beste Janus911, de bedoeling op het forum is dat je je eerst netjes voorstelt, vandaar de welkom reactie.
Maar als je de zoekfunctie gebruikt kun je al veel vinden over de verwarming van de 3.2 er is in het verleden erg veel over geschreven.
Er zitten wat specialisten op het forum die je het beste op weg kunnen helpen maar ik kan je wel wat uitleggen wat ik weet.
tussen de voorstoelen zit de kachelbediening, deze vind je in 2 uitvoeringen een electronische en een mechanische. Ik heb zelf de mechanische dus kan je niet veel over de electronische vertellen maar naar ik begrepen heb is deze temperatuur geregeled. de mechanische heeft gewoon 2 klepbedieningen zoals de oude kever had. Vind ik zelf erg prettig. Bij de voeteneinden en achter op het motorblok zitten blowers die moeten aan springen bij aan zetten van de kachel maar dat had je al ontdekt. verder vind je onder het blok bij e uitlaat 2 zogenaamde warmte wisselaars, deze kunnen eventueel door een vorige eigenaar zijn vervangen als de auto bv op het circuit is gebruikt maar ik ga er vanuit dat dit niet het geval is. vanaf de warmte wisselaars lopen 2 dikke slangen (1 links, 1 rechts) naar de zogenaamde flapperboxen of kleppen deze kun je herkennen aan een draaischijf die op boxen zit. de draaischijf bedient de klep in de box of buis. (open/idicht) beste kun je kijken als de auto op de krik of brug staat (liever as steun dan krik) of je de staalkabels of bowdenkabels de draaischijf bedienen en en of je deze open ziet gaan. eventueel kun je met de hand proberen deze te draaien of deze los zit en draaibaar is. de veer die op de schijf zit kun je voor het gemak even demonteren maar dan trekt de box zichzelf niet meer dicht. door deze handmatig open te zetten kun je kijken of je nu warme lucht krijgt. Zit deschijf vast kun je deze met een klein beetje wd40 inspuiten om beweging te krigen maar eigenlijk is de box dan verroest en aan vervanging toe. zit er wel beweging in en dus warme lucht kun je kijken of de staalkabels functioneren die lopen vanaf de kachel bediening naar de flapperboxen. bij de mechanische is dat makkelijk maar de electronische wordt het lastiger. Ik vermoed dat hierin 2 servo moteren zitten die deze bedienen, je probleem zit dan in deze unit. mocht je niet al te technisch zijn zou ik naar een specialist gaan. Ook heb ik ooit begrepen dat er achter het dashboard (correct me if i'm wrong) een sensor zit (NTC) die de temperatuur meet van de cabine en terug koppelt naar de unit. maar verder houd mijn kennis hiervan op. wellicht dat iemand anders mij kan corrigeren en aanvullen.
achter de klep in de kofferruimte zit inderdaad een blower die wordt geregeld door de bedening met de regelaars boven je radio. (verse lucht regelaar en ontwaseming)
ik hoop dat je wat verder komt hiermee.
zie ook
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=30498