| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
ventilatortje CCU trekt accu leeg http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=32142 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | hans90 [ 26 jun 2011 17:30 ] |
Berichttitel: | ventilatortje CCU trekt accu leeg |
Een onderwerp dat al eerder in dit forum aan de orde is geweest maar waar ik geen oplossing voor ben tegengekomen: nadat ik mijn 993 (1993) afsluit blijft het vannetje van de CCU lopen. Na ongeveer 1.5 a 2 dagen stilstand is de accu leeg dus ik vermoed dat daar een verband tussen bestaat. Iemand een idee? |
Auteur: | Unteed [ 26 jun 2011 17:56 ] |
Berichttitel: | Re: Vannetje CCU trekt accu leeg |
Hoi, De ventilator trekt de lucht door de unit langs een temperatuurvoeler. Wat wel eens gedaan wordt, als je de unit niet wilt vervangen, de 12V voedingsdraad van de unit via een relais in schakelen als auto op contact staat. succes Unteed |
Auteur: | JorisLoet [ 26 jun 2011 18:25 ] |
Berichttitel: | Re: Vannetje CCU trekt accu leeg |
Afhankelijk van of je hem binnen kunt zetten kun je ook een massaschakelaar inbouwen. Heb ik in de mijne en als hij voor langere tijd stilstaat kun je die om zetten en blijft de akku vol. |
Auteur: | wolf [ 26 jun 2011 19:10 ] |
Berichttitel: | Re: Vannetje CCU trekt accu leeg |
vannetje=fan? |
Auteur: | hans90 [ 26 jun 2011 21:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Vannetje CCU trekt accu leeg | |||||||||
Ik geloof dat fan idd correcter is |
Auteur: | hans90 [ 26 jun 2011 21:02 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Vannetje CCU trekt accu leeg | ||||||||||||||||||
toch maar ventilatortje van gemaakt |
Auteur: | hans90 [ 26 jun 2011 21:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Vannetje CCU trekt accu leeg | |||||||||
Zit er al in, maar de accu loopt alleen al in 1.5 - 2 dagen leeg... En ik hoop dat er een eenvoudige oplossing is... |
Auteur: | Paul II [ 26 jun 2011 21:13 ] |
Berichttitel: | Re: ventilatortje CCU trekt accu leeg |
kost natuurlijk wat meer maar om het goed te doen zou ik de regelunit laten repareren/reviseren. dit probleem kan je oplossen met een schakelaar of een dergelijk lap middel - IMHO -, maar de oorzaak ligt in de regelunit die na jaren goede dienst nu meerdere probleempjes gaat krijgen als soldeerbreuken waardoor slechte contacten e.d. net dit weekend - zie Passen rijden - weer meer dan 1 voorbeeld van een 993 rijder |
Auteur: | barrie [ 26 jun 2011 21:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: ventilatortje CCU trekt accu leeg | |||||||||
Ik dus. Mijn 993 van '94 had/heeft het zelfde probleem. De ventilator op de kachelbuis, zorgde voor absurd hoge lekstroom. Met een schakelaar leek het probleem eerst verholpen maar een tweede bypass in de vorm van een extra relais/schakeling voor het fannetje op de regelunit bleek ook noodzakelijk (alles bedacht en uitgevoerd door Waalgarage). Nu wachten op de volgende storing/malfunction van de regelunit ..... |
Auteur: | Paul II [ 26 jun 2011 21:53 ] |
Berichttitel: | Re: ventilatortje CCU trekt accu leeg |
Je hebt i.i.g. wat geld op de rekening om de kosten te dekken Hans |
Auteur: | dpRide [ 26 jun 2011 23:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: ventilatortje CCU trekt accu leeg | |||||||||
|
Auteur: | hans90 [ 27 jun 2011 8:24 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: ventilatortje CCU trekt accu leeg | ||||||||||||||||||
welke kosten moet ik in dat geval ongeveer rekening houden? |
Auteur: | barrie [ 27 jun 2011 9:40 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: ventilatortje CCU trekt accu leeg | ||||||||||||||||||
Zo is het mogelijk ook uitgevoerd (ben meer rijder dan sleutelaar )
ca. 2 uurtjes arbeidsloon |
Auteur: | Paul II [ 27 jun 2011 14:02 ] |
Berichttitel: | Re: ventilatortje CCU trekt accu leeg |
Informatie over structurele oplossing/reparatie in dit draadje gevonden met argumenten 'repar* airco unit' Andere adressen voor electra reparaties: http://www.hitzpaetz.de/ http://www.technikzentrum.net/eltronik.php http://www.cartronic-motorsport.de/cart ... eraete.php |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |