Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 19:32

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
vraag over 993 cabrio windscherm 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht vraag over 993 cabrio windscherm
Iemand die weet of het OEM windscherm in een 993 cabrio strak vast moet staan of dat het klopt dat je dat ding 10 cm naar voren en naar achteren kan kantelen?
Collega rijdt sinds kort zo'n ding en nadat we zondagochtend beiden open wilden wegrijden, vroeg hij me of ik wist hoe dat windscherm werkte.
Dat je de rits moest vastritsen, daar was ik snel achter. Maar dan staat dat schermpje best wankel. Kan je het aan de bovenkant eenvoudig 10 cm naar voren duwen. Kan me haast niet voorstellen dat het zo hoort. Voelt een beetje gammel.

Nu zag ik aan de bestuurders kant op het mechanisme twee rode driehoekjes, die echter niet tegenover elkaar stonden (zie foto). Aan deze foto te zien zal dat ook wel niet horen?
Iemand een idee of dat gammele bij het ontwerp hoort? En volgens mij hoort dat ding mee te gaan in het dak als je het dak sluit ofzo? Hoe werkt dat? Iemand wellicht een instructie met plaotjies? :wink: thx.

Afbeelding

15 dec 2014 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
eerst 993 cabrio 1995 nu 991 Gts cabrio 997 turbo 2006 handgeschakeld keramisch Europipe Daily Driver Cayenne S-E Hybrid
Venlo
Bericht Re: vraag over 993 cabrio windscherm
Hoi
De puntjes horen niet tegenover elkaar, dus dat is goed.
Er zitten wel busjes in die wel eens willen verschuiven
Groet
Frank

15 dec 2014 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Aan de kant waar de rode pijltjes staan zit een rode knop. Die is er voor om het scherm uit de bevestiging te halen. Ik heb net even het dak geopend om te kijken. Onder die rode knop zit ook het gewricht met een kogeltje. Dat is het meeneem mechanisme. Zodra je het dak sluit, wordt het windscherm meegenomen en rust dan tegen het hemeltje. Je kunt het scherm als het omhoog staat wel tegen een kleine tegendruk naar achteren duwen waardoor het over het afdek doek komt te liggen. Ik krijg het scherm echt niet naar voren gedrukt, dus zeg maar richting voorruit gedrukt. Ik denk dus dat er in het mechanisme aan de bestuurders kant iets niet goed is. Ik doe het dak maar weer dicht. Het is ook in de garage toch wel een beetje kil zal ik maar zeggen.

16 dec 2014 19:53
Profiel
Moderator
PF #57
dank voor de moeite in deze koude winternacht! :thumleft:

16 dec 2014 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Precies zoals mijn voorganger zegt: het is niet normaal dat je de wv richting voorruit kan bewegen. Vlakleggen naar achter wel. De rode pijltjes moeten tegenover elkaar staan als je de windvanger wilt verwijderen, dacht ik. In het boekje is dit helder beschreven. Misschien eens eruit pakken en terug installeren?

16 dec 2014 22:55
Profiel ICQ 
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Ik heb nog even zitten denken hoe het kan dat het windscherm naar voren geduwd kan worden. Ik vermoed dat het stangetje dat aan de onderzijde van het scharniermechanisme zit, waar ook het rode knopje zit, niet goed bevestigd zit, of misschien wel mist.
Daardoor wordt het windscherm alleen maar met het afdekdoek, wat aan het dak geritst zit, vastgehouden. En dan wordt het natuurlijk een gammel geheel.

17 dec 2014 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Hoi Harald,

Hierbij de gevraagde plaatjes, uit het "Aanvullend instructieboekje".
Hopelijk maakt dit het duidelijk. :salut:
633856338663387

18 dec 2014 0:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]