Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:22

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Sleutel batterij op ...resetten ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Sleutel batterij op ...resetten ??
Hoi,

Een vraagske , ik heb namelijk juist een 996 turbo gekocht en de ene sleutel werk niet ...dus ik een nieuwe batterij in gestoken en even branden het lichtje (van de sleutel) maar de deuren gingen niet open/dicht....
Nu ik dacht ,ik rij wel eens naar porsche garage maar nu is precies de batterij van mijn 2de sleutel ook aant op geraken want de deuren gaan enkel dicht/open als ik de sleutel heeel dicht tegen het raam druk maar als ik een halve meter naar achter stap dan werk hij ook niet meer .....nu ik durf geen nieuwe batterij te steken omdat ik DENK dat als je een nieuwe batterij steekt dat hij gerest moet worden ?? juist ??.....weet iemand dat?.... en het is weekend dus geen garage open :twisted: :D :wink:

10 sep 2011 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Sleutel batterij op ...resetten ??
Auto van het slot en alarm zetten en dan een nieuwe batterij erin. Moet goed gaan, succes..........

10 sep 2011 15:18
Profiel
PorscheForum Rookie
[quote="bully"]Auto van het slot en alarm zetten en dan een nieuwe batterij erin. Moet goed gaan, succes..........[/quote]

Hoi ik begrijp de zin niet goed ...oke ik zen ne Belg,komt miss daardoor :D ..... :wink:
Want in mijn boekje staat ook een code nummer van de KEY .....moet ik die dan nergens in geven ofzo ? .....dus als ik het goed begrijp .....dus auto op slot doen , sleutel open doen en andere batterij erin en klaar ?
Het betreft een 996 TT 2004 ......

10 sep 2011 15:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
de key code in je boekje is ongetwijfeld een 4 of 5 cijferige anti diefstal code voor je radio.
de transpondercode van je sleutel kan je alleen aanleren via de diagnosecomputer 'dealer). als dit moet gebeuren, moeten beide sleutels geherprogrammeerd worden, anders werkt de ene wel en de andere niet.
verder heb je het NIET goed begrepen:
Citaat:
.....dus auto NIET op slot doen (DEUR OPEN), sleutel open doen en andere batterij erin en klaar

10 sep 2011 16:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Heb ik ook gehad. Even naar de dealer en daar een nieuwe in laten zetten. Geen probleem. Ik dacht iets van 8 of 10 euro. Succes!

10 sep 2011 17:02
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
bij een 997 is het gewoon sleutel openmaken en batterij vernieuwen, op de juiste manier uiteraard, +/- dus
niks wel of niet alarm...

zou het bij een 996 nu zo veel ingewikkelder zijn, al handleiding gelezen over dit onderwerp Mike? :P

11 sep 2011 0:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Sleutel..resetten=OK maar xenon nu...
oke thanks mannen :wink: , het is terug in orde nu, aluwel ik niks veranderd heb :roll:
Maar wel iets anders ...... :evil: ....als ik mijn xenon aan zet ,dan werkt soms 1 licht niet ....ik zet lichten af en terug aan ...dan werkt de andere koplamp niet (soms ook geen van de beide) .....en na 2 a 3 keer aan/af werken ze wel alle 2 .
Maar je ziet de xenon wel moeite doen (1sec flikkeren) om aan te gaan ....en soms werken ze en soms niet dus het lampje zelf zal het niet zijn denk ik ,maar wat wel .....iemand van jullie een idee ???

11 sep 2011 11:57
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
handiger om de vraag over xenon even te zetten in nieuw draadje met passende titel :idea: :wink:

(zoeken op xenon en start leverde dit draadje)

11 sep 2011 12:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]