Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:36

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
passing targadak 911 1973 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht passing targadak 911 1973
Nadat de rubbers van mijn auto zijn vervangen nadat de auto opnieuw is gespoten past het targadak niet echt meer. Voor ligt het iets te hoog en de ramen sluiten niet meer aan. dit geeft veel windgeruis. Wie heeft ervaring met het oplossen van dit probleem(pje).

14 apr 2005 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo Hans,

Klinkt bekend allemaal...
Belangrijkste voor het rubber in de A stijl (de stijl waar ook de voorruit in zit) dat die in ieder geval origineel van Porsche is. Deze passing luistert nauw en imitatie rubber op die plaats laat het dak aan voorkant inderdaad enigzins boven de A stijl uit steken. Zelfs na een jaar wil een imitatie rubber niet 'vormen' ondanks de hevige druk van je Targadak en de rijwind die er ook nog aan meehelpt.

Mocht je wel een origineel rubber hebben gehaald, dan is het belangrijk om vooral de beide hoeken zo diep als mogelijk in de stijl te duwen.
Let er ook op dat dit rubber enigzins schuin in z'n passing zit zodat de twee opstaande randen zoveel mogelijk naar de voorzijde van je auto wijzen (euh, tja beetje lastig om het zo schriftelijk uit te leggen, maar goed..)
In eerste instantie lijm ik de boel niet eens vast; dit doe ik pas na een maand, dan heeft het rubber zich goed gezet en kan het zelf nog een een beetje verschuiven. Als alles goed zit lijm ik de boel vast.

De rubbers aan de zijkant van het dak (dus aan het Targadak zelf gemonteerd) kunnen naar voren en achteren, maar ook zijdelings verschuiven totdat het mooi aansluit op je ramen.
Ook de hoogte van je (wellicht electrische) ramen is instelbaar. Veelal lekt het hier juist doordat de voorzijde hoger staat dan eerst...

Ik weet niet waar je woont maar ik kan je wel een keer helpen.
Is allemaal niet zo heel erg spannend...
Ik woon omgeving Den Haag - Rotterdam.

Succes,

Dick

14 apr 2005 12:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hallo Dick,

Bedankt voor de toelichting en ik wil graag gebruik maken van je aanbod om een keer langs te komen. Ik woon in Gemert maar een ritje naar het westen met de Porsche is geen enkel probleem. Laat maar even weten wanneer het uitkomt.

groeten Hans

15 apr 2005 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo Hans,

Ik kan eigenlijk alleen maar in het weekend.
Liefst op een zaterdag- of zondag ochtend.

Laat een datum weten via de persoonlijke email functionaliteit op dit forum.
Graag een telefoonnummer erbij dan kan ik je even bellen om iets af te stemmen en ook mijn telefoonnummer geven.

gr.

Dick

15 apr 2005 15:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]