Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:43

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Afstandsbediening/stoel/spiegel perikelen 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C4 2001
Bericht Afstandsbediening/stoel/spiegel perikelen 996
Sinds kort heb ik een storing als ik met de afstandsbedieningssleutel de auto open. De bestuurdersstoel en buitenspiegels gaan in de opgeslagen stand van de gebruikte sleutel staan. Nu is die positie bij beide sleutels niet het zelfde als de stand van het geheugen aan de linker kant van de bestuurdersstoel. Elke keer na het openen van het portier moet ik handmatig op één van de 3 posities drukken om dit op mijn positie terug te zetten. Bij Porsche Amsterdam lukte het herprogrammeren van beide sleutels niet en het probleem (lees: het defect) zou in een unit zitten en dat gaat dus geld kosten.

Aangezien ik de enige rijder van mijn 996 ben (op mijn vrouw en eventueel een monteur na) hoeft de afstandsbediening alleen maar de deur te openen en meer niet. Een andere rijder zou links naast de stoel zijn/haar positie handmatig kunnen instellen en eventueel dan ook nog kunnen vastleggen onder memory 2 of 3.

Mijn vraag is nu dan ook : wie weet hoe ik kan zorgen dat de stoel en spiegels niet meer van stand veranderen zodra ik 1 van de 2 sleutels gebruik. Ik zou ergens een stekker of draad kunnen loshalen maar ik wil nog wel (indien nodig) de stoel en spiegels handmatig in de auto links naast de bestuurdersstoel kunnen verstellen en eventueel opslaan.

Alvast bedankt voor eventuele reacties:

Groet,

"Dikke" Leo

07 aug 2012 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Afstandsbediening/stoel/spiegel perikelen
Weet niet hoe het bij een 996 werkt, maar bij mijn DD kan ik door de afstandsbediening een paar seconden ingedrukt te houden tegelijk met de memory-knop in de wagen deze synchroniseren. Kun je ze dus niet beiden op dezelfde standen synchroniseren?

07 aug 2012 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Afstandsbediening/stoel/spiegel perikelen
Waarom gebruik je niet gewoon 1 van de 2 sleutels waar de stand wel bij klopt?

07 aug 2012 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 2001
Bericht Re: Afstandsbediening/stoel/spiegel perikelen 996
Bedankt voor jullie snelle reacties maar "mbembe" die manier van synchroniseren heb ik en later de dealer al geprobeerd en "JeroenSC" de stand op beide sleutels klopt niet.

Het schijnt echt een probleem te zijn in een unit in de auto. De standen van beide sleutels verschillen overigens van elkaar en heb ik die sleutel gebruikt waarbij de stoel ruim naar achteren is gegaan om vervolgens de memory-knop 1 te gebruiken om op mijn stand te komen zitten. Het probleem is eenvoudig op te lossen om een nieuwe unit te kopen maar dat wil ik juist niet omdat de stand nadat je bent gaan zitten eenvoudig onder memory-knop 1.2 of 3 is in te stellen.

07 aug 2012 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Ik heb bij mijn 997 de beide stoelen zonder memory, ik heb dit zo ingebouwd, heb een memory compleet liggen.
Weet dat ik het niet kon los halen, dan werkte de stoel gewoon niet meer. ivm canbus aansturing. Lijkt veel op
de huidige instelling van een 997, check de nummers eens, mss heb je er wat aan?

memory

08 aug 2012 1:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Hmmm, voor mij nieuwe informatie dat de gebruikte sleutel ook de stoelpositie aanpast. In mijn 996.2 heb ik ook de memory functie, maar bij instappen moet ik wel met de voorkeuze knoppen op de dorpel de stoel en spiegels goed zetten als er iemand anders in gereden heeft.

08 aug 2012 13:07
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
reactie voor Leo én Jeroen gebaseerd op kennis van de 997 MKII maar neem aan dat die in dit opzicht niet zoveel verschilt met de 996...
knop 2 en 3 zijn standen los van sleutels, moeten altijd worden afgeroepen door op betreffende knop te drukken.
knop 1 is voor opslaan (!...) en in bijzondere gevallen afroepen van de stand die bij de actuele sleutel hoort.

Dikke Leo schreef:
... heb ik die sleutel gebruikt waarbij de stoel ruim naar achteren is gegaan om vervolgens de memory-knop 1 te gebruiken om op mijn stand te komen zitten.

als afroepen via 1 wel jouw standjes ( :wink: ) geeft dan zijn deze correct opgeslagen icm actuele sleutel maar wordt deze bij ontsluiten van de P. blijkbaar niet correct hersteld.
heb je die standjes nog eens opgeslagen na contact aan, achteruit niet ingeschakeld, via knop M vasthouden en dan 1 drukken en wachten tot piepsignaal volgt en dan beide knoppen loslaten?
poetsen van de standjes van een sleutel is volgende alternatief voor je probleem: M twee keer indrukken en dan 1 drukken!

JeroenSC schreef:
Hmmm, voor mij nieuwe informatie dat de gebruikte sleutel ook de stoelpositie aanpast. In mijn 996.2 heb ik ook de memory functie, maar bij instappen moet ik wel met de voorkeuze knoppen op de dorpel de stoel en spiegels goed zetten als er iemand anders in gereden heeft.

heb je jouw persoonlijke standjes icm met jouw sleutel wel eens opgeslagen na contact aan, achteruit niet ingeschakeld, via knop M vasthouden en dan 1 drukken en wachten tot piepsignaal volgt en dan beide knoppen loslaten?

bij BMW wordt de laatste instelling bij de sleutel vastgehouden - ervaring met de M3 van 2001 ...
Bij Porsche moet je deze expliciet 1 x opslaan per sleutel
verschil in filosofie waarbij ik die van ons merk beter vind :P

08 aug 2012 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Paul II schreef:
JeroenSC schreef:

heb je jouw persoonlijke standjes icm met jouw sleutel wel eens opgeslagen na contact aan, achteruit niet ingeschakeld, via knop M vasthouden en dan 1 drukken en wachten tot piepsignaal volgt en dan beide knoppen loslaten?

bij BMW wordt de laatste instelling bij de sleutel vastgehouden - ervaring met de M3 van 2001 ...
Bij Porsche moet je deze expliciet 1 x opslaan per sleutel
verschil in filosofie waarbij ik die van ons merk beter vind :P

Om eerlijk te zijn gebruik ik met mijn vrouw maar 1 sleutel :oops: , dus vandaar dat het nooit opgevallen is. Zal eens testen door de stoel express verkeerd te stellen, af te sluiten en weer te ontgrendelen om te zien of de stoel en spiegels ' herstellen'. Of doen ze dat pas na het steken van de sleutel in het contactslot?

08 aug 2012 22:06
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
je zegt het zelf: :oops: ... :wink:
overigens is het dom van Porsche dat de (2) sleutels niet te onderscheiden zijn! mijn vrouw heeft er daarom een Porsche sleutellabel aan gedaan.
(bij BMW zitten gekleurde stickertjes die keurig op de achterzijde van de sleutel passen).

Contact hoeft niet aan voor je test; wel voor definitieve instelling, dan precies de instructie volgen.
Na afsluiten moet je 15 sec. wachten voor je de P. weer opent om 'herstel' functie te testen.

Eenvoudiger is na 'express verkeerd instellen' om gewoon op toets 1 te drukken en deze vasthouden, de stoel en eventueel spiegels gaan dan terug naar ingestelde posities.

staat allemaal in mijn handleiding :popcorn:

09 aug 2012 8:44
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bij mij is de aanhechting van de baard aan het electronisch gedeelte wel degelijk verschillend gekleurd (rood en geel) om het onderscheid te kunnen maken. Nu zal dat bij mij niet zo nodig zijn want mijn vrouw zal zelden of nooit in 'mijn' auto rijden maar ze waren bij Porsche dus toch wel zo slim :cheers:

09 aug 2012 10:02
Profiel Facebook 
interessant :!:
is het origineel, denk je? ...
heb je fototje?

09 aug 2012 17:13
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Zal er snel een foto van maken. Zit nu nog lekker in de Ardennen te :drive: anders zondag bij de jubirit neem ik ze beiden even mee.

09 aug 2012 18:28
Profiel Facebook 
laatste is leuk idee, maar ik ben daar niet :)

na 2 Jubi ritten doe ik nu weer andere evenementen met de P. :drive:

09 aug 2012 18:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Lelystad
Dan nog even geduld tot ik de foto heb kunnen uploaden

09 aug 2012 19:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Lelystad
@ Paul II,

Hierbij de foto's. Bij mijn weten zijn het de origineel geleverde sleutels. De kleurcodering is duidelijk lijkt mij.

Afbeelding
Afbeelding

13 aug 2012 9:14
Profiel Facebook 
duidelijk, netjes!
heb best wel meer dan eens 996 sleutels gezien en dit zou dan zijn opgevallen...
lijkt me daarom een accessoire, zal eens informeren of die voor 997-sleutels ook leverbaar zijn.

13 aug 2012 10:04
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
jammer dat ze dat niet standaard doen :scratch:
ook bij mij is er geen verschil te zien in de sleutels

13 aug 2012 11:51
Profiel
nagevraagd: is alleen leverbaar voor 996 sleutels.

vorm van 997 en Cayman - denk ik - sleutels is zodanig anders dat de gekleurde ringetjes daar niet goed op passen.

blijft dus deze oplossing bij een van beide sleutels:

Afbeelding

14 aug 2012 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Op onze 996 werkt het selutelgegeugen ook niet helemaal naar behoren. Wij hebben overigens ook een kleurcodering op de sleutels. Rood en blank. Een van de sleutels doet het prima, bij ontgrendelen van de auto gaat bij mijn sleutel de stoel en spiegels naar mijn stand. Bij mijn vrouw gebeurd er niets. Wel gaat de stoel naar haar stand als je het contact aan zet en dan op de sleutel toets drukt bij de memory posities. Iemand anders met suggesties waar het aan ligt? De functie in de auto werkt dus. En de positie is opgeslagen in de sleutel. Hij zend hem alleen niet goed uit. Batterij ?
Tip, het wissen van de geheugen positie in de sleutel gaat als volgt. Contactsleutel op contact zetten en tegelijk de "sleuteltoets" knop en memory positie 2 te kiezen voor 5 seconden..

04 sep 2012 0:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]