| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
911 76 op brug http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=43785 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Marco-911 [ 08 feb 2015 11:04 ] |
Berichttitel: | 911 76 op brug |
Voor regulier onderhoud wil ik mijn 911 uit 1976 op een Kolombrug plaatsen. Nu begreep ik dat de stempels op specifiek plekken geplaats moeten worden. Nu kan ik na zoeken op het net / forum niet vinden waar de stempels (exact) geplaats moeten worden. Uit onderstaande foto kan ik redelijk een plaats zien waar de achter stempels geplaats zijn, maar of dit correct is? Kan iemand mij dit kort toelichten? alsvast hartelijk dank. |
Auteur: | Marcel [ 08 feb 2015 11:11 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Ik vraag me af als je dit soort vragen moet stellen of je hier wel aan moet beginnen |
Auteur: | porschefabian [ 08 feb 2015 13:22 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
+1 Met zulke vragen gaan mijn nekharen overeind staan... Als je hier het antwoord al niet op weet te vinden bij je auto, gewoon wegbrengen naar specialist |
Auteur: | Erwin [ 08 feb 2015 20:08 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Zet de stempels van de brug niet onder de rechtopstaande rand waar de kokerbalk aan de bodemplaat gelast is. Op de onderste foto zie je dan dat de rand naar binnen drukt. Aan de binnenkant net tegen de puntlasrand aan is de bodem op de plaatsten waar ik op de foto's de stempels heb geplaatst het sterkste. Daar zit inwendig constructief meer plaatwerk. Gebruik 4 (houten) klosjes zodat de aircoleidingen en opstaande randen niet ingedrukt worden. Succes! |
Auteur: | arjan [ 08 feb 2015 20:30 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
gelukkig ook nog een normale reactie waar TS wat aan heeft |
Auteur: | Master Ken [ 08 feb 2015 20:40 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Prachtige onderkant Erwin |
Auteur: | ewp964c2 [ 08 feb 2015 20:53 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Hoop azijnpissers op dit forum. Netjes van je Erwin |
Auteur: | Marco-911 [ 08 feb 2015 21:36 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Dank je wel voor de uitleg Erwin! |
Auteur: | Ticcie [ 08 feb 2015 22:08 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Op oa ebay vind je ook stempels die mss nog handig zijn? http://www.ebay.de/itm/Porsche-Jack-Pad ... 3ce4cd41a2 |
Auteur: | Master Ken [ 08 feb 2015 22:13 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Niet geschikt voor een 2.7 |
Auteur: | Maarten [ 08 feb 2015 23:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug | |||||||||
Zou dat ding in 2015 nou eindelijk eens de weg op gaan |
Auteur: | 964hans [ 08 feb 2015 23:51 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug | |||||||||
Mijn nekharen gaan overeind staan van mensen die op deze wijze reageren. Marco-911 stelt een vraag, je geeft een antwoord waar hij wat aan heeft maar gaat niet zijn kwaliteiten in twijfel trekken! |
Auteur: | rob964.c4 [ 09 feb 2015 9:17 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug | ||||||||||||||||||
het is niet die "witte" van olaf volgens mij |
Auteur: | Elferhenkie2 [ 09 feb 2015 9:27 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Lijkt er niet eens op... (is ook oranje, dat dan weer wel) Maar even on topic: Geen rare vraag, want met het plaatsen van Krik/stempels e.d. gaat het vaak mis, ook bij de professionals. In de werkplaats zou men eens wat vaker in instructieboekjes en werkplaatshandboeken moeten kijken wat mij betreft. Vaak omdat ze daar te eigenwijs voor zijn (of zich er voor schamen, dat ze het niet weten) brengen ze schade aan. |
Auteur: | harryv8 [ 09 feb 2015 9:37 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Ik heb dit probleem ook met mijn TR6 gehad , heb een 2 koloms brug , met korte en lange armen, dus de korte hebben het grootste draagvermogen , dus aan de motorkant. Toen de punten bepaald waar de ander 2 moesten komen , de lange ver naar achteren ivm stabiliteit. Na wat uitproberen hadden we de punten bepaald en stand de auto heel stabiel. Ik heb deze punten gemarkeerd met lichtgevende verf , dus niet meer zoeken. Handig als je onderweg pech krijgt en plotseling ergens op een brug staat |
Auteur: | Olaf [ 09 feb 2015 10:45 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug | ||||||||||||||||||
Andere kleur oranje - en niet van '68
Inderdaad ... die is niet zwart van onderen, heeft geen chrome rosetten en een hele andere einddemper |
Auteur: | Marco-911 [ 09 feb 2015 17:47 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Dank jullie hartelijk voor de tips en adviezen. |
Auteur: | Marcel [ 09 feb 2015 18:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug | |||||||||
mijn reaktie was erg normaal bedoeld en met de juiste intenties..... |
Auteur: | porschefabian [ 09 feb 2015 19:27 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Ik sta nog steeds achter mijn "azijn zeik" antwoord, als je dit moet vragen denk ik maar aan 1 ding veiligheid!! Iemand die zelf gaat sleutelen en dit niet zelf weet uit te vinden, hou ik mijn hart vast als die gaan sleutelen.. om nog maar niet te spreken als de auto van de brug af donderd door verkeerd plaatsen.. Het goed plaatsen is 1 maar je moet ook kijken of de auto daar constructief nog in orde is, er zijn zat 911jes waar de krik en/of hijspunten weggerot zijn.. kortom jullie vinden het dan maar kort door de bocht, maar als je jaren in de autobranche gewerkt hebt, kan ik wel 10 boeken schrijven over hobbyklussers.... .. |
Auteur: | michelm1978 [ 09 feb 2015 19:31 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Wanneer in de boekhandel? Zoek nog wat leesvoer voor de avonden. |
Auteur: | DennisvdB [ 09 feb 2015 20:14 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Met dat gezeik over "breng hem naar de specialist" wordt niemand op dit forum geholpen... Hier nog een how-to vanuit de Amerikaanse hoek: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... ing_Up.htm |
Auteur: | bert2 [ 09 feb 2015 20:30 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Ik ben blij dat er mensen zijn die een antwoord op een normale vraag geven, zoals eerder gezegd domme vragen zijn er niet. Als je de auto nog nooit zelf op een brug zet ,wat heeft dat te maken met het feit dat je niet kan sleutelen.??? |
Auteur: | R4MS3S [ 09 feb 2015 21:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug | |||||||||
Heb de openingsvraag van TS nog een gelezen en vind dat hij behoorlijk zorgvuldig vraagt waar de stempels exact mogen komen. Dat is tevens een weetje, je kunt niet altijd aan de buitenkant zien waar een auto structureel sterk is. Dit moet je niet uit willen vinden of proberen, het is voorgeschreven, tevens heeft elke auto wel zijn eigenaardigheden die de profs kennen en waar ze je voor kunnen waarschuwen (zie Erwin's reactie m.b.t de rechtopstaande randen). In mijn ogen dus een hele normale vraag van een zelfsleutelaar, thuishobbyist etc. om schade en gevaar te voorkomen. En ach joh, die autobranche Ik kan ook wel 10 boeken vol schrijven aan schade die die grapjurken hebben veroorzaakt door verkeerd heffen van (mijn) wagens. Laten we dat maar niet doen... |
Auteur: | arjan [ 09 feb 2015 21:34 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Zelf ben ik ook een hobby sleutelaar, voor mij bestaat de hobby ook in het verdiepen van de techniek. Het uitzoeken van hoe iets werkt, sparen van goed gereedschap enz... Weet mijn grenzen en laat specifieke zaken waar ik niet zeker van ben of zeker weet dat het voor mij te hoog gegrepen is over aan een specialist. Ben nu bezig mijn '99 Cherokee XJ geheel na te lopen, uitgezocht welke bougies voor dit model geschikt zijn en omdat '99 volgens de boeken specifiek is als het gaat om bougies deze besteld via chassis nummer. De bougies die er in zaten waren niet geschikt voor dit model/bouwjaar, 8000 km geleden geplaatst door een erkende garage. Zomaar één van de dingen die je tegenkomt als je zelf sleutelt met iets meer aandacht en "liefde" dan de gemiddelde garage houder. De linker is de gene die er in hoort, de rechter zat er geplaatst door garage. scheelt 5 mm in lengte................ |
Auteur: | Marco-911 [ 09 feb 2015 22:20 ] |
Berichttitel: | Re: 911 76 op brug |
Best forum leden ik vind het inderdaad leuk om zelf als hobby aan mijn auto te sleutelen. Aangezien ik mijn vorige auto zelf gebouwd heb, gaande weg wat ervaring op gedaan Vandaar dan ook mijn vraag waar exact de stempels geplaats moeten worden dit om schade te voorkomen. Ps. Boeken zoals werkplaatshandboek en 101 heb ik tevens ook gelezen, maar was mij nog steeds niet exact duidelijk. Nu wel dus dank |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |