Auteur |
Bericht |
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Build your own car
Sinds enkele jaren loop ik met het idee om een eigen wagen te bouwen.
Het moet een Super Seven look-a-like worden.
De bedoeling is om het buizenchassis volledig in alu te bouwen, en ik hoop ook het koetswerk in alu te kunnen vinden (of laten kloppen)
Ik ken iemand die vroeger regelmatig koetswerkonderdelen maakte voor old-timers, dus ik hoop om wat steun van hem te krijgen.
Om die reden ben ik al onderdelen aan het verzamelen.
De alu buizen heb ik al, zeteltjes, stuur, wielen, .... De technische bouwplannen bestaan ook al, ...
Ik heb een Ford cosworth motor met een redelijke dosis pk's. Ik denk deze niet te plaatsen.. maar wel een Porsche 3.2 motor.
Ik ga dus zoveel als mogelijk Porsche onderdelen gebruiken.
En dan maar hopen dat de Belgische wetgeving wat soepeler komt.. zodat het autootje oooooit eens op de weg mag komen.
Zijn hier nog mensen op het forum met dergelijke plannen ?
|
11 mei 2005 12:42 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Geloof dat ene meneer Donkervoort het ook wel aardig kan
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
11 mei 2005 12:50 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Zijn ze misschien makkelijker wanneer de auto eerst in nederland op kenteken is gezet en later wordt ingevoerd in België?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
11 mei 2005 13:47 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 mei 2005 14:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Build your own car
Gaat dit lukken een 6cyl boxer in dat smalle neusje
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 mei 2005 14:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Re: Build your own car
Ook achteraan leggen zoals bij Formula Racing Cars
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 mei 2005 14:21 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dan heeft hij gelijk zetelverwarming
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 mei 2005 14:24 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Is toch goed , hij wil toch een roadster maken. Moet hij niet bang zijn om bij koud weer open te rijden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 mei 2005 14:34 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hela, niet over bang zijn voor "open" rijden bij koud weer praten als je zelf kiest voor blik boven je hoofd zelfs bij warm weer.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 mei 2005 14:42 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ben ik niet hoor.
Ik heb met mijn Targa of Baur BMW ook steeds open gereden als het tenminste niet te hard regende. Als je een wagen hebt die open kan moet hij open. Zelfs bij -5°c
En zijt maar zeker dat ik dat mis met mijn huidige
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 mei 2005 14:55 |
|
|
Ruben 3.2 G50
|
Ik reed mijn Lotus Elise ook 8 maanden per jaar open, prima te doen.
Zou wel eens een luchtgekoelde 3.8 liter twin turbo in een 914/6 willen hangen (zou theoretisch zonder veel problemen moeten passen), rijdt volgens mij waanzinnig...
Maar dit is toch wel de ultieme 'kitcar' hoor, feitelijk de voorloper van de McLaren F1, maar dat weten maar weinig mensen:
http://pboursin.club.fr/bonus/rocket/rocket.htm
Voor mij persoonlijk zelfs de ultieme straatlegale auto, maar zie er maar eens eentje te pakken te krijgen...
Grtz, Ruben
|
11 mei 2005 16:09 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Via de UK was het vroeger wat makkelijker, nu is dat ook over.
Er bestond enkele jaren geleden de mogelijkheid om de wagen als "unieke" of "prototype" op de baan te krijgen. Dit als de wagen werd ingevoerd van uit een ander land die lid is van de EEG.
Het kwam erop neer dat een wagen ingeschreven in een EEG land ook in België kon ingeschreven worden door de nieuwe koper.
De truuk was dus om die eerst te bouwen, naar UK brengen, laten keuren op naam van een UK inwoner en die dan nadien "te kopen" en invoeren.
Dit blijkt nu niet meer te lukken. ????
Ik koos voor een Super Seven omdat daar veel documentatie over beschikbaar is. De wagen moet volgens bepaalde normen gebouwd worden om door de UK keuring te raken. Alles zelf uitvissen is haast onmogelijk.
Een alternatief is een Super Seven gaan zoeken in engeland met papieren van vóór 1968. Pas in 1968 is het gelijkvormigheidsattest in voege gebracht. Dus hoe een bepaalde wagen van vóór 1968 er uit moet zien staat nergens vast. Dit is ook de manier waarop al die buggy's kunnen blijven bollen op de weg. Het zijn in feite VW kevers van vóór 1968.
Bij een Super Seven zit de motor inderdaad vooraan waar bij een Porsche de motor achteraan zit. Dit is nu natuurlijk het grote knelpunt. Een chassis bouwen met de motor achteraan zal ...brrr.. niet makkelijk zijn.
En dan zit men nog met de gewichtverdeling. De volledige wagen zonder motor zal niet meer dan 350 kg wegen. dus bijna géén gewicht vooraan.
Verder heb ik ook nog een Pontiac Fierro. Dit is een Amerikaans sportwagentje waar de motor ook achteraan zit. Dit wordt héél vaak als basis van een kit-car gebruik. HEt is een breed chassis met een polyester opbouw. Deze zijn ideaal als kit-car basis. Maar.. van die plannen zie ik af. Ik wil geen Ferrari, Porsche of Cobra replica.. Liever een volledige zelfbouw
|
11 mei 2005 19:15 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
kijk even hier www.kitcarclub.nl of hier kitcars.pagina.nl
hebben 160 leden,vast wel iemand die je verder kan helpen.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
11 mei 2005 21:06 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
heb er zelf ook overnagedacht om zoiets te bouwen samen met een monteur ,maar heb er te weinig tijd voor
in ieder geval veel succes gewenst
ik hoop ook nog ooit een kitcar te bezitten
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
11 mei 2005 22:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 mei 2005 9:59 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Oeps...
|
12 mei 2005 10:01 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
12 mei 2005 22:46 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Werd in elke test om de oren gereden door de enige echte.
de 7.
En wel de Caterham Superlight.
Had ik maar...
|
12 mei 2005 22:51 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
12 mei 2005 23:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Build your own car
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
13 mei 2005 8:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Build your own car
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2005 9:15 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
13 mei 2005 17:04 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Alleen recht door misschien, maar bij de eerste bocht rij jij rechtdoor.
|
13 mei 2005 20:55 |
|
|