Auteur |
Bericht |
Sjaak
|
Wit uitlaatgas bij uitlaat porsche boxster
Dames en heren, ik heb een porsche boxster van 1998 (2,5 liter). 's Ochtends na het starten bij deze ochtendtemperaturen blijkt de uitlaat best wel witte uitlaatgas uit te stoten. Is dit normaal?? Overigens gaat deze bijna weg nadat de motor warm is. Gr, Sjaak
|
29 jan 2012 17:03 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Wit uitlaatgas bij uitlaat porsche boxster
Gewoon condens in de uitlaat? Lijkt me vrij normaal, doet toch bijna elke auto bij deze temperaturen? Of is het erger dan "normaal"?
|
29 jan 2012 17:19 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Sjaak, daar ben je dan eindelijk... Harald heeft het al jaren over je ...leuk om je smaak nu ook direct te kunnen leren kennen.. De witte rook is gewoon vocht in het uitlaatsysteem dat verdampt.. Niet bijzonders.. Lekker scheuren met dat ding
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
29 jan 2012 17:22 |
|
|
Sjaak
|
Nou ik heb ook een bmw 5 serie (e60) die dat voor mijn gevoel minder doet. Ik zal het eens vergelijken. Dank je voor de snelle reactie.
|
29 jan 2012 17:30 |
|
|
Sjaak
|
Steef, volgens mij ben ik niet de sjaak die jij bedoelt? Ik ken je namelijk niet, maar dat geeft voor de rest niks. Dank je wel voor je snelle reactie.
|
29 jan 2012 17:32 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Jij bent Sjaak met zijn eigen smaak toch? Die kennen we
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jan 2012 17:47 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
bij een lufti is het condens. bij een wassi zijn er nog andere möglichkeiten
_________________________________________ oud is beter
|
29 jan 2012 18:07 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Of zou dit Sjaak van de Kamp zijn? Maarre, is normaal verder. Gewoon condens.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
Laatst bijgewerkt door Franz op 29 jan 2012 18:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 jan 2012 18:26 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Sjaak nixs gek aan, bij mijn oude boxster had ik dit ook bij deze omstandigheden... zou je er al te druk overmaken, condens + boxstermotor
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
29 jan 2012 18:31 |
|
|
Sjaak
|
|
29 jan 2012 19:19 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Sjaak, geeft niets, ik ken jou eigenlijk ook niet maar door alle keren dat Harald je aanhaalde bij zeer veel divere onderwerpen heb ik toch het idee je al jaren te kennen
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
30 jan 2012 9:29 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Die Boxster zal toch niet je 1e auto zijn?, elke auto heeft dat hoor (behalve de elektrische en de trapauto's) Algemeen: WIT: water BLAUW: olie ZWART: benzine (of dieselroet) Blijven de kleuren bij warme motor aanhouden dan is het volgende aan de hand; WIT: motor verbrandt water agv lekkende koppakking (in geval van waterkoeling uiteraard) BLAUW: motor verbrandt olie agv slechte dichting zuiger/cilinder: te dunne olie gebruikt/nieuwe of sterkere zuigerveren+schraapveren/revisie... ZWART: motor is te rijk afgesteld Jean-Pierre
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
30 jan 2012 10:24 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik weet niet hoe het bij jullie thuis is, maar ik heb in de garage een raampje met enkel glas, daar zit nu, met deze tempraturen ook meer condens op door het warmte verschil. Dat is met je motor niet anders. Er zit misschien geen enkel glas in je motor , maar als je de auto wegzet met warme motor vormt zich nu meer condens en als je de motor start dan is er ook meer condens. Al met al dus meer rook Als de motor is opgewarmt en je gaat dan Verdampt de condens wel.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
30 jan 2012 12:23 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Bij mij thuis heb ik gewoon verwarming in de garage, dat helpt aanzienlijk!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 jan 2012 22:30 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
30 jan 2012 23:43 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Garage thuis gebruik ik alleen maar voor fietsen en opslag. Dus bij mij is het onzin om er een kachel in te plaatsen. De Porsche staat toch altijd verwarmd in Steenwijk.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
31 jan 2012 9:24 |
|
|