Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:58

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
alarm 986 boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht alarm 986 boxster
Mede forum leden,

Een vraagje, kan iemand mij vertellen wat voor klasse alarm er op een boxster 2.7 uit 1999 zit ? is dit klasse 3 ?

verder nog een vraagje als ik het alarm op mijn zojuist aangeschafte boxster zet claxonneert hij 2 keer naar ongeveer 30 seconden is dit gebruikelijk ?

Dank je voor de reactie

Rodger

02 nov 2013 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: alarm 986 boxster
Ben niet bekend met de Boxster maar volgens mij kan je af fabriek alleen een klasse 1 alarm (=startblokkering) krijgen.

Alles verder dan Klasse 1 moet achteraf ingebouwd worden, en daar zijn diverse (aftermarket) merken van. Je zal dan op zoek moeten naar de centrale unit en kijken welk merk alarm het is. Heb je een apart alarm kastje aan je sleutelbos of heb je alleen de contactsleutel met daarin de knop van de centrale vergrendeling? Ook geen papieren (alarmcertificaat oid) in je bezit die je iets verder kunnen helpen?

Of je een klasse 3 hebt weet je snel genoeg, auto op slot zetten en even een krik eronder en opkrikken aan een zijde, als het alarm af gaat het je een klasse 3, gaat het alarm niet af dan is het waarschijnlijk 1 of 2.

Dat de claxon gaat 30 sec. nadat je de auto op slot gezet hebt lijkt mij een signaal dat er iets uitgeschakeld/defect is van het alarm, maar hier zal je dan toch eerst moeten weten wat voor een merk alarm het is en dan de gebruiksaanwijzing van het juiste alarm erbij moeten zoeken.

02 nov 2013 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Klasse 2 alarm kan af fabriek worden geleverd. Dus geen klasse 3 wat voor sommige verzekeraars een vereiste is (voor sommige ook niet).

Wanneer de wagen even kort claxonneert, betekent dit dat het alarm niet volledig kon worden ingeschakeld, aangezien 1 van de contactpunten op dat moment geen contact maakt. Meestal is dit het opbergvakje in het midden (tussen de stoelen) dat niet goed is gesloten.

02 nov 2013 21:16
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Mijn Boxster 2.7 uit 11-2000 had destijds af fabriek klasse 2 !

03 nov 2013 10:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Alarm werkt weer ( verbogen aansluitpalletjes en niet aangesloten kabeltje bij de binnenverlichting boven de achteruitkijkspiegel), het is inderdaad een klasse II alarm (in de auto gezeten en me 20 sec niet bewogen).

kan dit alarm makkelijk uitgebreid worden naar klasse III ? is dit alleen het toevoegen van tilt sensoren ? zo ja zijn die dan eventueel los te koop of moet dat door de Porsche dealer gedaan worden ?

bvd voor de reacties wederom

rodger

03 nov 2013 14:24
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Wat is de reden om een klasse 3 alarm te laten inbouwen of te laten upgraden naar klasse 3? Voor de verzekering of voor je eigen gemoedsrust?

Om alvast je vraag te beantwoorden. Zal zo tussen de 400 en 700 euro ziin. Afhankelijk door wie, welk bedrijf, via wie, etc.

03 nov 2013 16:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Voor de verzekering, dit blijkt een eis te zijn om hem wa mini casco te verzekeren

03 nov 2013 17:49
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik was in de 996 € 750,= kwijt voor een upgrade naar Klasse III met certificaat!

Zonder kon ook voor € 500,= met een briefje erbij dat het gelijkwaardig was, maar leek me geen goede keus.

03 nov 2013 18:30
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
rodge schreef:
Voor de verzekering, dit blijkt een eis te zijn om hem wa mini casco te verzekeren

Een 99'er kan je toch o.b.v. taxatie volledige casco verzekeren - zonder nachtclausule en zonder alarm-plicht :?: :roll:

03 nov 2013 18:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
rodge schreef:

Je kunt ook medeforummer Jos Targa een berichtje sturen om te kijken wat de mogelijkheden voor de verzekering. Je kunt deze misschien ook afsluiten zonder klasse 3 en 'alarmherkeuringen' en dit scheelt weer geld.

Misschien weet je nog niet hoe 'berichten sturen (pb)' in zijn werk gaat. Dit is een link om een bericht naar Jos te zenden:
http://www.porscheforum.nl/ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3741

Uiteraard geen verplichting, maar probeer je alleen te helpen om de juiste verzekering te vinden voor jouw wagen.

03 nov 2013 18:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Richard,

Was een goede tip, ik heb hem nu idd kunnen verzekeren zonder klasse III en alarm keuring, is niet via de website gegaan, maar wel geregeld

rodger

08 nov 2013 19:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]