| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

chassisnummer 924
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=43388
Pagina 1 van 1

Auteur:  marc.s [ 17 dec 2014 23:23 ]
Berichttitel:  chassisnummer 924

ik ga vrijdag naar een 924 kijken en wil graag weten waar het chassisnummer zit.
deze zitten op twee plekken als ik het goed heb.
en waar moet ik nog meer op letten.
van de accu bak weet ik.
het dakraam ook.
de inhammen onder de kofferbakmat ook.
en het gebrom achter is de benzine motor als die bijna dood is.

aalvaste bedankt

gr marc

Auteur:  Targa Floriaan [ 19 dec 2014 22:53 ]
Berichttitel:  Re: chassisnummer 924

Als de benzinemotor ACHTER bromt zijn er een paar opties:
1) het is geen 924 maar een 911/912 of kever
2) na een schadegevalletje verkeerd in elkaar gezet
3) of het is deze

:mrgreen:
veel succes met je zoektocht!

Auteur:  WillemB [ 20 dec 2014 7:28 ]
Berichttitel:  Re: chassisnummer 924

Marc, ik ben al te laat zie ik maar het chassisnummer staat bij de oudere types op het schutbord en bij de latere types op het binnen spatbord bij de schokbreker bevestiging, beide onder de motorkap.

HIER vind je overigens veel 924 kennis :idea:

Auteur:  Thijsch [ 20 dec 2014 12:37 ]
Berichttitel:  Re: chassisnummer 924

Kijk even hier voor aankooptips.

Brommende benzinepomp is eerder regel dan bijzonder bij een 924. Hoeft niet per sé te betekenen dat de pomp op z'n einde is, een beetje geluid maken ze altijd wel.

Voor roest, die vind je inderdaad in de accubak maar soms ook bij bevestigingspunten van de deur. Zit in dat geval tussen het voorscherm en het chassis, maar de moeite waard om even na te kijken. Haal ook even de ventilatieroosters weg in de deurstijl, dan kun je zo zien of alle kokerbalken nog hard zijn.

Verder de oliedruk in de gaten houden als je rijdt, eenmaal opgewarmd 2 bar stationair en 4-5 minstens als je rijdt (vanaf +/- 3000 toeren).

Test alle elektra even, koplampmotor e.d. en houd ook dan de oliedrukmeter in de gaten. De 924 heeft immer wat massa-probleempjes en kan zijn dat 'ie dan een bar terug schiet.

Als je de kans hebt, maak een proefrit, zet de wagen uit en laat 'm een +/- 30 minuten staan en probeer dan nog eens te starten. Dan weet je gelijk of 'ie een warme start probleem heeft. Hier hebben de vroege types wat meer last van dan de latere, maar helemaal probleemloos is bijna nooit. Als 'ie stationair loopt en de temperatuur loopt op, even kijken of de ventilator van de radiator ook goed aanslaat.

Met het inspectieluikje van de koppeling (aan de onderkant, voorzijde, achter het blok) even bekijken hoe deze er op het oog uitziet. Weet je gelijk of 'ie ergens de afgelopen jaren is vervangen. Zo niet, en mocht 'ie slippen, is een grote kostenpost om te vervangen (vergelijkbaar met de aanschafprijs van een goedkope 924 op MP).

Belangrijkste tip is, blijf zoeken tot je er een hebt gevonden waar je je zeker over voelt. 924 hoeft niet duur te zijn in aanschaf, maar als 'ie de afgelopen jaren verwaarloosd is kun je gerust een aantal keer de aanschafwaarde investeren. Ik heb zelf destijds ook niet het beste model gekocht, maar deze al rijdend gerestaureerd. Achteraf gezien, was dat niet de meest rendabele keuze. :drive:

Auteur:  leander [ 26 feb 2015 23:27 ]
Berichttitel:  Re: chassisnummer 924

Ik ben het met Thijs eens.

Even een vraagje. Op welke twee plaatsen mag ik het chassisnummer van een 924 turbo type 1 verwachten?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/