Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:37

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Opgelost 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 carrera, cabrio 1998
Westland
Bericht Opgelost
Hey,
Iemand een idee waarom er een lanpje kan branden op mijn dashboard (996 cabrio 1998) als ik de wagen net heb gestart? Het dakmechanisme werkt dan niet, maar na 5 meter rijden gaat het lampje uit en werkt het wel. Niet onoverkomelijk, maar wel vreemd. Er zit een schakelaar op de motorkap"vanger" maar dat werkt volgens mij via een mechanisch/electrische schakeling. Heb het idee dat dit het niet is. Iemand al een keer aan de hand gehad, of is het een gevalletje Porsche-garage :D ?

Vast bedankt en groet,

Ron

Laatst bijgewerkt door Ron 911 op 21 aug 2011 8:18, in totaal 1 keer bewerkt.

17 aug 2011 19:10
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Openen cabriodak 996
Weet je zeker dat je naar het lampje van het dak kijkt - en niet naar het lampje van de automatische spoiler :?: :idea:

.. heb je het instructieboekje er al op nageslagen :?:

17 aug 2011 19:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
idd Olaf. mss beter de topic titel aanpassen :D

17 aug 2011 19:59
Profiel
PorscheForum Rookie
911 carrera, cabrio 1998
Westland
Sorry Olaf, het is inderdaad het lampje van de autom. spoiler die blijft branden, dat had ik er niet bij gezet... Die moet natuurlijk gesloten zijn, maar dat is ie altijd. De schakelaar die ik heb bekeken is van de klep, daar zit dus een denkfout... Ik moet dus een schakelaar gaan zoeken van de spoiler! Merci. Groet, Ron

18 aug 2011 7:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Lampje moet ook even gaan branden en gaat na een meter of 5 uit. Zolang het lampje brandt is het systeem aan het checken op dat de spoiler ook werkt en uitgaat bij 120km-h.

Dus er is niets aan de hand :thumleft: is gewoon een check van de auto.... blijft het lampje WEL CONSTANT branden dan is er een storing in het spoilersysteem.

18 aug 2011 11:26
Profiel
PorscheForum Rookie
911 carrera, cabrio 1998
Westland
Dank je Dimitri. Ik denk dat ik me eens moet gaan verdiepen in het instructieboekje. Vanmorgen ging de kap weer niet open. De achterspoiler is het dus niet. Merci!

19 aug 2011 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Ik kan me voorstellen dat de kap niet open gaat als de spoiler niet helemaal als 'ingeklapt' staat ingeboekt. De eerste bewegende delen schuiven immers naar achteren en zouden dan de spoiler kunnen raken. De combinatie van een lampje over je spoiler en een niet werkende kap vind ik dus zo vreemd niet.

Ik zou het zoeken in de switches die de stand van de spoiler registreren (op/neer). Misschien een switch die een beetje blijft 'plakken'? Is je spoiler wel helemaal in de rustpositie als je hem zo van buiten bekijkt? Heb je al geprobeerd om bij weigerende kap je motorklep een keer te openen en beschaafd dicht te laten vallen? Door de tik, springt de spoiler switch misschien net in de juiste stand, waarna je kap wel weer open wil?

Doet je handmatige bediening van je spoiler het wel? Kun je hem zo misschien een keer op/neer doen om te kijken of daarna de kapbediening weer wordt 'vrijgegeven'?

19 aug 2011 12:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]