| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Cabrio = Condens ?? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=30814 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Eric B [ 14 feb 2011 21:43 ] |
Berichttitel: | Cabrio = Condens ?? |
Al vanaf de aanschaf van mijn Boxster heb ik 'last' van condensvorming op de ruiten. Niet tijdens het rijden maar gewoon als hij na het rijden weer geparkeerd staat. Toen het op een gegeven moment gewoon echt druppels werden, uiteraard eens op onderzoek uitgegaan en ontdekt dat de onderkant van de bekleding van het linkerportier drijfnat was. Een echte lekkage dus. Deze lekkage is inmiddels verholpen. Bekleding blijft na regen/wassen kurkdroog. Check ook onder/achter/voor de stoelen regelmatig en alles is droog. Geen zichtbare lekkages dus. Stelling : CABRIO = CONDENS ??? Zijn er meer Boxster/cabrio rijders met dezelfde condens-ervaringen ? |
Auteur: | barolo [ 14 feb 2011 21:47 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Als je de zoekfunctie gebruikt, dan vind je diverse antwoorden hierop. Ja het is een bekend probleem en persoonlijk heb ik er geen last van. |
Auteur: | Eric B [ 14 feb 2011 21:49 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Hey Barolo. Had ik ik al een beetje gedaan maar geen echt duidellijk antwoord tegengekomen. |
Auteur: | Ewout [ 14 feb 2011 21:52 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Geen last van condens op de ruiten. |
Auteur: | barolo [ 14 feb 2011 21:58 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Ik heb ff voor je gezocht. viewtopic.php?f=9&t=26416 |
Auteur: | Eric B [ 14 feb 2011 22:15 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Bedankt Barolo. Maar heb geen lekkage (meer) in de portieren. Alles is kurkdroog. Overal. Toch wat condens. Niet veel, een beetje aan de onderkant op de voorruit. Gewoon maar laten voor wat het is ? Vandaar ook de stelling : CABRIO = CONDENS ?? Gewoon accepteren ?? Heb trouwens zelf nog nooit onder de kap naar die afvoergaten gekeken. Kun je daar zo bij zonder de kap los te hoeven maken ? Weet trouwens nog niet echt hoe dat moet. |
Auteur: | Rob986 [ 14 feb 2011 22:53 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Heb ik nog nooit last van gehad. |
Auteur: | maurice [ 14 feb 2011 23:15 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
In principe moet ook een cabrio kurkdroog kunnen zijn als er geen lekkages zijn. Maar voor je het vocht uit de auto hebt dat kan even duren. Is het lang geleden dat de lekkage is verholpen? Verder scheelt het ook nog of de auto binnen en droog staat of buiten. Met de hoge luchtvochtigheid van het moment zal de auto zeker niet snel drogen en condensvrij worden. Goed ventileren is de enige remedie. |
Auteur: | Ewout [ 14 feb 2011 23:17 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Dat ventileren gaat prima met de kap open |
Auteur: | barolo [ 14 feb 2011 23:34 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
De Boxster is kurkdroog. Eenmaal vochtig, dan raakt tie het moeilijk kwijt. Zeker alstie vaak buiten staat en als je tijdens de winter doorrijdt. Wanneer het vochtig is onder het tapijt, dan krijg je dat bijna niet weg. Het kan overigens geen kwaad. Zodra je de zon ziet, zet je P erin het liefst met de deuren en dak open. Zet iets onder je tapijt, zodat het vocht makkelijker kan verdampen. |
Auteur: | Olaf [ 14 feb 2011 23:41 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Zo gauw de zon schijnt -- in de zon zetten met de ramen op 'n kiertje -- en als je de ruimte hebt, de matten er uit halen en die binnen drogen ... .. je zal verbaasd zijn als je weet hoeveel vocht je (in dit seizoen) aan je schoenen meeneemt de auto in ... |
Auteur: | Eric B [ 15 feb 2011 9:34 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? | |||||||||
Lekkage is zo'n 4 weken geleden verholpen. Portier blijft nu droog na regen. Was eerst kleddernat. Tevens werd het tapijt naast/achter bestuurdersstoel hierdoor vochtig. Boxster staat ook gewoon buiten aan de stoeprand en er wordt vrijwel elke dag mee gereden. Geen lange afstanden, dus lekker droogblazen lukt natuurlijk ook niet echt. Zal inderdaad ook wel met de luchtvochtigheid/omstandigheden buiten te maken hebben. |
Auteur: | Olaf [ 15 feb 2011 9:57 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Onder het tapijt zit wss nog 'n heel hoop vocht - denk toch dat je het tapijt er uit moet halen en zorgen dat dat en alles wat er onder zit droog wordt .. desnoods d.m.v. 'n verlengsnoer dat tot aan de stoep komt - in combinatie met 'n haardroger of klein electrisch warme lucht kacheltje .. Andere optie zou zijn: gaan rijden zonder matten/bekleding - kachel op de warmste stand en hoofdzakelijk naar beneden laten blazen - evt. met het dak open, maar zeker met de ramen op 'n kier .. Succes! |
Auteur: | horn [ 15 feb 2011 10:10 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
auto nachtje in droogkamer van spuiterij zetten. of wat vochtvreters en een elektrisch kacheltje erin 's nachts, nadat je matten (en evt ondermatten - weet niet of Boxster die heeft) eruit hebt gehaal. Check ook of je geen doekjes/t-shirts etc in je auto hebt liggen. Ik had een doekje onder de stoel liggen (overblijfsel uit condenstijd om ramen te wissen) dat zeiknat was en condens bleef veroorzaken. |
Auteur: | Eric B [ 15 feb 2011 11:50 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Ik heb er een vochtvreter (bison) in staan. Doet volgens mij z'n werk wel. Er zit soms alleen 's avonds als het buiten wat kouder is wat condens tegen de voorruit. 's Ochtends is dan alles weer schoon. In het bakje zit na een week een heel klein beetje water. Verder de boxster overal betast volgens mij maar nergens nattigheid te vinden. Kan dus nooit veel zijn lijkt me. Dus heb ik toch het idee dat de condens weersafhankelijk is. Na regen bijv is lucht heel vochtig natuurlijk. Uiteraard zit er ook vochtige lucht in de (warme) wagen die dan weer condenseert als de temperatuur buiten daalt. Ik moet zeggen dat ik het in onze Astra ook wel eens zie maar niet zo 'erg' als in de boxster. Vandaar mijn stelling/vraag : CABRIO = CONDENS ?? |
Auteur: | horn [ 15 feb 2011 11:52 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
iedere cabrio is anders. oud/nieuw, geisoleerd dak/enkel dak etc etc. mijn mini condenste alleen nadat ik een keer in de stromende regen de auto open op de oprit had laten staan... volvo condenseert amper. golf cabrio (goed dak) niet. Oude engelse cabrio's volgens mij nergens echt goed dicht. (vraag)stelling is dus een beetje té algemeen... |
Auteur: | mark996 [ 15 feb 2011 11:58 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
ik dacht dat mini's cabrio's alleen maar open mochten rijden (getuige dat tellertje dat bijhoudt hoe lang je open rijdt).. |
Auteur: | PEC [ 15 feb 2011 12:08 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Ik had dit ook in de herfst, tot ik een hardtop kocht, sindsdien geen last meer. ik denk dat het komt omdat een cabriokap dun is en dat de condens er tegen slaat of zo. |
Auteur: | marino [ 15 feb 2011 12:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? | |||||||||
Ik had een keer wat gemorst op een van de vloermatten, en deze na het schoonmaken afgespoeld met de tuinslang. Heb hem vervolgens in de verwarmde garage laten drogen, duurde 3 dagen voordat hij een beetje fatsoenlijk droog was. Die dingen absorberen een partij vocht! |
Auteur: | horn [ 15 feb 2011 13:17 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
bij mijn 964 was een keer aan de linkerzijde de kabel die het dak strak trekt gebroken. gevolg: natte matten. Voorin onder de mat en ondermat waren de schuimrubber isolatiematten/blokken echt zeiknat. Ik heb de matten eruit gehaald en te drogen gelegd. De schuimrubber isolatie eerst zo goed mogelijk leeg geknepen en toen een paar weken binnen neergelegd tot ze droog waren. Kostte een hoop tijd. Probleem was daarna wel opgelost (ja, ook aan beide zijden de kabels laten vervangen ) |
Auteur: | Eric B [ 15 feb 2011 13:18 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? | |||||||||
Toch heb ik eigenlijk niet het idee dat het aan de kap te wijten is. Plafond is kurkdroog. Ook geen sporen van oude lekkages of zo. De cabriokap is natuurlijk het eerste waar je aan denkt bij vocht maar het bleek uiteindelijk een portier te zijn Had er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat het van daaruit kon lekken. Nog nooit meegemaakt in de 24 jaar dat ik autorij. Zie na het wassen na een uurtje ook wat condensvorming in de hoeken van beide zijruiten bij de spiegels. Komt toch wat in terecht wat er later weer uitwasemt. Maar misschien toch ook maar eens uitkijken naar een hardtop.... |
Auteur: | horn [ 15 feb 2011 13:23 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
hoe was je? hogedrukspuit? nooit op de verbinding raam/dak of raam/a-stijl richten. Komt altijd vocht langs. Hetzelfde zie je ook vaak in een wasstraat als de auto wordt drooggeblazen. Ik denk dat jou plastic deur'zeiltje' niet goed was (zit tussen je deur en je binnenbekleding). Dan krijg je idd een binnenbekleding die aan de onderzijde doorweekt is. En al dat vocht moet er eerst uit voordat je van je condensprobleem af bent. nog wat meer leesvoer: viewtopic.php?p=590791#p590791 viewtopic.php?p=518776#p518776 viewtopic.php?p=503403#p503403 viewtopic.php?p=477546#p477546 viewtopic.php?p=268738#p268738 viewtopic.php?p=108592#p108592 |
Auteur: | Eric B [ 15 feb 2011 14:24 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Bedankt Horn. Het meeste ben ik via de zoekfunctie al tegengekomen maar bedankt voor de moeite. Folie is gecheckt. Was het niet. Er zat wel 'iets' los (weet niet eens precies wat) waardoor er behoorlijk wat water aan de binnenkant terecht kwam. Maar dit is nu verholpen. |
Auteur: | Dimitri-Turbo [ 15 feb 2011 19:48 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
Ik had destijds toen ik nog een boxster had ook last van het 1 op het andere moment van condens... snel gaan zoeken en wat bleek er zat een stukje autospons in de afvoer... de afvoer waar de cabriodak in zakt! En daar liep het water over naar binnen... (bij de bijrijders kant..), bekleding losmaken, een hoop kranten en het is uiteindelijk na een uitgebreide test verholpen Maar het blijven fijne wagens die boxsters |
Auteur: | rarebear [ 17 feb 2011 21:13 ] |
Berichttitel: | Re: Cabrio = Condens ?? |
....en gelukkig zijn Porsches geheel verzinkt , dus goed roestbestendig, er zijn nog veel auto's met een niet verzinkte bodemplaat, die roesten echt door ! |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |