Auteur |
Bericht |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
VELG VAST, Wat nu?
We hebben een lekke band met onze Fiat Stylo Abarth, moeren los, auto opgekrikt, moeren eraf.
Helaas, velg met geen mogelijkheid los te krijgen. garage gebeld: Sla op de velg met een hamer!.
Wij gedaan met zo'n rubber straat stenen hamer. Niks hoor vast als een huis.
Kan het lichtmetaal vastgeoxideerd zijn aan iets?/
Please help?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
28 jan 2011 17:02 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Cola of WD 40 ....brengt mss wat soelaas
Succes
kokend water kan ook nog wat zijn
_________________________________________ Timeless objects
|
28 jan 2011 17:04 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Ga ik effe proberen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
28 jan 2011 17:07 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Ik maak ieder jaar hetzelfde probleem met de DD mee wanneer ik van zomer op winterbanden ga en vice versa. Gewoon met een wiel dat je er wel af krijgt met een zwiep tegen het andere wiel gooien... Werkt altijd! Voordeel is dat door het rubber de velg niet beschadigd
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
28 jan 2011 17:24 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Misschien eerst wat kopervet smeren voordat de velg geplaatst wordt? Dat doe ik tenminste bij wisselen van winter- naar zomervelgen.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
28 jan 2011 17:33 |
|
|
arjan
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Wielmoeren los en d'r af een stukkie rijden en dan vol op de remmen
|
28 jan 2011 17:50 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Bedankt voor de tip! het heeft gewerkt. Uiteindelijk gaf de tip van Arjan de doorslag!
@Radboud: Inderdaad een goede tip, want dat kreng zat echt vast!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
28 jan 2011 17:55 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Geen kopervet. De combinatie koper aluminium is even beroerd als aluminium en staal. Gebruik speciaal grijs vet wat bedoeld is voor aluminium - staal verbindingen.
|
28 jan 2011 18:09 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Goeie tips allemaal weer, vooral van die losgedraaide wielbouten is erg grappig! Zijn je bouten nog bruikbaar of is het draad ook naar de klote? Is gewoon oxidatie op de centrering en de schijf. Als je bij montage even met een scotchbrite het vlak schoonmaakt en licht insmeerd met vaseline dan heb je geen probleem.
|
28 jan 2011 21:48 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Gek, wissel regelmatig van wielen maar deze zitten nooit vast.. Noem het kwaliteit van materialen. Heb de buurman geholpen met het wisselen van winter- naar zomerwielen - ja: vorig voorjaar - en ontdekte dat hij winterwielvelgen had met een kunstof centreerring - - zodat een bepaalde velg op meerdere auto's past, de centrering dus. Onder dit goed afsluitende kunststof verzamelde zich vocht, kon niet meer weg, dus heerlijk fris rode roestvorming. Al binnen een half jaar Voordelige oplossing
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 jan 2011 22:29 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Klopt helemaal Peter. Nooit Kopervert gebruiken in combinatie met aluminium. Je zou Molybdeendisulfide (onder de merknaam Molykote) kunnen gebruiken. Dat is op basis van grafiet. Wat duurder maar vele malen beter is Keramisch vet. Dat is bestand tegen hele hoge temperaturen en tast metalen niet aan zoals andere vetten. Ik gebruik dat zelf al jaren en het is echt geweldig spul voor het onderstel van een auto.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 jan 2011 0:11 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Dan zal ik wel speciaal kopervet hebben hier Werkt al jaren prima, was ook tip van de garage...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
29 jan 2011 0:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Car Service V.....
|
29 jan 2011 0:15 |
|
|
bully
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Ook een goeie tip, daarna heb je wel dorst
|
29 jan 2011 0:15 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Nee, ik heb geen winterbanden onder de 3.2 ... Wel onder de Audi en de VW... Toch maar bij de volgende wissel ff schoonmaken en ander vet gebruiken voor de zekerheid dan. Gelukkig nog geen last gehad.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
29 jan 2011 0:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Regelmatig? Ik neem aan dat "frequent" bedoelt. Noem het in dat geval logisch.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 jan 2011 14:52 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
ik heb het ook eens gehad bij mijn DD. oorzaak = gepoederlakte velgen die te nauw sluiten rond de naaf. oplossing = met een staalborstel op een boormachine de binnenzijde van je velg goed verfvrij maken
|
29 jan 2011 15:50 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
afgewerkt smeerolie op de naaf en het draagvlak van de velg smeren, nooit meer problemen ! die olie heeft een zuurgraad en voorkomt oxidatie van lichtmetaal (die is basisch Ph >7)
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
30 jan 2011 11:49 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Zou ik niet doen met aluminium velgen.... Zonder laklaag krijg je nog meer corrossie en zitten je velgen nog eerder vast. Gewoon iedere beurt de wielen eraf, schoonmaken en naven invetten. Als ze vast zitten sla je met een moker (niet mee een jippie hamertje) op de band. Gaat altijd los. Wel kruislings slaan, niet steeds op 1 plek.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 jan 2011 13:19 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Warme olie kruipt ertussenuit en zit dan wel heel dicht bij remmen....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 jan 2011 13:22 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
vergeet ook niet je auto goed te ondersteunen voordat je met voorwerpen tegen een velg gaat 'slaan.'
Daarnaast zou ik ook het draad op mijn wielbouten beschermen als je op deze manier velgen moet losmaken.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
31 jan 2011 1:35 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Of dat met een staalborstel het gewenste resultaat geeft? De flens moet natuurlijk wel mooi in het vlak van de velg blijven liggen. Mijn velgen liet ik daartoe afdraaien met een keurig groefpatroontjeje (v^v^v^v) op het flensvlak. Nadat ze eerder ook waanzinnig vast zaten. Zie ook eerdere discussie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=650719#p650719.
|
31 jan 2011 11:16 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Ik kom net dit artikel tegen en dacht aan dit topic, waar het gebruik van kopervet met lichtmetaal wordt afgeraden. Bij kopervet staat hier: " Another good use is to stop alloy wheels sticking to hubs." Dus wel of niet gebruiken?
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 feb 2011 20:23 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
Of schijven nemen met een alu hart, indien verkrijgbaar.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
27 feb 2011 20:28 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: VELG VAST, Wat nu?
dan zitten ze bij de meeste auto`s nog steeds vast op de naaf die van staal is.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
27 feb 2011 20:47 |
|
|