Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:39

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
MY01 BoxsterS: deurvergrendeling weigert 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht MY01 BoxsterS: deurvergrendeling weigert
Sinds vandaag weigert de deurvergrendeling van mn BoxsterS. Als je via de sleutel de auto op slot zet dan hoor de sloten vergrendelen maar 2 seconden laten gaan ze weer open en hoor je de toeter 2x.

Heb als grove actie maar vast geprobeerd om de computer te resetten door de accupolen eraf te halen. Dit hielp niet.
(en was geen echt succes omdat het alarm afging en ik vervolgens om van die herrie af te zijn per ongeluk de voorkap (moterkap, maar die zit daar niet ;-)) dicht deed. Dat is dom, heel dom. Want voor het openen heb je stroom nodig en dat had ik niet meer want ik had de polen van de accu gehaald :-( Na wat geklooi werkte de truuk met de sigaretten aansteker door er via een starterspack 12v op te zetten...)

Handleiding zegt dat als de auto 2x toetert er iets mis is met de interieur bewaking. Dat je naar de dealer moet om het op te lossen en als nood de auto moet dicht zetten door 3x op de knop van de sleutel te drukken. De auto gaat dan wel op slot en schakelt het alarm in enkel de interieur bewaking blijft uit.

Iemand een idee / ervaring anders dan morgen de dealer bellen ?

Mark.

05 aug 2007 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S 993 Carrera Cabriolet 912 SWB 1966 Cayenne MY '13
Limburg (Belgiƫ)
Bericht 
Kan te maken hebben met de beveiliging van de radio of zelfs de afsluitbare armteun.

Had vroeger ook een Boxster en indien de ramsteun niet goed afgesloten was, dan kon je het alarm niet activeren.
Wat ook eventueel een oorzaak kan zijn is de autoradio, deze is voorzien van een beveiliging die verbonden is met het auto-alarm.

Voor de rest zou ik echt niet kunnen weten wat het probleem zou zijn.
:roll:
Veel succes

06 aug 2007 0:25
Profiel
Bericht 
gewoon ff naar de dealer gaan en die kan
de storing zo uitlezen ik heb het ook gehad
met mn 986 die had storing in de radio massa
zonder verklaarbare reden en toen ook snel
verholpen.

soms zit t mee. soms helemaal niet

06 aug 2007 1:25
Bericht deur vergrendeling
Het komt vaak voor dat de stelmotoren in de deur niet goed werken
of gecorodeerde stekkers hebben. Als dit niet goed is springt de auto ook meteen open. Maar als je de auto uit laat lezen kom je hier zeker achter.

Mvg William koen
Ekris exclusief

06 aug 2007 8:35
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Auto staat bij dealer.

Rechterdeurslot sluit enkel geeft niet door aan de computer dat ie gesloten is. Kortom computer denk dat het een storing is en opent weer alles.

Is een hele unit -> deurslot moet vervangen worden + sealing kit voor de deur + arbeid. Reken op 700 euri ofzo...

Maar ach, hobbies mogen geld kosten ;-)

BTW: Er stonden twee auto's die waren volgelopen met water doordat de waterdrains dicht zaten. Alarm computer zit onder bestuurdersstoel en is dan vaak naar de klote. Hele tapijt / interieur moet er dan uit + vervangen van de alarm computer. Je wilt niet weten wat dat kost. Kortom let op je waterdrains !. Die van mij waren gelukkig schoon en alles is droog en het was de slotunit...

Mark.

11 aug 2007 17:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: MY01 BoxsterS: deurvergrendeling weigert
Ik heb een 996 met hetzelfde probleem. Het uitlezen van de computer gaf hetzelfde resultaat, de bestuurdersdeur sluit niet terwijl hij wel op slot zit. Schijnt dus erg veel voor te komen. Recentelijk is een carkit ingebouwd en is de spanning van de accu geweest. Men heeft ook aan de radio gewerkt. Volgens de dealer kan het daaraan niet liggen. Hoop dat er mensen zijn met dezelfde ervaring en die dan mogelijk de oplossinbg weten voordat het een kostbaar zoekplaatje wordt.

07 apr 2011 10:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]