| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Warm-up-regelaar http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=4154 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | porschsi [ 02 mei 2005 22:25 ] |
Berichttitel: | Warm-up-regelaar |
Wie kan mij vertelen wat een warm-up-regelaar nou precies doet en wat die regeld? IK heb een 911 30 sc 1978. Mvrg |
Auteur: | Ivo964C2 [ 03 mei 2005 15:54 ] |
Berichttitel: | |
Kun je wat beter uitleggen wat je nu bedoelt, Zodat o.a. ik het ook begrijp? |
Auteur: | WdePundert [ 03 mei 2005 16:24 ] |
Berichttitel: | |
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=830&i=43507&t=43506 |
Auteur: | Erwin [ 03 mei 2005 21:09 ] |
Berichttitel: | |
Een warmdraairegelaar is een klein apparaatje dat alleen voorkomt op auto's met een K-jetronic injectiesysteem. De hoeveelheid ingespoten brandstof is afhankelijk van een paar factoren. De belangrijkste factor is de aangezogen hoeveelheid lucht. Daarna komt de temperatuur van de motor ter sprake. En als laatste de belasting van de motor. Hiermee wordt bedoelt de hoeveelheid gevraagd vermogen bij een bepaald toerental. De aangezogen hoeveelheid lucht wordt gemeten door een .....luchthoeveelheidsmeter. Makkelijk hè, autotechniek. De luchthoeveelheidsmeter van de K-jetronic bestaat uit een klep in de inlaat die door de aangezogen lucht verplaatst wordt. Aan die klep, stuwschijf genoemd zit een arm die een plunjer beweegt die op zijn beurt een beetje of afhankelijk van de vraag veel benzine continu laat inspuiten. Daarom heet het overigens ook K-jetronic, van continu. ( kontinu op zijn duits) Als de motor koud is moet er meer brandstof worden ingespoten om een rijker mengsel te krijgen. Ook bij het accelereren moet het mengsel iets rijker worden. Dát wordt geregeld door de warmdraairegelaar. De exacte werking gaat mij te ver om hier nu even neer te typen. Erwin. |
Auteur: | MichM3 [ 03 mei 2005 23:52 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad...eenvoudig gesproken zal de warmdraairegelaar de benzinedruk in het injectiesysteem bij een koudstart doen dalen...hierdoor wordt het mengesel in deze fase rijker hetgeen noodzakelijk is voor een koude motor: er moet bij koude motor meer benzine ingespoten worden omdat enerzijds de benzine minder goed verdampt en anderzijds het toerental iets hoger ligt om de verhoogde interne wrijving te overwinnen (olie is koud)... De warmdraairegelaar bevat een elektrisch verwarmd bimetaal dat eens de motor op berdijfstemp is, de druk in het systeem automatisch verhoogt=>mengsel wordt armer... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |