Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:39

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Texalarm uitbouwen - Advies 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Texalarm uitbouwen - Advies
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb al meteen een moeilijke vraag vrees ik...
Hopelijk kunnen de guru's hier me wat advies geven :)

ik heb recent een 993 gekocht waar een Texalarm op zit. Omdat dit bedrijf niet meer bestaat en er geen AB's kunnen bijbesteld worden (en ik heb er maar 1!) wil ik dit Texalarm uitbouwen en de oorspronkelijke Porsche AB's gebruiken die ik nog beide heb (voor alle duidelijkheid: de Porsche AB's hebben nu geen enkele functie meer; ik moet niet met zowel een Porsche AB als een Texalarm AB rondlopen;).

Het Texalarm is de AV21B55 en ik vermoed dat ook de sirene geinstalleerd is alhoewel ik die nog niet gevonden heb (en dus ook niet gehoord heb). Waarschijnlijk is de noodbatterij ervan stuk. Iemand een idee waar ze die Texalarm sirenes meestal plaatsten in een 993?

Wat ik al wel gevonden heb is hoe het Texalarm naar de oorspronkelijke Porsche Alarmmodule gaat. Heel wat splicing en taping, maar dit kan allicht terug in oorspr staat gebracht worden.

Het grootste raadsel is echter hoe het Texalarm de Immobilizer heeft kunnen omzeilen. Als ik de werking van de Immobilizer goed begrijp stuurt die na activatie door een Porsche AB, een signaal naar de Porsche Alarmmodule om de deuren te ontgrendelen etc, en daarna stuurt de Immobilizer een (gecodeerd) signaal naar de DME dat de motor kan (mag) starten.

In principe is het dus onmogelijk de Immobilizer te omzeilen omdat je geen gecodeerd signaal naar de DME kan sturen (een Texalarm is zeker niet zo 'intelligent')!

De enige mogelijkheid die ik zie is dat het Texalarm rechtstreeks naar de motor een 'OK' signaal stuurt, en dus zowel de Immobilizer als de DME omzeilt.

In bijlage een foto 1 van de connectoren naast de DME waar een connectie loopt vanuit op de onderste pin rechts naar het Texalarm. Weet iemand waarvoor die pin dient? Kan je daarmee de Immobilizer/DME omzeilen?

Voor ik aan de uitbouw begin zou ik graag weten of bovenstaande min of meer correct is en waar ik nog moet op letten...

Alvast bedankt!

Afbeelding

23 jun 2014 22:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]