Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:37



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
accu vs bizare lekstroom: OPGELOST maar..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht accu vs bizare lekstroom: OPGELOST maar.....
Vanochtend was blijkbaar de accu op. Ik denk iets aan laten staan want hij was helemaal dood. :evil:
Ik moest toch naar mijn werk, dus ik dacht: komt vanavond wel, ik doe de deur wel met die draaiknop dicht.

Ja, dat deed hij dus ook niet! :evil: :evil:
Uiteindelijk net even zitten kijken. Deurpaneel eraf enzo.
Hij doet het dus wel via de sleutel (accu inmiddels weer op peil), maar niet via de draaiknop.
Echter de draaiknop werk wel met de deur dicht, enkel niet met de deur open. Stangetjes allemaal OK.
De magnetische unit onder in het portier doet het wel.

Ik denk dat ik het slot er maar eens uit moet halen. Balen, moeten die raamstijlen ook eraf.

Iemand ideeën?
Uberhaubt wat een mechanisme tweedehands moet opbrengen?


Laatst bijgewerkt door CJ op 18 sep 2011 19:10, in totaal 3 keer bewerkt.



12 sep 2011 18:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bestuurdersportier gaat niet meer op slot via draaiknop
.... hendeltje in de deurgreep ingeknepen houden, als je aan de knop draait met de deur open :arrow: dit om te verkomen dat je jezelf buiten sluit :popcorn:


12 sep 2011 19:40
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: Bestuurdersportier gaat niet meer op slot via draaiknop
Verder niks aan toe te voegen, dus zoals Olaf schreef. :thumleft:


12 sep 2011 20:14
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Bestuurdersportier gaat niet meer op slot via draaiknop
Dan doet hij het dus ook niet :?


12 sep 2011 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
Probleem opgelost!

Zeer zeker niet de reden dat de accu leeg was.
Ik zit nu binnen 2 uur met een lege accu! :shock: :shock:
Het zit hem niet in de gezekerde kanalen.

Behoorlijk klaar hiermee inmiddels! :puker:


14 sep 2011 19:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
amperemeter tussen je accukabel (- zijde) en accupool plaatsen ( dus min pool los trekken). dan amperes aflezen. daarna om en om dus stuk voor stuk zekering eruit trekken en weer terugsteken. als je het amperage dan bij een bepaalde zekering fors naar beneden ziet zakken heb je je verbruiker te pakken.

dit dus alleen doen als de accu zelf NIET defect is :shock:

Afbeelding


14 sep 2011 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
Dit is precies wat ik heel de avond heb staan doen.
Tot nu toe zonder resultaat.
Ik heb werkelijk alle zekeringen en relais er uitgetrokken, nog steeds een lekstroom van 14,5A! :shock:
Ja inderdaad, je leest het goed.

Heb op rennlistforum nu iets gevonden over dynamo en startmotor. Zou niet mogen kunnen. Startmotor juist gereviseerd, dynamo 3,5 jaar terug.


14 sep 2011 21:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
Accuplaten krom?..........


14 sep 2011 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
zou dit kunnen na helemaal leegtrekken?
Ben niet zo'n held op elektronisch gebied


14 sep 2011 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
CJ schreef:
zou dit kunnen na helemaal leegtrekken?

Ja, accu kan spontaan overlijden...........


14 sep 2011 21:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
Bij platen krom heb je interne ontladingsstroom (in de accu zelf). Dat is heel wat anders dan 14,5A externe lekstroom.

Dit moet trouwens tot behoorlijke warmteontwikkeling leiden; 14,5 A x 12 V ~= 180 Watt.

Kapotgeklemde draad vóór de zekering lijkt me de enig mogelijke oorzaak naast een kortsluiting in in het startcircuit.
Het startcircuit heeft doorgaans een 80A zekering of daaromtrent.


14 sep 2011 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
Kan de multimeter ook niet al te lang er op zetten.
Wordt idd behoorlijkkk warm.


15 sep 2011 9:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
CJ schreef:
... niet al te lang er op zetten ...
Misschien bedoel je het niet zo, maar je moet de A-meter er tussen zetten. :pale:

Zie het plaatje van redriver.

Als je de A-meter er op zet, meet je de kortsluitstroom door de A-meter. :shock:


15 sep 2011 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
Idd, ertussen, maar ook dat kan niet te lang.


15 sep 2011 10:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
mmm link met je starter revisie?
_________________________________________
oud is beter


15 sep 2011 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Midden van het land
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
haal de stekkers van je kachelbedieningspaneel eens los, die wil ook wel eens flink stroom verbruiken.


15 sep 2011 15:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
Die storing had ik tot voor kort. Maar daarmee duurde het minstens drie dagen voordat de accu zo leeg was dat er niet meer gestart kon worden.

Trouwens opgelost door de kachelbediening op een contactgeschakelde plus i.p.v. op een permanente plus aan te sluiten. Soort van permanent lapmiddel. 8)

Het startercircuit is nog steeds mijn gok voor CJ's problemen. (Occam's raisor: waar je het laatst aan hebt gesleuteld is de meest waarschijnlijke boosdoener).


15 sep 2011 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
Ik denk ook aan oude(?) accu met "" kromme platen"" die maken dan onderin de accu kortsluiting, en daarom loopt de accu zer snel leeg
_________________________________________
Groeten uit Twente


15 sep 2011 19:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
op de plusaansluiting zit de dikke kabel - -> startmotor - en een dunnere, toch?

haal die nu eens van elkaar en meet alleen de stroom die loopt via de dunne, dus zonder startmotor...
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


15 sep 2011 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
Ik heb vandaag de dynamo los gehad. Daar lag het ook niet aan. Morgen inderdaad naar startmotor kijken.
Kon ik vandaag niet meer doen want mijn vrouw kwam thuis. Die had samen met mijn schoon moeder een kinderwagen gekocht voor ons kindje, wat als het goed is over 4 weken wordt geboren.
En dan zie je dat alle problemen relatief zijn.....


15 sep 2011 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Bestuurdersportier: accu vs bizare lekstroom
GEVONDEN:

Inderdaad: dikke kabel van startmotor afgekoppeld: einde lekstroom :ba:

Nu dus startmotor verwijderen.
Krijg je dit voor elkaar zonder motor te moeten laten zakken?
Het betreft een C2.


17 sep 2011 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Re: accu vs bizare lekstroom: GEVONDEN: startmotor
Als je de P. op een brug zet, mag dat geen problem opleveren, dus motor laten zakken, NEE joh... dat hoeft niet voor de startmotor.
_________________________________________
Groeten uit Twente


17 sep 2011 11:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: accu vs bizare lekstroom: GEVONDEN: startmotor
vermodelijk alleen het relais defect op de startmotor.
maar ja om dat te vervangen moet toch de hele motor uit elkaar.
Wel ff informeren wat een ruil of nieuwe kost, want vaak is dat nog goedkoper dan een startmotor revisie.
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


17 sep 2011 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: accu vs bizare lekstroom: GEVONDEN: startmotor
een neue bosch starter voor 3.2 kostte mij een kleine 500 euros in 2007.
_________________________________________
oud is beter


17 sep 2011 12:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: accu vs bizare lekstroom: GEVONDEN: startmotor
anno 2011 kost die dat ook, alleen moet hij er nog wel ff ingeknutselt worden.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


17 sep 2011 12:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.