Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 9:18

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Knipperlicht probleempje 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Knipperlicht probleempje
Misschien iemand die mij ff wat beter op weg kan helpen? Mijn knipperlicht rechtsvoor doet het sinds kort niet meer. Nu heb ik uiteraard eerst het lampje gecontroleerd maar die is goed (links en rechts gewisseld en dat was duidelijk), ik heb wat aan de contactpunten zitten pielen aangezien de gehele constructie van het lampje wat je er in drukt en een kwartslag moet draaien op mij nou niet direct een super indruk maakte, maar ook dit gaf geen verbetering. Hele unit van de verlichting er uit gehaald en de aansluiting gecontroleerd maar niets afwijkends kunnen constateren. Wat mij opvalt is dat wanneer ik in de auto mijn richtingaanwijzer naar rechts aan zet, hij eerst een keer voor rechts knipperd (op de klok) en daarna knipperd hij dubbel tegelijk, dus rechts en links tegelijk alsof ik mijn gevarenlichten aan heb. Links functioneerd normaal. Ik heb er inderdaad weinig verstand van dus wie geeft hints?

P.s. Het gaat om een 69er

There are no old Porsches, only new owners.

20 jul 2014 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Knipperlicht probleempje
Ik zou eens beginnen met het relais te vervangen cq controleren. Zal vast een standaard relais in zitten wat ook op andere auto's uit die tijd gebruikt werd.

Succes.

21 jul 2014 0:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Relais eruit, schoonmaken en terugzetten. (zit linksonder paravan)

Stuurschakelaar even schoonmaken (betekent stuur eraf halen) Zal wel slordig contactje zijn ergens. Zit tussen schakelaar en uitgang relais, want je krijgt wel licht.

21 jul 2014 8:30
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Kijk daar heb ik wat aan; op zoek naar het relais.

21 jul 2014 8:35
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Ik kwam er bij mij achter dat ik 4 jaar gereden heb met een 5/21 Watt combinatie lampje dat je normaal gebruikt voor achter/rem licht.
Toen ik het juiste 21 Wattt knipper lichtje erin deed zat deze een beetje los. Als ik hem erin duwde dan deed hij het prima, maar nokje op het lampje zit bij combinatie lampje hoger dan bij knipper lampje. Ik ben opzoek gegaan naar 21 Watt lampje met hoger nokje, maar helaas niet kunnen vinden en toen heb ik maar een nokje hoger gemaakt op de fitting van het lampje.

De 7,5 mm dus naar iets van 12 mm op ondertaande plaatje, door een klein gaatje te maken met een klein schroefje en deze af te knippen.

Afbeelding

21 jul 2014 11:17
Profiel
Haarlem
Ik heb zelf eigenlijk de overtuiging dat het niet aan het lampje ligt maar je bent altijd welkom even langs te rijden he :mrgreen:

21 jul 2014 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Gaat voor mijn vakantie niet meer lukken, maar als het probleem er nog steeds is als ik terug ben kom ik je helpen. :salut:

21 jul 2014 13:20
Profiel
Haarlem
Thanx :thumleft: en hele fijne vakantie :!:

21 jul 2014 14:44
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Hi Wouter,

Al opgelost?

Het samen knipperen van je beide richting aanwijzeraanduiding klinkt ook als massaprobleempje. Kun je even checken door gewoon een elektradraadje van de aarde aansluiting op de lamp unit direct naar de minpool van de accu te maken.

Als het aan je massapunt ligt op de auto, dan moet hij het dan weer gewoon doen. Helaas zijn de 911 jes erg gevoelig voor een ietwat slechte massa. Heb hele rare dingen gehad die gerelateerd waren aan slechte massa.

25 jul 2014 22:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]