Auteur |
Bericht |
EVI
|
ventilatie - 911 targa uit 1986
Ben sinds kort in het bezit van een 911 targa uit 1986. kan iemand mij een tip geven voor het probleem dat ik constateer. Rooster links voor blijft warme lucht geven, ook wanneer de verwarming volledig uit staat. De schuif in het midden als ook in de middenconsole. Het is verse lucht tijdens rijden echter blijft warm. Andere roosters zijn wel koud. Groet Ivo
|
28 dec 2011 21:01 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Re: ventilatie
Hoi, er is hier al veel over geschreven maar waarschijnlijk blijft de bedieningsklep hangen, deze zit achter bij de motor achter de achterwielen. Je ziet een slang vanaf de warmtewisselaar lopen naar een eenheid waar een bediengskabel heen loopt. Deze zitten links en rechts. Je kunt ze vervangen of inspuiten met wd40 oid of opnieuw afstellen.
Success, anders even de zoek functie gebruiken
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
28 dec 2011 21:17 |
|
|
EVI
|
Re: ventilatie - 911 targa uit 1986
Ricardo, Bedankt voor je tip, echter deze warmtewisselaar klep heb ik al gecontroleerd. Die functioneerd wanneer ik de controle module verstel. Ik zal verder zoeken op het forum. Groet Ivo
|
29 dec 2011 0:14 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Geheid de vlinderklep onder de auto die niet helemaal dicht gaat aan die kant; heb ik ook een keer gehad.
De klep zelf moet makkelijk kunnen draaien (WD40 + een paar keer met de hand heen en weer bewegen). De bedieningskabel van de klep zit vastgeschroefd in een klemmetje. Dit klemmetje kan ook draaien te opzichte van het metaal waar het op zit bevestigd. Als dat draaipunt vastgeroest zit kan de klep ook op een kier blijven staan; dat laatste was bij mij het geval waardoor een kant ook warme lucht bleef blazen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
30 dec 2011 11:25 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Als de vlinderklep is weggerot in de behuizing ziet het er van buiten uit alsof die afsluit , maar binnenin gebeurt er niets . lees hier maar verder onderdeel 8 en 9
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
30 dec 2011 11:39 |
|
|
EVI
|
Heren, Bedankt hiervoor. Ga dit controleren. PS Dannyl, lees dat je nog niet in het bezit bent van de instel waardes. Die kun je terug vinden in de workshop manual. Heb je deze inmiddels al in je bezit? Groet Ivo
|
30 dec 2011 21:29 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Wat bedoel je daar mee ????? Die heb ik al zolang ik de porsche heb
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
30 dec 2011 22:50 |
|
|
EVI
|
In een van de berichten staat dat je niet weet wat de waardes zijn voor het instellen van de verwarming. Op blad 800-6 en 800-7 staan wat waardes en ook hoe je de potmeter moet afstellen.
|
31 dec 2011 1:06 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Targa=ventilatie
|
31 dec 2011 11:06 |