Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:57

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
versnellingsbak Boxter S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Unit manager SNX
Heerhugowaard
Bericht versnellingsbak Boxter S
Mijn 2e versnelling schakeld al enige tijd niet lekker in (bij een warme motor/bak wel redelijk).
Bij een bepaalde slag met de pook gaat het gewoon goed. Het lijkt dus alsof er iets mis is met de afstelling van het schakelmechanisme.
Nu wil het toeval dat ik voor een redelijke prijs een ruilbak kan kopen echter wel bekend is dat deze bak een 6 bak is voor een 3.2 S uit 2002.
Nu heb ik de 260pk versie uit 2002 echter de ruilbak is niet gecodeerd dus zou ook van een 252pk versie kunnen zijn.
Hebben deze beide versies dezelfde versnellingsbak of zijn ze verschillend ?
Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven ?

Alvast dank voor de reacties.

08 sep 2014 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: versnellingsbak Boxter S
Zou ook de motor overhangen :wink:
WouterAM schreef:
Het lijkt dus alsof er iets mis is met de afstelling van het schakelmechanisme.
Kan je toch even laten afstellen.

08 sep 2014 19:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Unit manager SNX
Heerhugowaard
Bij iedereen waar ik tot nu toe heb aangeklopt krijg ik alleen antwoorden in €€€€ en niemand (b)lijkt het te weten. Sommigen bieden bakrevisie aan voor €1000,- totdat er een reële offerte moet komen dan blijkt het plots een veelvoud te zijn. Als de vraag gesteld wordt of het een afstelling is wordt er afwijzend gereageerd (zonder proefrit). Schijnbaar is afstellen te simpel en te goedkoop.
Sommige handelaren in Porsche onderdelen bieden een gereviseerde bak aan incl inbouw voor €2500,- als je dan er dan een belletje aan waagt blijkt ook die prijsopgave te rammelen.
Volgende week ga ik langs bij PSNH voor iets anders en ga daar uiteraard ook navraag doen.
Mocht het toch de bak zijn dan heb ik er liever vast een op de plank liggen (als het tenminste de juiste bak is).

08 sep 2014 20:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Eerst een goede diagnose dan pas onderdelen repareren of vervangen. Als iemand iets anders voorstelt dan moet je naar een volgende. Lukraak wat onderdelen wisselen kost alleen maar €€€.

08 sep 2014 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Kun je wat meer details geven over "Mijn 2e versnelling schakeld al enige tijd niet lekker in (bij een warme motor/bak wel redelijk)."

Ik heb m'n 986S vanaf nieuw en 2e versnelling is koud, zeker in de winter, altijd een lastig. Warm prima, maar koud na bijv. 3 weken stilstaan is ie gewoon stroef. Zoals gezegd vanaf nieuw en na 10 min. is er niets aan het handje. Kortom eerste 10 minuten rustig rijden en met gevoel schakelen i.p.v. er met kracht inrammen.

De bak ging koud wel steeds beter schakelen totdat ik na 10 jaar en 75k km de bakolie heb ververst. Met nieuwe olie was ik weer terug bij af en koud dus stroef.

Mark.

16 sep 2014 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
komt toch door de koude dikkere olie?

16 sep 2014 22:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Mijn S (2001) heeft dit ook al vanaf het begin bij een koude motor. Volgens mij hebben alle Boxsters dit.
Bij warme motor is er nix aan de hand.

21 sep 2014 4:31
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]