Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:51

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
"Tempostat", wat is dit precies? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht "Tempostat", wat is dit precies?
"Tempostat", is dit hetzelfde als cruiscontrol :?:
Je ziet dit vaak staan bij onze oosterburen :!:

28 jul 2012 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: "Tempostat", wat is dit precies?
Ja is hetzelfde

28 jul 2012 13:03
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Niet geheel. Bij Mercedes bv kun je met de tempostat ook de maximale snelheid begrenzen. Volgens mij is dat het verschil.

28 jul 2012 14:14
Profiel WWW Facebook 
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bij mijn optielijst (1975) heet het tempomat.Afbeelding

is idd een cruisecontrol met een pookje aan de stuurkolom.
werkt goed maar gebruik het nooit.

28 jul 2012 20:07
Profiel WWW
Cayman S 2009, 924 1977
Jos Targa schreef:
Niet geheel. Bij Mercedes bv kun je met de tempostat ook de maximale snelheid begrenzen. Volgens mij is dat het verschil.

het zou kunnen dat het bij MB iets anders genoemd wordt, maar over het algemeen staat het idd voor cruisecontrol

@molen934: je bent toch niet stiekem voor een andere aan het kijken he? die van jou is zooo gaaf, sonde om weg te doen. krijg je spijt van!

28 jul 2012 20:42
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Tempostaaaat hoort in hetzelfde rijtje als tiptronic, four-wiel-drijf, dus niet op een sportwagen thuis 8)

28 jul 2012 21:45
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
tuurlijk Steef, net als dat auto's geen voorruit horen te hebben en houten wielen moeten hebben, toch? :roll:
het is 2012 dus zit dat er allemaal op, net als launch control 'whether you like it or not' :popcorn:

29 jul 2012 13:17
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dat moeten ze in de autosport ook gelijk afschaffen, net als schakelen met een knopje: komt de beste coureur ook weer aan bod :cheers:

@mbembe: ik mag aannemen dat je weet wat de gemiddelde leeftijd is van mensen die een Porsche kunnen betalen, en dat dat ook gelijk de reden is dat er niet voor handgeschakeld wordt gekozen? Ouwe lu..en kiezen voor electronisch...en die paar jonge goden kiezen uiteraard een GT3 RS....... :mrgreen:

29 jul 2012 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Nou, om eerlijk te zijn val ik toch behoorlijk onder het gemiddelde en ik zou geen seconde twijfelen over 'n PDK (voorkeur) tov een handbak. :salut:
Technology wins...eventually :wink:

30 jul 2012 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
qua leeftijd bedoel je dan toch,hé? :wink:

30 jul 2012 22:14
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Zelf kies ik de zwarte piste, maar ik kan heel goed begrijpen dat er ook mensen zijn die voor de blauwe piste kiezen 8)
Gemak dient de mens, maar ik maak liever mijn eigen keuzes. Maar je hebt gelijk dat je alles electronisch wilt, dan ziet niemand dat je er eigenlijk geen kaas van hebt gegeten. Het is ook heel moelijk om alles tegelijk te doen: sturen, remmen, gasgeven.....en dan ook nog weten in welk verzet er gereden moet worden :scratch:
Maar dit gaat over tempostat, en als je in 5 uur naar Zwitserland wilt rijden, heb je daar geen f.ck aan. Dat is dus voor die mensen die keurig 1 snelheid willen aanhouden, en hetzelfde stuk met een overnachting doen...niet op een sportwagen dus!

30 jul 2012 22:26
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
nou Steef, ook ik zit behoorlijk onder de gemiddelde leeftijd van de P-rijder maar PDK is gewoon een prachtig stuk techniek! niet alle nieuwe technologieen zijn beter en ik ben dan ook van mening dat het wel steeds makkelijker wordt gemaakt door al de nieuwe snufjes om met zulke auto's te rijden. Tempostat en een hoop andere opties hadden van mij dan weer niet gehoeven.
jouw reactie die tussen de regels door is te lezen dat mensen die dit soort opties nemen niet zouden kunnen rijden, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Zoals al eerder gezegd de tijd van auto's zonder voorruit en met houten wielen ligt al een tijdje achter ons. Mensen kiezen voor zaken die bij hen passen en die het rijden kunnen veraangenamen zoals navigatie; of gebruik je die ook nooit? :scratch:

01 aug 2012 10:30
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Idd gebruik ik die nauwelijks. Hooguit om mijn rijbewijs veilig te stellen (snelheidsbepaling). De gemiddelde Nederlander heeft dankzij de DomDom geen flauw idee waar hij of zij zich bevindt, vooral als het apparaat uitvalt. En ja, dat vindt ik toch wel oliedomme mensen! En dat is toch echt precies waar ik met mijn verhaal naar toe ga: het gedachteloos navolgen van de techniek maakt de mens toch echt een stuk dommer.

01 aug 2012 11:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
hoop dat je het nooit zult meemaken, maar zoals zo'n brake assist waardoor je een kleuter net NIET doodrijdt lijkt me toch niet echt alleen voor domme mensen....
het is knap dat er allerlei technische snufjes zijn die het rijden veiliger maken (en ja, ook nav maakt het rijden veiliger)
dus mss is het nog allemaal niet zo dom :roll:

01 aug 2012 17:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Rare vergelijking, cruise control met automaat vergelijken.

Maar soit om op die vergelijking door te gaan, iemand die dus een hele dag 120-250 (kies zelf maar snelheid) op cruise control rijdt naar zuiden van frankrijk
kan dus minder goed rijden dan iemand die 120-250 de hele dag doet door zijn voet heel de tijd in dezelfde positie op het pedaal te houden?

Misschien eens mijn speelgoedpedalen terug uithalen en onder de tafel zetten, kan ik zo leren rijden :ba: :ba: :mrgreen:

01 aug 2012 18:50
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Die zet idd naar mijn mening zijn verstand eerder op nul, en is, vindt ik, minder met autorijden bezig. Je kan zowiezo minder anticiperen op achteropkomend verkeer, en dan zou je ook eerder geneigd kunnen zijn om plots naar links uit te wijken, omdat je te lui bent om die cruise control te bedienen. :?: 8)
Maar: zoveel mensen, zoveel wensen, dat begrijp ik best wel. Maar als Porsche-rijder moet je het eens zijn dat het aantal 'weg-eikels' enorm aan het toenemen is! (en dan bedoel ik dus die mensen die niets om zich heen zien, en lekker in zichzelf, vertrouwen op alle voorzieningen die een automobiel momenteel te bieden heeft).

02 aug 2012 11:22
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
steef schreef:
. Maar als Porsche-rijder moet je het eens zijn dat het aantal 'weg-eikels' enorm aan het toenemen is!

eens... al ervaar ik dat niet alleen als ik in de P zit
Citaat:
(en dan bedoel ik dus die mensen die niets om zich heen zien, en lekker in zichzelf, vertrouwen op alle voorzieningen die een automobiel momenteel te bieden heeft).

dat is niet de reden volgens mij... maar goed, we hebben beiden ons punt gemaakt lijkt me zo

02 aug 2012 20:01
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Aardig artikel in Autovisie van een paar weken geleden, eigenaar van de slipschool zei ook iets dergelijks. Door alle electronica hebben mensen steeds minder gevoel voor autorijden. Ik kan me dat goed voorstellen, en het is ook de reden dat ik youngtimers veel leuker vind om te rijden: je voelt tenminste nog wat de auto doet, en bent zelf verantwoordelijk voor de veiligheid.

Maar goed, ik heb dan ook (echt) leren rijden in een Toyota Starlet 1.0 van 1980, achterwielaandrijving en de wegligging van een bijzettafeltje op zwenkwielen... Daar heb ik in mijn jonge jaren heel Kennemerland mee aangeveegd en heb nog steeds plezier van de lessen die ik daarin leerde!

02 aug 2012 20:23
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
nou Steef, ook ik zit behoorlijk onder de gemiddelde leeftijd van de P-rijder

Nu ben ik toch wel benieuwd :popcorn: :mrgreen:

03 aug 2012 7:54
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Gevonden :mrgreen:

Citaat:
Van de ondervraagden koppelde 40% het merk Porsche aan een erg knappe chauffeur, tegen 35% voor Mini, en 31% voor Audi. Bij Porsche denkt 49% van de deelnemers aan een sportief, maar tegelijk arrogant type.
Sportieve rijders rijden verder in Mini’s, BMW’s en Audi’s. Bezitters van een Ford, Dacia of Citroën worden als onsportief bestempeld.
Mercedes wordt expliciet aan een oudere bezitter gekoppeld. De gemiddelde leeftijd wordt door de respondenten op 62 jaar geschat(!). Tweede en derde in dit rijtje zijn Lexus (44) en Porsche (42).
De meest jeugdige chauffeurs rijden Mini (29) en Smart (32). Ook zijn de laatste 2 vrolijkerds, maar ze moeten wel VW-rijders voor zich dulden in dit rijtje.

http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/01/onderzoek-wijst-uit-mercedes-is-een-ouwelullenbak

Zit er ook onder :mrgreen:

Klopt trouwens niet met de Poll van Olaf maar zit er nog steeds onder :wink:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=10884

03 aug 2012 9:02
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Citaat:
Bij Porsche denkt 49% van de deelnemers aan een sportief, maar tegelijk arrogant type.

dat klopt dan weer wel bij mij :mrgreen:
Citaat:
Mercedes wordt expliciet aan een oudere bezitter gekoppeld. De gemiddelde leeftijd wordt door de respondenten op 62 jaar geschat(!). Tweede en derde in dit rijtje zijn Lexus (44) en Porsche (42).

heb een P en een lexus en zit bij beiden onder de gemiddelde leeftijd, ben er altijd al vroeg bij geweest :twisted:
@Delnoy; je weet nu al iets meer :wink:

03 aug 2012 10:20
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
:D

Daily is een Benz en heb er daarvoor ook diverse gehad. Vindt het niet de mooiste wagens maar wel een van de betrouwbaarste. Nooit noemenswaardige problemen mee gehad. Een keer een uitstapje naar een BMW en een Alfa gedaan maar wat een ellende. Alfa stond om de haverklap stil en met die BMW had ik binnen het halfjaar meer dan 5K aan reparaties. Toch weer terug naar de Benz. Lexus heeft me eigenlijk nooi kunnen bekoren.

Dus ik voldoe niet aan de criteria :cheers:

Waar ging dit topic ook weer over :roll:

03 aug 2012 10:30
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Tja ben begonnen 40 jaar terug met een BMW 1600 TI en daarna een 2002 Turbo, en heden een 325 Touring werkelijk een super auto :drive:
Over een paar weken kijken naar het nieuwe type, kijken of we het eens kunnen worden :?:
Oja de leeftijd van een 911 rijder, ben al 30 jaar een 911 rijder en waar val ik nu onder (ouwe l@l) :cheers:

03 aug 2012 10:36
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Nee Hans, je bent 20 met 41 jaar ervaring. :thumleft:

03 aug 2012 10:43
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Das een goei Delnoy :thumleft:
En @Molen: die 2 BMW's had je nooit weg moeten doen; doen het goed bij de klassieker-rally's en blijven leuk om in te rijden!

03 aug 2012 11:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende