| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
964 gaf géén kik, ook de snelheidsmeter werkt niet (meer) http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=35248 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | dubbeldinges [ 13 jun 2012 1:30 ] |
Berichttitel: | 964 gaf géén kik, ook de snelheidsmeter werkt niet (meer) |
Deze morgen wou de 964 niet starten, de auto geeft geen kik als ik wil starten. Dan maar gestart met autokabels en een andere batterij, hierna heb ik een grote tour gereden. Tijdens deze rit van toch zo'n 120km, bleek de snelheidsmeter ook niet te werken, heeft dit iets met elkaar te maken? |
Auteur: | Alfred [ 13 jun 2012 10:26 ] |
Berichttitel: | Re: 964 gaf géén kik, ook de snelheidsmeter werkt niet (meer |
Misschien is er wat corrosie ontstaan in de contacten van de Control Unit Frequency Converter. Deze zit in de fusebox voorin en lijkt op een relais. (R24 of R52 weet niet meer welke van de twee) Even eruit trekken en de contacten schoonmaken. |
Auteur: | wolf [ 13 jun 2012 11:02 ] |
Berichttitel: | Re: 964 gaf géén kik, ook de snelheidsmeter werkt niet (meer |
als je tegelijkertijd 2 items hebt zou ik er vooralsnog altijd van uitgaan dat er 1 oorzaak is. |
Auteur: | obcd [ 13 jun 2012 13:42 ] |
Berichttitel: | Re: 964 gaf géén kik, ook de snelheidsmeter werkt niet (meer |
Is dat eigenlijk niet een beetje de vraag, wat het verband zou kunnen zijn tussen de 2? Gezien de auto wel startte met kabels kunnen we er van uitgaan dat het probleem een lege batterij was. Als hij na de rit wel terug normaal wil starten, betekend dit dat de batterij vermoedelijk goed oplaad. In dat geval zit er dus ergens een verlies op het electrisch circuit dat de batterij ontladen heeft. Hoe lang heeft de auto stilgestaan voordat hij niet meer wou starten? Soms geven autobatterijen er na een tijd uit zichzelf de brui aan. Normaal beschikken garagisten over een meettoestel om te testen als de accu bij hoog stroomverbruik (starten) nog voldoende spanning afgeeft. Een verlies kun je testen door de stroom te meten bij uitgeschakeld contact. Soms is het wel nodig om na het loskoppelen van de accu voor een dergelijke test, de code van de radio terug in te stellen. Als de stroom in rust te hoog is, dan kun je systematisch zekeringen verwijderen totdat het verbruik wegvalt. Dan weet je welk circuit in de fout gaat. Ik heb er verder geen flauw idee van hoe de snelheidsmeter werkt van een 964. Een oorzakelijk verband leggen tussen de 2 problemen is dan ook aan mij niet besteed. |
Auteur: | horn [ 13 jun 2012 13:51 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 964 gaf géén kik, ook de snelheidsmeter werkt niet (meer | |||||||||
Is waar, maar ik lees nergens dat hij na de grote toer wél startte. |
Auteur: | Alfred [ 13 jun 2012 14:05 ] |
Berichttitel: | Re: 964 gaf géén kik, ook de snelheidsmeter werkt niet (meer |
Lang stilstaan in een vochtige omgeving zorgt bij "oudjes" voor corrosie aan allerlei contacten en dus ook aan de Control Unit Frequency Converter (eigen ervaring) Lang stilstaan levert ook een lege accu op, ook al is de accu en dynamo goed. Misschien de missing link Lees ook even dit draadje |
Auteur: | thedutchguy [ 13 jun 2012 15:15 ] |
Berichttitel: | Re: 964 gaf géén kik, ook de snelheidsmeter werkt niet (meer |
Massaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! |
Auteur: | frederico [ 16 jun 2012 22:59 ] |
Berichttitel: | Re: 964 gaf géén kik, ook de snelheidsmeter werkt niet (meer |
mess.Nieuwe batterij laten plaatsen 'en laten resetten bij p.profi..... eveneens de alternator laten testen of deze nog voldoende volts geeft; moet +- 14 volt geven bij stationair toerental. succes. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |