Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:33

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
versterker inbouwen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht versterker inbouwen
Ik wil in mijn originele SC een beetje meer geluid. De radio/cassette (Blaupunkt Düsseldorf) wil ik graag behouden. Dus moet er denk ik een versterker(tje) achter. Het is niet zo dat ik boenkend door us darp mot, maar een beetje meer inhoud bij 140kmh open zou mooi zijn.
Iemand ervaring met iets simpels waarbij geen 100 gaten moeten worden geboord en nieuwe kabels leggen enzo?
Volgens mij heeft de Blaupunkt geen geavanceerde uitgangen ofzp, alleen maar luidspreker uit. Ik heb momenteel alleen speakers in de deuren (en wil ik ook niet veranderen).

ben zeer benieuwd naar uw adviezen!

16 jun 2011 22:29
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: versterker inbouwen
Speakers (die achter de roosters zitten) vervangen zou een hele goede eerste stap zijn.

Speakers bestaan grotendeels uit papier (cone) .. en dat is al oud (al dan niet kapot).

Onder de bijrijdersstoel heb je ruimte voor een kleine versterker - rest je alleen een voeding + aanvoer en afvoer" van het geluid aan te leggen - dit kan eenvoudig onder de vloermat(ten).

16 jun 2011 23:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
hanidge tip, bedankt. één vraag, waarmee 'voed' je de versterker? met gewoon geluidssignaal dat uit de radio komt, of met 'iets' anders (een line-out op de radio ofzo (dat zit denk ik niet op de iets oudere blaupunkt dusseldorg)

19 jun 2011 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Als er geen lijn uitgang op de Blaupunkt zit dan zou je het signaal kunnen gebruiken dat normaal naar de luidsprekers gaat; maar dan moet je dat met een paar weerstandjes wat verzwakken naar een lijnsignaal.
Ik denk dat je dat een factor 20 tot 50 moet verzwakken met een spanningsdelertje; kwestie van uitproberen in de praktijk.

Direct de luidsprekeruitgang op de lijn ingang van een versterker prikken dat gaat te hard....

19 jun 2011 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
ik heb net alle speakers vervangen door een knappe JBL set, samen met de porsche cdr radio is het een combi waar ik momenteel erg blij mee ben.
de speakers waren compleet vergaan en vielen ut elkaar toen ik er aan ging zitten. dus idd eerst de speakers aanpakken. Overigens heb ik gewoon alle orginele roosters gebruikt dus je ziet van buiten geen verschil.

19 jun 2011 23:04
Profiel WWW Facebook 
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Eventueel zou ik de Blaupunkt vervangen door een Becker... Deze passen qua stijl goed in de Porsche en voldoen erg goed. Helaas zijn ze niet goedkoop.

Een goede tip kan ook zijn om de luidsprekerbekabeling dan opnieuw te trekken. Kabels van vroeger zijn meestal wat aan de dunne kant (en gecorrodeerd) en dat komt het geluid niet ten goede.

30 jun 2011 8:20
Profiel
PorscheForum Rakker
lindemans schreef:
Als er geen lijn uitgang op de Blaupunkt zit dan zou je het signaal kunnen gebruiken dat normaal naar de luidsprekers gaat; maar dan moet je dat met een paar weerstandjes wat verzwakken naar een lijnsignaal.
Ik denk dat je dat een factor 20 tot 50 moet verzwakken met een spanningsdelertje; kwestie van uitproberen in de praktijk.

Direct de luidsprekeruitgang op de lijn ingang van een versterker prikken dat gaat te hard....

Ik zou gewoon even deze halen, scheelt je een hoop gedoe en in 1x klaar: http://www.focalprice.com/ERJ54B/BL22_C ... Black.html

30 jun 2011 9:18
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
JA !
Als je goed kikt zie je die weerstandjes zitten; inderdaad niet gaan pielen en zo'n ding scoren ...

Ik kom met mijn Becker en goede luidsprekers in de deuren prima uit de voeten hoor, ik mis een versterker niet.

01 jul 2011 10:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]