28 dec 2003 15:23 ] |
Berichttitel: | |
FF vertalenen. http://www.systranbox.com/ alleen de mogelijkheid Vlaams<=>Nederlands hebbe ze niet. |
Auteur: | dirkie [ 28 dec 2003 15:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
DAM ERROR: Translation failed das t resultaat ... |
Auteur: | Pascal [ 28 dec 2003 16:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Pascal kijkt nog een keer... En nog een keer.... German -> Dutch |
Auteur: | EriC4C [ 28 dec 2003 23:11 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Heb deze "PING" bij mijn cabrio (daar loopt de luchtdruk ook niet zo hoog op neem ik aan ) nog nooit gehoord ..... jij wel Olaf |
Auteur: | Olaf [ 20 nov 2007 10:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Jammer .. Plastieklassen ... niet helemaal ON (in dit oude) TOPIC, maar toch wat betekend dit Vlaamse? woord |
Auteur: | John [ 20 nov 2007 10:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Lijmen ????? |
Auteur: | Maarten [ 20 nov 2007 10:46 ] |
Berichttitel: | |
Plastic lassen? Aan elkaar smelten |
Auteur: | outletvalve [ 20 nov 2007 13:04 ] |
Berichttitel: | |
we hebben ooit al een draadje gehad met fraaie vlaamse woorden/uitdrukkingen. Was erg vermakelijk ! |
Auteur: | ppp 356 [ 20 nov 2007 13:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
http://www.vprnewsline.be/basisbestanden/PDF/bako/bako_022806_NL.pdf |
Auteur: | Maarten [ 20 nov 2007 18:34 ] |
Berichttitel: | |
Wat heb ik toch een talenknobbel |
Auteur: | Olaf [ 20 nov 2007 20:26 ] |
Berichttitel: | |
... had de klemtoon verkeerd ... |
Auteur: | shaggy [ 26 nov 2007 19:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
is niet gewoon smelten maar echt lassen met toevoeging van streepjes oud materiaal. word meestal gedaan met abs kunststof. werkt perfekt |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |