Auteur |
Bericht |
jurrian
|
licht is drama bij mijn 911 uit 68
hallo allemaal de motor loopt inmiddels prima, nu het volgende probleem. van het licht doet bijna niks het en als ik het ligt aan heb zonder contact aan en ik doe het groot licht aan begint alles te knipperen en de olie level meter klikt naar vol en leeg op en neer als een gek. heb olie tank draden eraf. nog hetzelfde. alleen als ik de richting aanwijzen relay eruit haal stopt het, en als de motor draaid doet hij ook normaal, maar nog steeds geen licht. heb draden schema L57 en L59, maar ben niet zeker of het klopt. heeft iemand een schema voor een 1968 911L SWB?
|
02 mei 2011 20:23 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
02 mei 2011 20:34 |
|
|
cabrio wim
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
Jurrian, heb het al meer geschreven hier, stroom en Porsche is een ramp. In ieder geval succes met het zoeken naar het probleem, en vergeet vooral niet de massa punten schoon te maken.
|
02 mei 2011 20:49 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
gewoon nieuw kabelboompje
_________________________________________ oud is beter
|
02 mei 2011 20:50 |
|
|
Niels
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
Wim, als je dit vergelijkt met italiaantjes valt het wel mee
|
02 mei 2011 21:16 |
|
|
jurrian
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
nou lekker positief allemaal. zal zeker lekker slapen. ga gewoon lekker door met meten en prutsen.
|
02 mei 2011 21:29 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
klinkt erg naar een massa probleem . Zo te lezen krijgt hij massa via het knipperlichtrelais .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
02 mei 2011 21:52 |
|
|
jurrian
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
he hessel dat schema heb ik al, maar kan al die relays niet vinden die erop staan. alleen een richting aanwijzer relay en een groot relay voorin en twee relays achterin bij de motor. is dit normaal?
|
02 mei 2011 21:53 |
|
|
jurrian
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
he dannyl betekent dat dat het relay kapot is?
|
02 mei 2011 22:12 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
In tegenstelling tot de andere reacties heb ik weinig problemen met de bedrading ondervonden. Ik heb wel alles los gehaald, schoongemaakt en opnieuw vast gezet. Alle zekeringen en lampjes vervangen voordat je ook maar iets gaat proberen en dan één voor één alles aflopen. Zonder dimlicht behoor je alleen grootlicht te krijgen als je de hendel naar je toe trekt (voor een licht signaal). De vaste grootlicht stand van je af werkt alleen als je je dimlicht aan hebt. Wat jij beschrijft lijkt inderdaad een massa probleem. Ik had ooit dat mijn toerenteller 50% aangaf van de werkelijkheid als het licht aan was. Succes..er is hoop!
|
02 mei 2011 22:55 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
Normaal gesproken niet , de stroom zoekt zich een weg naar massa . In jou geval via het relais .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
03 mei 2011 2:34 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
Het kan zijn dat er in sommige versies meer relais zitten dan in andere. Ik geloof dat de US 911-jes wat voller zaten qua relais en ik denk dat dit schema amerikaans is. Welke relais kun je niet vinden dan in je auto? Ik heb ook wel wat dingetjes gehad toen ik mijn 911 deed. Dimlicht rechtsvoor aan als je remt, etc. Daar heel veel zaken aan een slechte massa ligt, heb ik de hoofdmassa punten vernieuwd. Zoals onder het dashboard achter de asbak zit een stekker met 6 massadraden. Ik heb dit punt opnieuw in de body vastgezet. Dit hielp. In de loop der jaren zal er heus wel wat geprutst zijn aan onze oudjes. Ik denk dat er niets anders opzit om met je schema en multimeter door de auto te gaan.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
03 mei 2011 8:58 |
|
|
jurrian
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
Heb net met patrick gebelt en hij rade mij ook aan om met alle massa punten te beginnen. wordt vervolgt. jullie bedankt voor de reacties.
|
03 mei 2011 12:18 |
|
|
Niels
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
Ik heb overigens met de Porsche ook erg weinig last gehad. Zaak is echt wel robuust vind ik. Gewoon even alles goed nalopen denk ik.
|
03 mei 2011 13:17 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
trek eens een extra massa strip vanaf de accu naar de carosserie, dit klinkt echt als een massa probleem
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
05 mei 2011 20:13 |
|
|
jurrian
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
zo het is gelukt. alles doet het. heb alle contacten, stekkers, schakelaars, massa punten en relais schoon gemaakt en met contact spray behandelt, en langzaam maar zeker ging er steeds meer werken. zelfs achteruit rij licht, nadat ik had uitgevonden dat het pinnetje van de switch in de bak miste. heb net nieuwe banden besteld (185-60-r15 84h pirelli p6) en hopelijk volgende week naar keuring. wordt vervolgt
|
19 mei 2011 21:56 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: licht is drama bij mijn 911 uit 68
Gefeliciteerd Zo zie je maar de Porsches zijn nog niet zo gek Nu de keuring altijd spannend maar keurmeesters vinden het gelukkig wel een leuke auto om te keuren.
|
20 mei 2011 14:39 |
|
|