Auteur |
Bericht |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
18 inch bandenspanningen
kworleipkweetutnietmeahhh wie weet wat de bandenspanning op 18 inch moet zijn banden maat 225 en 265 ze zitten op een 964 de een zegt 2.5 en 3.0 de ander weer 2.5 rondom de ene weer 2.3 en 2.7 waar vind ik de juiste data , of heeft dit ook met onder andere persoonlijk voorkeur te maken ?????
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
13 mei 2011 10:18 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: 18 inch bandenspanningen
heeft vooral te maken met hoe de banden slijten:
Te hoge spanning: goed voor het sturen maar de band staat wat "bol" op de weg waardoor hij in het midden teveel slijt tov de randen. Te lage spanning: goed voor het comfort, slecht voor het rijden (tot op het gevaarlijke af) en de band lijst meer aan de randen dan in het midden.
Achter zit meer gewicht dan voor, dus mijn (fiscalisten-) logische gedachte is dat de spanning achter wat hoger moet zijn dan voor.
Als je nu eens de data neemt van de originele bandenmaat en daar 0,3 bar rondom bij pompt... dan zit je al aardig in de richting lijkt me.
Wat vinden de experts??
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
13 mei 2011 10:25 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 18 inch bandenspanningen
2,5 bar voor en 2,8 bar achter Knauff.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 mei 2011 10:35 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 18 inch bandenspanningen
daarom vroegt ik ook om data , suggesties had ik al omschreven meeste data is ook allemaal gebaseerd op 17 inch wat normaal ook de max is op een 964 de enige porsche 964 die origineel met 18 inch speedliners rijd is een 964/965 en daar zijn ook 2 data,s van: 2,5 rondom of 2.5 en 3.0 dus waar komt jouw data dan vandaan Frantzzzzzzz als ik vragen magt ?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
13 mei 2011 10:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 18 inch bandenspanningen
Knauffert ... krijtstreep op de band zetten - en dan even 'n rondje om de kerk gummen Zelf had ik onder de 964 ook 2.5 Bar voor en 3.0 Bar achter - bij de 993 en Carrera 3.2 Idem Dito ..
|
13 mei 2011 11:15 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: 18 inch bandenspanningen
of ipv krijtstreep effe beetje poeder opsmeren.... weet je het ook
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
13 mei 2011 11:45 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 18 inch bandenspanningen
Info komt van Frank Schmidt waar ik vorige week exact dezelfde bandenmaat onder mijn 964 heb laten leggen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 mei 2011 11:51 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 18 inch bandenspanningen
2,5 voor en (bijna) 3.0 achter. Data (advies) van Porsche Centrum.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 mei 2011 15:16 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 18 inch bandenspanningen
Hangt er een beetje van af hoe snel hij zijn bandjes poetst. @MarkS: 993 of 964?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 mei 2011 15:19 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 18 inch bandenspanningen
993
is er een reden dat die zou moeten afwijken voor 964?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 mei 2011 15:30 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: 18 inch bandenspanningen
Hangt volgens mijook van je rijstijl af,
ik merk dat als je veel hoge snelheden rijdt dat ook bij 2,5 de achterbanden nog iets sneller in het midden slijten dan aan de buitenkant. maar zachter vind ik ook niet prettig
_________________________________________ remmen is angst
|
13 mei 2011 15:32 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 18 inch bandenspanningen
Qua bandenspanning zou ik niet weten maar wat betreft advies van een officieel PC omtrent 18" onder een 964 wel.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 mei 2011 15:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 18 inch bandenspanningen
met de bandenspanning kun je ook je overstuurprofiel wat bijstellen, als je een c2 hebt.
_________________________________________ oud is beter
|
13 mei 2011 16:08 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 18 inch bandenspanningen
ik gaat denk eens een jaartje 2.3 en 2.7 proberen ik heb de meeste andere opties al geprobeerd. voor gaat altijd al langer mee staan bij mij op 2.5 , kheb een jaartje achter met 2.5 gereden dan issie zo verdwenen nog geen 15.000 km, reed qua comfort heerlijk bij een jaartje 3.0 reed ik er er ruim 20.000 km mee achter (ja ik weet het ik rijd als een dooie) maar ik vind het net iets te hard rijden ! vandaar ik maar eens een jaartje 2,7 ga proberen rijd er iemand hierzo op 2.7 achter zoja hoe vind diegenen dat rijden? of is het wat ik al vroeg ook persoonlijk ?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
13 mei 2011 16:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 18 inch bandenspanningen
2.3/2.7 dat zijn 997 cijfers Mike wel voor 19" voor zou ik 2.5 doen op je P.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 mei 2011 19:29 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: 18 inch bandenspanningen
Ik ook toen op mijn 964 met dezelfde bandematen: 2,5 voor en 3,0 achter.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
13 mei 2011 20:45 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 18 inch bandenspanningen
Dat zijn ook de waarden voor 18" op de 993.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 mei 2011 20:51 |
|
|
jadatis
|
Re: 18 inch bandenspanningen
Bandendruk heeft alles te maken met gewicht op de band en de snelheid waarmee je maximaal wilt rijden. Ik heb eens de formule bemachtigd die de bandenfabrikanten gebruiken om de adviesdrukken te bepalen voor autobanden. Heb mezelf Excell aangeleerd om er spreadsheets voor te maken. In de volgende map op mijn publieke map van skydrive hotmail staat spreadsheet en voorbeeld om adviesdruk om te rekenen voor andere dan de originele banden, of om de originele te controleren en te zien of je voor andere omstandigheden verantwoord lager kan gaan. http://cid-a526e0eee092e6dc.office.live ... 0omrekenenDownload en open de spreadsheets in Excel of compatible programma om er mee te werken, in de browser lukt niet. Vanuit deze map kun je verder navigeren over mijn hele publieke map , net als in een forum, voor meer spreadsheets , ook een om de nieuwe koude druk te bepalen voor andere warme temperaturen in de band. Zijn er nog vragen of wil je hulp , vraag het dan hier.
|
13 mei 2011 21:24 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: 18 inch bandenspanningen
17in. 964. 2.5 voor 3.0 achter. (staat bij mij ook op een sticker in de motorruimte). Maar 3.0 achter in de stad is geen pretje.... 2.7 vind ik hard zat
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
14 mei 2011 15:13 |
|
|
jadatis
|
Re: 18 inch bandenspanningen
Ik las in een persoonlijke reactie van iemand hier , de verschillende bandmaten voor en achter. Daarvoor is mijn spreadsheet minder geschikt. Met een kleine omweg echter wel te gebruiken. Vul voor elke as apart de gegevens als voor as in , ook in het eerste deel om de normaal gewichten te berekenen. Dit werkt echter meestal niet meer , omdat de ouderwetse normaalgewichten voor 3 personen en beetje vracht ( Porche mogelijk 2 personen) tegenwoordig niet meer gegeven worden. Tegenwoordig is normaal gebruik 4 personen en vracht, waarvoor de maximaal toelaatbare aslasten ingevuld worden in de formule. Dit zal voor Porche mogelijk ook weer iets anders zijn. Maar als je het eerste deel toch niet kan gebruiken kun je net zo goed mijn "grote serieuse bandendruk en aslastenspel" gebruiken waar je voor en achter verschillende maten in kunt vullen. Ook kun je daar zelf personen en vracht op verschillende plaatsen zetten en zo je eigen normaal gewichten bepalen. Is er trouwens plaats voor vracht onder de voor-kap bij een Porche. Of alleen een soort kattebak achter de bestuurder ( zoals in VW kever)? Het load-percentage of grip-percentage dat ik daarin gebruik is ook te gebruiken om onder- en over-stuur te beinvloeden. Bij 100% Load% maximale grip zonder bandschade. 85% load% geeft bij gemiddelde banden nog net geen gestuiter, maar bij de banden met korte bandwang ligt deze grens zeer waarscheinlijk bij een hoger perscentage. Dit soort banden neem je voor het uiterlijk en niet voor de grip en comfort. Dit load% heb ik zelf geintroduceerd en betekent wat het werkelijk gewicht op de band is van het gewicht waar je de druk op berekent. Dit zal ook het % zijn wat het werkelijk oppervlak op de weg is van het oppervlak wat bij het rekengewicht op de weg zou staan, wat weer iets zegt over de grip van de band. http://cid-a526e0eee092e6dc.office.live ... ndruk-spelOok weer in deze map de spreadsheets downloaden en openen in Excell of soortgelijk. De 7 versie is met net zo uitgebreide bandendrukberekening als de spreadsheets die ik in mijn vorige post genoemd heb.
|
16 mei 2011 10:33 |
|
|