Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:01

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
buitentemperatuurmeter 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht buitentemperatuurmeter 996
Zojuist tijdens het rijden gaf de boordcomputer een buitentemperatuur aan van 17.5 C. Dat is natuurlijk veel te laag. De auto staat nu in de garage en de computer geeft weer wel de correcte temperatuur weer. Ik vermoed dat de sensor aan vervanging toe is.

Is mijn vermoeden juist of is er naast de sensor nog iets anders dat defect kan zijn? Ik rij een 996. De sensor zit (van voren gezien) linksonder in de luchthapper. Weet iemand toevallig het bestelnummer en de ± prijs van dat onderdeel? Mocht het de sensor zijn, is het probleem zo opgelost.

26 mei 2012 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
had een 996 carrera 4 De Kempen
Bericht Re: buitentemperatuurmeter 996
jo996 schreef:
Zojuist tijdens het rijden gaf de boordcomputer een buitentemperatuur aan van 17.5 C. Dat is natuurlijk veel te laag. De auto staat nu in de garage en de computer geeft weer wel de correcte temperatuur weer. Ik vermoed dat de sensor aan vervanging toe is.

Is mijn vermoeden juist of is er naast de sensor nog iets anders dat defect kan zijn? Ik rij een 996. De sensor zit (van voren gezien) linksonder in de luchthapper. Weet iemand toevallig het bestelnummer en de ± prijs van dat onderdeel? Mocht het de sensor zijn, is het probleem zo opgelost.

Misschien is de opnemer even nat geworden.

26 mei 2012 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Heeft water dan invloed op die sensor? Dan zou de temperatuuraanduiding tijdens rijden in de regen toch ook niet meer moeten kloppen. Overigens, had de auto wel gewassen en was hem aan het droogrijden.

26 mei 2012 23:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
M.a.w. Condens misschien.

27 mei 2012 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Misschien de auto even in het zonnetje laten staan en dan nog eens proberen?

27 mei 2012 12:03
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Net de auto even op contact gezet en ik las 20.5 C als buitentemperatuur. Dat kan vrij aardig kloppen want de Porsche staat in de garage.

Het blijft een vreemd iets. Deze week maak ik een afspraak voor een jaarbeurt en de APK. Mocht de sensor niet buitensporig duur zijn, koop ik meteen een nieuwe en vervang ik veiligheidshalve de oude.

27 mei 2012 13:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]