Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:53

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Model 996 PCM 1 8 bit navigatie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Model 996 PCM 1 8 bit navigatie
Ik heb het uiteindelijk over m'n hart kunnen krijgen om m'n 964 van 85 te vervangen door een 996 cabrio van 99.

Deze is echter afkomstig van Frankrijk, en ik heb dan ook alleen de navigatie cd van Frankrijk.

Ik ben op zoek naar een Navigatie cd van de Benelux voor een PCM 1 8 bit's. Ik weet dat de laatste dateren van 2000 - 2001.
Heeft er iemand nog zoiets liggen?

Ik ben me er ook van bewust dat de betere oplossing een TomTom is.
We hebben al zoiets. Alleen vind ik het vervelend om die telkenmale te moeten plaatsen en verwijderen, voor de weinige keren dat ik gebruik maak van de navigatie.

Klopt het verder dat het mogelijk is om de navigatie cdrom unit onder de display unit te vervangen door een 16 bit type? Heeft men hiervoor een speciale software revisie nodig in de displayunit? Als ik het goed begrijp kan men dan de firmware upgraden met een navigatie cd van 2002 naar de PONA 642D en recentere Opel Vauxhall navteq cd's gebruiken voor de navigatie.

Weet er misschien ook iemand waar ik die software upgrade (navigatie) cd van 2002 te pakken kan krijgen?

Ik veronderstel dat er niemand details heeft van de bestandstructuur van een 8 bit navigatie cd? Er zelf 1 compileren aan de hand van open streetmap data zal dan ook wel geen optie zijn.

Voor eventuele moraalridders me er op wijzen dat copieren van navigatie cd's verboden is, vraag ik ze vriendelijk om even na te denken als er een andere mogelijkheid bestaat? Porsche biedt geen ondersteuning meer, en navteq evenmin.

Alvast bedankt voor diegenen die mij een beetje verder kunnen helpen.

12 jun 2012 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Model 996 PCM 1 8 bit navigatie
Had met mijn (ex) 996 ook hetzelfde drama. De 16 bit computer is 2200 Euro :shock: niet dus. Na veel gezoek eindelijk een NL cd gevonden maar is ook niet alle veels te oude data. Beste oplossing is de gehele radio eruit en de cd speler unit. De cd speler vervangen voor een ladebak, op ebay een 2-din installatie setje kopen, zie link en op zoek gaan naar een mooie 2 din unit, De bedrading is plug and play. De GPS antenne kan je zo op dezelfde plek terug plaatsen. Koste mij nog geen 300 Euro incl. 2din radio met BT telefoon, navigatie, speedcams etc.

http://www.ebay.de/itm/PORSCHE-911-Typ- ... 2ebec7fa0b

16 jun 2012 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Even op wijzen dat bovenstaande kit voor auto's zonder bekerhouders is!!
Voor auto's mét bekerhouders heb ik tot nu toe nog nooit iets gevonden...

16 jun 2012 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 996 TT MK2 Cabrio, Ex: 996C2 Cabrio. Now: Donkervoort D8 180/R Cup version
Brabant
alle bekende onderdeel leveranciers (zoals van kessel in deurne) hebben die cd's en readers liggen.

16 jun 2012 20:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor de tip. Ik zal morgen eens informeren bij een paar onderdelen leveranciers. Ik zal voorlopig Tommeke maar gebruiken als ik m'n weg kwijt ben.

17 jun 2012 23:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]