Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:56

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Klein probleempje dak Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Klein probleempje dak Boxster
Heb een klein probleempje met het dak van mijn Boxster en dat heeft die al zolang ik de auto heb.

Als ik de kap open doe is er niks aan de hand en werkt alles naar behoren, maar als ik de kap weer wil sluiten loopt de motor door als de afdekkap al beneden is. (met als gevolg dat je je mechanisme kapot maakt als je niet oplet) Naar mijn weten werken alle 4 de microswitches; diegene bij de handrem, diegene bij de hendel, diegene in het dakmechanisme en degene aan de achterzijde. Daarom denk ik ook dat het probleem in een relais oid zit. Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten of is het iets wat vaker voor komt?

Het lampje van het kap brandt trouwens ook met gesloten kap, maar als de kap open is brandt die niet. Dus hij ziet niet dat de kap al dicht is.

07 apr 2012 16:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Klein probleempje dak Boxster
Ik ben er waarschijnlijk al achter waar het probleem in zit.

Onderaan de afdekklep van het dak hoort volgens mij een soort rubber oid te zitten welke contact moet maken met de achterste microschakelaar. Dit rubber zit er bij mij niet op, maar ik kan wel iets van lijm/kit resten zien zitten. Heb nu tijdelijk een rubbertje erop geplakt en inderdaad stopt het dat nu zoals die hoort.

Kunnen de boxsterrijders mij met zekerheid vertellen of hun hier wel een een of ander rubber hebben zitten?

07 apr 2012 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Klein probleempje dak Boxster
hoort geen rubber oid te zitten, alleen een beschermingsstickertje om je lak
te beschermen

08 apr 2012 9:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]