996 alarm perikelen in combinatie met PCM en Parrot
Na wat spitten op het forum ben ik er nog niet uit. Het alarm van de 996 geeft een enkel toeter signaal na het op slot zetten. De storing zit ergens in de aansluiting van het PCM1. Er is ooit een Parrot 9000 ingebouwd. Sinds ik de auto heb zit de storing er al in. Nu maar eens ermee aan de gang gegaan. Eerst de Parrot er tussenuit gehaald. Toen was de storing weg,
De lol was van korte duur. Uiteindelijk bleek dit niet de oplossing. Met alleen het PCM gemonteerd was dus even alles oké, maar uiteindelijk toch weer de storing. Ik vermoed daarom een draadbreuk of een slechte massa. Vreemd is ook dat, wanneer ik de PCM unit verwijder, de storing ook weg is. Lijkt mij dat het systeem voor het alarm dan juist onderbroken is en er een alarm melding zou moeten zijn. Wellicht dat hier een modificatie voor de Parrot gemaakt is in het verleden. De auto is al aan de computer geweest, zonder PCM herkend de computer de afwezigheid ervan. Met de PCM gemonteerd, en alarm aan. Krijg ik het toeter signaal, maar de computer ziet geen storing......
Enfin ik wil dus eerst de massa meten en dan de aansturende bedrading van het alarm.
Kan iemand mij vertellen welke draden van het PCM het alarm aansturen?
Ook zoek ik een 12V punt om de massa mee te controleren. Ik dacht de accu aansluiting voor de kofferklep van de zekeringkast te kunnen gebruiken, maar daar staat geen spanning op (is dat eenrichtings verkeer?).