Aansluiten autoradio, antenne pronbleempje!?
Heb een nieuwe (ouwe) otoo, 1990 325iX Touring
.
Dacht vanmiddag even een autoradio te monteren, maar ik heb een probleempje.
Ontvangst is bij gemonteerde radio erg slecht. Maar op het moment dat de radio niet of voor meer dan de helft uit het dashboard steekt is de ontvangst prima.
Mijn eerste gedachte was een breuk in de antenne kabel, maar die valt niet te provoceren/reproduceren.
Ook het verloop stukje van de antenne ("gewone"stekker naar mini coax ala Becker/Porsche)) kan ik niet tot een storing verleiden.
Heb getest met 2 verschillende (Porsche cr-11 en cr-21) radios, beide doen hetzelfde.
In mijn andere otoo doen beide het prima.
Ik vermoed eigenlijk dat de antennekabel ergens niet helemaal kosjer is maar dat is een beetje moeilijk te meten ( voor de amateur
)
Is het mogelijk dat de radio zelf ergens, binnenin het dashboard, contact mee maakt en dat daardoor de ontvangst slechter wordt?
Ook vind ik vreemd dat bij (experimentje) aarding van de kast van de radio de ontvangst slechter wordt, en niet beter, wat mij logischer lijkt!?
aanvulling: weerstand mantel/"kern" antenne ~150 KOhm, geen contact chassis-antennemantel te meten.
Normaal zit zo'n ding er binnen 15 minuten in maar deze keer wil 't niet echt vlotten
thx in advance