Auteur |
Bericht |
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
moeren enzo
Momenteel ben ik mijn aardingspunten aan het nalopen op een goede elektrische verbinding. Ik kom veel vervuild spul tegen en wil wat nieuw spul aanschaffen. Ook al twee kabelogen afgebroken tegengekomen. Het door porsche gebruikte materiaal heeft een schijnbaar koper oppervlak. Weet iemand welk materiaal er precies gebruikt wordt voor moeren ringen en kabelogen/schoentjes?
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
02 jan 2012 18:01 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: moeren enzo
Koper? Bedoel je geel gepassiveerd? Dat is jarenlang standaard geweest bij Porsche...wordt nu echter niet meer gebruikt. Is echter nog wel origineel verkrijgbaar bij Porsche. Daar kan je het dan ook vandaan halen.
|
02 jan 2012 19:08 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: moeren enzo
Peter ok, wat is dan de moderne variant van het gepassiveerde spul? Het standaard spul bij de bouwmarkt lijkt me niet afdoende!
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
02 jan 2012 20:27 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: moeren enzo
Hier kan je gewone moeren , ringen en kabelschoenen voor gebruiken . Zorg dat de contactvlakken schoon zijn , dan kan er niets misgaan . Als je nieuwe kabelschoentjes gaat zetten op kabels , gebruik dan wel een goede tang en niet zoiets maar zo een variant
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
02 jan 2012 20:39 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: moeren enzo
Je kunt gewoon je moeren ed. bij een specialist of dealer halen en ga nu geen modern spul van een 997/997/987/987c ed. gebruiken op een oudje maar gewoon originele bouten/moeren.
|
03 jan 2012 0:35 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: moeren enzo
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
03 jan 2012 0:51 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: moeren enzo
Ik heb hier toch een m8 van een moderne Porsche (of opel, BMW, etc..) in mijn hand die ik echt niet op een 356 zal vinden, Ja hij past wel, dat begrijp ik ook wel....maar bijvoorbeeld flensmoeren die uitbundig op elke moderne auto worden gebruikt vind ik niet op een 356. Ik wilde alleen maar aangeven dat de afgelopen decennia er wel degelijk andere bevestigings materialen worden gebruikt vergeleken met 30 - 50 jaar terug. De types zijn daar wel een beetje uniek in.
|
03 jan 2012 10:28 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: moeren enzo
Fabory heeft assortiment dozen geel gepassiveerd ik ga es kijken of ik deze kan bestellen. doos nrs: 9T27 , 9T39 , 9T203 , S508 , S552 http://www.duursma.nl/i-cms/editor/uploads/files/Assortment_Boxes_NL.PDF
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
12 apr 2015 7:47 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: moeren enzo
Aan de die dozen heb je niet veel. Op het blok zit alleen M6 en M8. Deze kan je beter gewoon per doos van 100 bestellen
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
12 apr 2015 11:55 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: moeren enzo
ben ook met stukjes bumper enzo bezig
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
12 apr 2015 21:19 |
|
|
Rinaldo
Goes
|
Re: moeren enzo
Je kan ook alles opnieuw laten geel passiveren, ik laat dat altijd bij Galvin in Oostehout doen. Kost bijna niets, €70 voor 70 kg. Je moet er voor zogen dat alle lak en olie verwijderd is, roest mag gewoon blijven zitten. Zelfs de motorsteunen komen er als nieuw uit.
|
12 apr 2015 21:43 |
|
|