Boxster raam zakt alleen wanneer deurhendel geopend is
Hallo P-fans en hopelijk ook (amateur) technical engineers
.
Ik heb zojuist een 986 Boxster, 2.7 handgeschakeld uit 2000 aangeschaft. Ik ben er natuurlijk helemaal blij mee want dit is voor mij m'n 'dream come true'.
Ik heb er wel het volgende probleempje mee, wat ik graag wil oplossen;
Bij mijn bestuurdersdeur zakt het raam alleen een stukje wanneer ik ook de deurhendel opentrek.
Dus als ik instap en ik pak de deurhendel, dan zakt het raam een stukje uit het dakframe en kan ik de deur openen. Helemaal goed.
Maar als ik de deurhendel dan loslaat, schuift het raam direct weer omhoog.
Als ik dan instap en de deur dicht trek, komt het raam dus tegen het dakframe aan.
Ook wanneer ik uit wil stappen en de deur via de binnen-hendel open, zakt het raam alleen tijdens het vasthouden van de hendel en gaat daarna dus direct omhoog.
Inmiddels uitgestapt moet ik dan de buiten-deurhendel vasthouden tijdens het dichtgooien van de deur om ervoor te zorgen dat het raam een stukje gezakt is, zodat het raam dus niet tegen het dakframe komt.
Nu is mijn vraag;
-Heeft iemand van jullie dit probleem al eens gehad (bekend probleem)?
-Weten jullie hoe ik dit kan oplossen/wat ik moet nakijken (is het uberhaupt zelf te doen)?
-Evt een goeie/goedkope P-reparateur in de buurt van Nijmegen (altijd handig om te weten)
-Ehh hebben jullie nog aanvullingen? Of hebben jullie van mij nog meer info nodig??
Nu laat ik iedere keer bij het instappen het raam maar helemaal zakken maar ik hoop natuurlijk dat ik er met jullie tips uit kan komen
Dus bij voorbaat dank en hoor het graag!
Enneh....ff voor de spirit!..Volgende week wordt het super-cabrio-weer!
Thx, Lex!