Auteur |
Bericht |
911gixxer
964 C2 Targa 1992Brabant
|
Hoe/waar hebben jullie je solisto ingebouwd 964?
Heb mezelf een solisto onder de kerstboom beloofd, maar wat is een mooie plaats om de solisto in te bouwen bij een 964. Handschoenenkastje, middenconsole, dashboard ? Wil graag de solisto netje wegwerken, maar toch toegankelijk.
|
16 dec 2012 22:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Hoe/waar hebben jullie je solisto ingebouwd 964?
Handschoenenkastje - omdat met de Solisto de MP3 speler vanaf de radio te bedienen is Met een z.g. "speed-boortje" kan je dan een klein gaatje links-achter in het kastje boren - groot genoeg voor die kleine ronde stekker van de Solisto
|
16 dec 2012 22:47 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Je hebt een PB-tje in je box Tav montage: In dashbord kastje is makkelijk en praktisch; ik heb m achter het houten schotje in het voor-onder aan de bijrijderkant geplaatst.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
17 dec 2012 1:48 |
|
|
Olaf
|
Ik geloof niet dat 'n 964 (nog) zo'n houten schotje heeft in het voor-onder aan de bijrijderkant ... Ik had de solisto eerder onder het dashboard hangen (en de stekker voor de MP3 speler (Ipod) in het vakje van het midden-console) - maar ben er achter dat ik weleens de kabels los moet halen om de boel te resetten, zodat de becker weer begrijpt dat er een solisto aan hangt ...
|
17 dec 2012 8:55 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Wat is een solisto
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
18 dec 2012 21:49 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 dec 2012 21:51 |
|
|
lindemans
|
Modern alternatief voor cd wisselaar waarmee je iPod / iPhone of muziek bestanden vanaf een USB stick kunt afspelen via je Becker. Solisto Benelux wil nog wel eens een leuke aanbieding doen voor forummers...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
19 dec 2012 0:26 |
|
|
911gixxer
964 C2 Targa 1992Brabant
|
Wie is bekend met deze oplossing? Gaat alleen om de usb-aansluiting.
|
28 dec 2012 15:22 |
|
|
Evert Jan v H
ex 964 C2.
|
Ik heb mij een retro achtige radio aangeschaft waarbij ik alles in mijn zak kan houden.. kan zonder draadje en zonder verbouwen. Werkt perfekt.
_________________________________________ Soms komen dromen uit. Moet je er wel wat voor doen.
|
28 dec 2012 15:35 |
|
|
911gixxer
964 C2 Targa 1992Brabant
|
Welke radio heb je dan?
|
28 dec 2012 18:16 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Dat klopt
|
29 dec 2012 0:35 |
|
|
Evert Jan v H
ex 964 C2.
|
Ik heb een blaupunkt die ik mooi vind passen. Maar dat is smaak. Je kunt toch elke radio met bluetooth en Iphone/Ipod mogelijkheden gebruiken. Nu heb ik zelfs handsfree. Wel zo handig met C2 handgeschakelde versie.. Oh ja... hij staat bij mij 90% van de tijd uit, mooiste geluid ligt achterin
_________________________________________ Soms komen dromen uit. Moet je er wel wat voor doen.
|
29 dec 2012 19:10 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Is wel een hele mooie oplossing! Heb 3 jaar geleden een becker gekocht die nog niet helemaal werkt zoals ik wil... moet nog effe kijken of ik dat ding aan de praat krijg en als ie wel werkt dan zo'n solisterbij is super qua afwerking.... music via een sticky en gaan met die banaan
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
02 jan 2013 0:07 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Denk dat de TS ondertussen van voldoende informatie is verzien. Hoop dat ik daarom even gebruik kan maken van dit topic voor mijn vraag. Zijn er tips/aanbevelingen voor het plaatsen van de Solisto in een 996? Momenteel heb ik de Solisto nog 'los' liggen tussen de bijrijdersstoel in en het is mij al opgevallen dat de Solisto weleens 'gereset' moet worden om geluid te kunnen krijgen uit de PCM1. Dit gaat dan d.m.v. het loskoppelen van de aansluitkabel. Dus een grondige wegwerking van de Solisto kan het helaas niet zijn. Had al even gekeken of ik de Solisto in het handschoenenvakje kon plaatsen (lijkt mij een handige plaats), maar ik denk dat er geen enkele doorvoer van de kabel mogelijk is zonder een gaatje te moeten boren voor de doorvoer van deze. Bij het sluiten van het kastje is deze rondom dicht, zonder kieren. Daarom, heeft iemand een mooie oplossing gevonden?
|
15 jan 2013 14:26 |
|
|
Olaf
|
.. gewoon een gaatje boren van 10 mm
|
15 jan 2013 14:37 |
|
|
RichardP
|
Die optie sluit ik ook niet uit hoor. Maar misschien zijn er mede-996 rijders die nog andere handige ideeën hebben. Wellicht om het aansluitstuk in de asbak te verwerken of een andere plek op of in het dashboard?? Klittenband om de module te bevestigen??
|
15 jan 2013 16:31 |
|
|
knalpotprutser
had een 996 carrera 4
De Kempen
|
| | | | RichardP schreef: Denk dat de TS ondertussen van voldoende informatie is verzien. Hoop dat ik daarom even gebruik kan maken van dit topic voor mijn vraag. Zijn er tips/aanbevelingen voor het plaatsen van de Solisto in een 996? Momenteel heb ik de Solisto nog 'los' liggen tussen de bijrijdersstoel in en het is mij al opgevallen dat de Solisto weleens 'gereset' moet worden om geluid te kunnen krijgen uit de PCM1. Dit gaat dan d.m.v. het loskoppelen van de aansluitkabel. Dus een grondige wegwerking van de Solisto kan het helaas niet zijn. Had al even gekeken of ik de Solisto in het handschoenenvakje kon plaatsen (lijkt mij een handige plaats), maar ik denk dat er geen enkele doorvoer van de kabel mogelijk is zonder een gaatje te moeten boren voor de doorvoer van deze. Bij het sluiten van het kastje is deze rondom dicht, zonder kieren. Daarom, heeft iemand een mooie oplossing gevonden? | | | | |
Ik heb geen reset's nodig hoor. Die van mij ligt rechts achter de mat bij de bijrijder. Ik heb een 996 MK 1 dus geen dashboardkastje. De USB stick met kan ik nog bij.
|
15 jan 2013 22:13 |
|
|
lindemans
|
| | | | RichardP schreef: Denk dat de TS ondertussen van voldoende informatie is verzien. Hoop dat ik daarom even gebruik kan maken van dit topic voor mijn vraag. Zijn er tips/aanbevelingen voor het plaatsen van de Solisto in een 996? Momenteel heb ik de Solisto nog 'los' liggen tussen de bijrijdersstoel in en het is mij al opgevallen dat de Solisto weleens 'gereset' moet worden om geluid te kunnen krijgen uit de PCM1. Dit gaat dan d.m.v. het loskoppelen van de aansluitkabel. Dus een grondige wegwerking van de Solisto kan het helaas niet zijn. Had al even gekeken of ik de Solisto in het handschoenenvakje kon plaatsen (lijkt mij een handige plaats), maar ik denk dat er geen enkele doorvoer van de kabel mogelijk is zonder een gaatje te moeten boren voor de doorvoer van deze. Bij het sluiten van het kastje is deze rondom dicht, zonder kieren. Daarom, heeft iemand een mooie oplossing gevonden? | | | | |
Hoe oud is je Solisto ? Dat blijven hangen en een noodzakelijke reset zou niet moeten hoor, mogelijk is er een nieuwere firmware voor jouw Solisto beschikbaar.
|
16 jan 2013 19:51 |
|
|
RichardP
|
Dick,
Zie pb voor details omtrent aankoop. Het betreft een Solisto Classic met alleen een USB aansluiting. Geen extra line-in.
Laatst bijgewerkt door RichardP op 19 jan 2013 19:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 jan 2013 21:13 |
|
|
lindemans
|
Paar suggesties: Als je PCM of Becker de Solisto kwijt is en pas weer ziet na een reset, dan hoef je de Solisto niet los te koppelen. Je kunt de radio ook setten door met het contact van de auto AAN de radio of PCM even UIT zetten. Dan weer opstarten. Als het te vaak voorkomt datj e dit moet doen met je Solisto neem dan even contact op, dat hoort niet zo te zijn.
|
19 jan 2013 17:33 |
|
|
RichardP
|
De PCM is de Solist niet echt kwijt, want alles werkt nog (jncl. track nr. weergave), maar er is geen geluid...
De PCM opnieuw aanzetten is de makkelijkste manier, maar helpt niet. Auto opnieuw starten wellicht wel, maar daar ga ik niet aan beginnen.
|
19 jan 2013 19:10 |
|
|
lindemans
|
Ok goeie additionele feedback ! Ben in overleg met de fabrikant.
|
19 jan 2013 19:12 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
In mijn zoektocht om muziek van iPhone/iPod in auto af te spelen, kwam ik bij dit draadje terecht.
Kan de Solisto ook op de CDR23 aangesloten worden?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
11 mei 2013 11:34 |
|
|
lindemans
|
Gaat helaas niet werken met de CDR23, heeft een ander type cd wisselaar aansturing ...
|
11 mei 2013 12:55 |
|
|