Auteur |
Bericht |
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Achterspoiler 964
Die van mijn auto doet het even niet (wordt opgelost). Probleem deed zich voor tijdens mijn vakantie, ik was toen in Duitsland. Even naar Nederland gebeld of dit kwaad kon, was niet het geval en dat bleek ook. Gewoon naar huis gereden, snelheid niet te gek hoog voor alle zekerheid. Je merkt er niets van, olietemperatuur is niet anders enz. Rijst bij mij de vraag in hoeverre die spoiler nu functioneel is. Ik kan me voorstellen dat het bij 200+ wel een rol speelt, echter de nog iets oudere modellen hebben niet allemaal een spoiler en daar kun je deze snelheden ook mee rijden. Graag jullie gedachten hierover ...
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
25 jun 2014 21:24 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Achterspoiler 964
Op het rechte stuk schiet je ook niet veel op met een spoiler.... En ja, zo'n ding heeft pas bij hogere snelheden echt nut.... bij het betere bochtenwerk....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
25 jun 2014 21:30 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Citaat uit Adrian Streather: Heeft dus alleen invloed op de stabiliteit ( voor zover merkbaar) bij hogere snelheid, niet op de koeling.
|
25 jun 2014 21:39 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Ja, en voor de oudere modellen, is het geen probleem om 240 te rijden zonder spoiler.... Tuurlijk zal het helpen voor de stabiliteit maar max 116 is wat te veel van het voorzichtige... Gelukkig is dat precies de snelheid waar de mijne open gaat,.... Hoef ik niet te crashen wegens onvoldoende stabiliteit
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
25 jun 2014 22:20 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Tja, wat is een recht stuk.. De rechte stukken snelweg zijn toch vaak best bochtig, bij 200km/u+.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
25 jun 2014 22:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't is toch geen Scirocco 964 spoiler zou bij 80 km/uur al omhoog moeten gaan
|
26 jun 2014 8:36 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Volgens mij is het ding meer imago dan functioneel. Het ding is zo gammel dat ik me niet kan voorstellen dat tie meer downforce aan kan dan 10 - 20 kg.
|
26 jun 2014 8:59 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Lijkt mij ook.... het is gewoon een kunststof prutsdingetje...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
26 jun 2014 9:29 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
En nog irritant ook, dat op en neer geflipper, zeker als je van stoplicht naar stoplicht rijdt. Van mij mag hij dicht blijven, geloof ook niet zo in de downforce van dat spoilertje.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jun 2014 9:38 |
|
|
Pw250
964
|
+1 naast het feit dat ik hem met spoiler(t) dicht nog mooier blijf vinden ook...
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
26 jun 2014 10:52 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
is op beiden vlakken functioneel, ook voor koeling.
|
26 jun 2014 11:32 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Gelukkig heb je niet veel verkeerslichten op provinciale en snelwegen.. Zo zie je maar, smaken verschillen, ik vind 't nog steeds wel een coole gadget. En dat spoilertje wat audi later heeft toegevoegd aan de eerste TT stelt ook niets voor qua materiaal en oppervlakte, maar daar lees je ook van dat het veel verschil maakt en veiliger is.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
26 jun 2014 15:07 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Daar heb ik dus geen last van.... Heb een aangepaste control unit die de spoiler pas bij 115 km opent, omlaag bij 25 ofzo... Scheelt een hele hap in het op en neer gaan
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
26 jun 2014 22:37 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Ik heb het zoals standaard maar ook geen last van, Je hoort het niet en ziet het niet, kan me niet voorstellen dat het storend is. Maar ja ieder zijn keus
_________________________________________ remmen is angst
|
26 jun 2014 22:40 |
|
|
horn
PF #57
|
heb me er ook echt nooit aan geergerd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jun 2014 8:45 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Het plastic schot wat tussen de spoiler en de motorkap zit zorgt er volgens mij wel voor dat er toch wel meer lucht richting motorruimte wordt geleid, lucht die anders over de gesloten spoiler stroomt...en ik kan me niet voorstellen dat Porsche dit systeem ontworpen heeft puur voor de show... De reactie van mensen die achter je staan wanneer de spoiler inklapt is toch altijd wel leuk om te zien, zeker als het ondersteunt wordt met een arm die de spoiler na doet
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
28 jun 2014 10:29 |
|
|