|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 19 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Prima auto
Vaak lees je op dit forum problemen met porsches. Daardoor krijg je (ik tenminste wel) wel eens de indruk dat porsches wat kwetsbaar kunnen zijn. Daarom nu eens een positieve ervaring.
Afgelopen week ben ik met mijn 84' carrera op vakantie geweest in duitsland en ik heb daarbij rond de 2500 km afgelegd. Er zaten veel bergkilometers bij soms een tijdje file bij 33 graden (klep naar de oliekoeler naar voren ging netjes open). En ik moet zeggen ik ben echt onder de indruk van deze auto. De stoelen zijn echt super (ik ben 1,92 dus ik heb snel last van mijn rug) de motor is ontzettend soepel van onderaf en de wegligging met name in haarspeldbochten is echt fenomenaal!! Dan merk je hoe laag het zwaartepunt van een porsche is. Heel Gaaf. Dus conclusie, there really is no substitute!!
|
30 mei 2005 20:01 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Prima auto
|
30 mei 2005 20:39 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Prima auto
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
30 mei 2005 20:42 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Prima auto
| | | | Anne 2.7 @ Prikpagina schreef: Auteur: Anne 2.7 (---.dsl.hccnet.nl) Datum: 30-07-2003 14:48 Gisteren met de 2.7 teruggekomen uit midden-Frankrijk. Op zich niets bijzonders, ware het niet dat ik eergisteren uit Groningen vertrokken ben! Dochterlief naar een vriendinnetje gebracht. Dat heeft een vader over voor z'n dochter, vooral als dat met de Porsche gaat . Dus eergisteren en gisteren bijna net zo veel kilometers gereden als in heel 2002. En dat ouwe beestje? heeft die dat een beetje overleeft?? Kdachtutwel ! 2029 km in 17 uur en 3 kwartier, das 114 km/u gemiddeld. 193 ltr benzine, das 1 op 10,5. Niet met een truttengang, maar 150 waar dat kon, en niet te langzaam er naar toe . Een ruime liter olie, en dat is bij die snelheid en buitentemperatuur niet slecht (instructieboekje praat van 1,5 tot 2,0 ltr per 1000 km). Olietemperatuur van 95 tot 110 graden, afhankelijk van snelheid en buitentemperatuur. Oliedruk bij 95 graden: (toerental / 1000) minus (iets minder dan 1), en bij 110 graden (toerental / 1000). Boekje schrijft dat de druk bij 80 graden en 5500 tpm ca. 4,0 bar is en dat bij hogere temperaturen een lagere druk normaal is. En sturen? bij 150 kunnen de handjes los en hij gaat gewoon kaarsrecht. Bochtenwerk is wat minder sinds ik de Bridgestone RE71 heb verruild voor Pirelli P7 (geen N-codering). Kortom, IK BEN VERLIEFD . Gisteren (bijna) 8,5 uur achter elkaar trappen en het schatje geeft geen krimp. Vanmorgen starten zonder rook, en direct mooi 1.200 tpm ronddraaien. Dat asfalt dat tussen de voorspatborden verwijnt, GEWELDIG. Bij de grote bulten op een beetje gas erbij en gaaaaan. En het mooie van zo'n oude auto is de herrie bij 150. Je hebt ook het gevoel dat je hard gaat (en hard rijden is een relatief begrip, ik weet het). En dat gas geven van 120 naar 150, alsof je de auto afschiet. HEERLIJK . Geen enkel probleem gehad? Jawel, bij een stopje voor Dijon gaf de startmotor niet thuis . Wel prik, geen klik. Door een paar vriendelijke motorijders aangeduwt. Liep zo. Op de eindbestemming de auto op een helling pas weer uit gezet. En jawel hoor, gewoon starten, en het probleem heeft zich niet meer voor gedaan. Het schatje heeft nu wel een grote beurt verdient. Theo Jansen maar gauw bellen voor een afspraak. Anne | | | | |
Ik begrijp wat je bedoelt ...
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
30 mei 2005 20:51 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
mooi verhaal
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
30 mei 2005 23:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Prima auto
ik vind dat nogal meevallen iig geen problemen die desastreus of niet te herstellen zijn, toch
Vergelijk je P eens met een andere auto van die leeftijd
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
31 mei 2005 2:41 |
|
|
Franco
993 Carrera 4 Coupé
Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.Utrechtse heuvelrug
|
Re: Prima auto
Goed om te horen dat je schik hebt met je auto, das belangrijk. Enne.. ik denk dat niet iedereen de vuile was buiten hangt (over zijn eigen auto)
_________________________________________ Deutsche Gründlichkeit !!
|
01 jun 2005 0:50 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Re: Prima auto
Inderdaad als je het zo bekijkt, een ander merk van 20 jaar zal veel meer problemen hebben en er ook veel minder goed uitzien na zoveel jaren, ook mercedes, opel en BMW's zijn er vaak niet meer of in zeer versleten staat. Ik heb een tijdje rondgekeken naar BMW 635i, mooi hoor!, maar die krengen roesten waar je bij staat!
|
01 jun 2005 19:17 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Hallo,
Ook ik heb dit weekend een lange trip gereden samen met een aantal vrienden in de Franse Elzas. Totaal iets van 1500 km genieten!
Het leuke is dat mijn vrienden op de motoren waren en ik lekker in de Porsche
Normaal (4 jaar geleden) ging ik ook altijd op de motor mee, maar sinds ik in dec 2001 een ongeval ( in de badkamer nog wel ) heb gehad, waarbij ik een dubbele schedelbreuk en hersenkneuzing had opgelopen, heb ik wat problemen met de concentratie als ik erg moe wordt, en vond ik het niet verantwoord om al die km op de motor te maken. 3 jaar was ik al niet mee geweest en nu dacht ik, ik heb een Porsche nu, ik heb er zin in, dus komop we gaan weer mee (de motor gebruik ik wel vaak, maar alleen kortere ritten)
Het was de op 1 na beste beslissing sinds jaren, (de beste ooit, was om een Porsche te kopen) want ik heb 4 dagen zitten glunderen achter het stuur.
De meeste tijd reed ik lekker op mijn eigen uitgestippelde route lekker relaxed over ' de ballons' in de Elzas. Maar soms ook met de club mee, en het verbaasde mij hoe makkelijk ik hen bij kon houden , dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Ik denk niet dat er veel motor clubjes rondrijden met een Porsche als volgwagen, dus wij trokken overal best wel bekijks.
Volgend jaar willen ze de Noordkaap gaan bestormen op de motor, en ik heb er eigenlijk wel zin in om dan ook de Porsche te pakken, en er weer lekker 6500 km achter aan te rijden.
Het was gewoon een super weekend, en ook opvallend hoe relaxed ik uit de auto stapte en hoe vermoeid zij bijna van de motor afvielen 's avonds bij het hotel. ( de temperatuur was ook niet echt prettig meer natuurlijk)
Zo dat was mijn eerste lange rit met een auto waarbij je baalt dat je op het eindpunt bent.
De Elzas is een echte aanrader voor dit soort ritten trouwens, mooi asfalt, en mooie bochten, en weinig politie controles, want de Eifel waar wij in het verleden vaak heengingen is wat dat betreft (snelheids en geluidscontroles) niet echt leuk meer.
Nu de Porsche weer mooi poetsen en klaarmaken voor de gezamelijke Porsche dag in Leusden op 12 juni, maar dan gaan vrouw en kinderen weer mee, dus moet ik het iets kalmer aan doen
Oh ja, bijna het belangrijkste vergeten mijn 3.2 Carrera....18 jaar oud...ruim 200k km en lopen als een zonnetje, met bijna geen meetbar olieverbruik.... ze is echt geweldig...
Groetjes,
Rob, Bemmel
|
01 jun 2005 21:49 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Mooi verhaal Fonz! Ben nu al benieuwd naar je ervaringen op de noordkaap met je 3.2.
|
01 jun 2005 23:13 |
|
|
ROSE
993 - 1994Amersfoort
|
Porsche dag Leusden 12 juni?
Wat heb ik gemist?
Iemand met info?
THANKS!!
|
02 jun 2005 12:18 |
|
|
John
Cayenne
|
Op 12 juni organiseren de gezamelijk Porsche clubs (7) van Nederland een evenement bij Pon in Leusden.
Dus megaveel Porsches van allerlei pluimage.
Een heuse Puzzel (tourtocht wedstrijd) tussen de verschillende clubs, en aan het einde van de dag een Concours d'elegance (jury is het publiek) , poetsen dus voor de meesten.
Dit alles eindigt met een buffet en live entertainment.
s'morgens 10 uur aanvang, 11 uur verterk eerste equipe etc. etc. 15.00 uur is iedereen er weer voor het concours en 17.00 uur bikken cementos.
|
02 jun 2005 13:31 |
|
|
Ruben 3.2 G50
|
Ben het (als eveneens 3.2 coupérijder) in bijna alles met je eens Sev, maar had je diezelfde haarspeldbochten met een Lotus Elise s1 genomen, dan weet je dat er op sommige gebieden wel degelijk een nog aanmerkelijk beter substitute is. Iedereen die wel eens in zo'n ding gereden heeft, zal dat beamen, wie er nog nooit in gereden heeft, heeft echt geen idee, Porsche komt nog niet eens in de buurt... (aan de andere kant raakt ie bijvoorbeeld wel veel sneller verhit en zitten de 1 cm dikke kuipjes op langere afstanden voor geen meter, maar dat mag de pret niet drukken...)
Neemt niet weg dat de 3.2 coupé natuurlijk een topauto is....
Grtz, Ruben[/list]
|
02 jun 2005 14:07 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
En ik dacht dat ik de enige was die na een paar uurtjes sturen in de porsche direct weer achter het stuur wil kruipen.
Mooie verhalen jongens !
|
02 jun 2005 19:52 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Daarom zijn die 911 s ook zo lekker.
Toch beetje ander verhaal van mij van vorig jaar.....
Heb de auto al zes jaar, wordt uitstekend onderhouden en rijdt een 7.000 km per jaar. Vorige zomer echt een keer langere ritten gemaakt: naar Zweden met dat ding. In Duitsland lekker doortrekken af en toe.
Auto wordt bij 1.000 km Autobahn thermisch wel anders/langer belast dan bij de ritjes in NL.
Op de terugweg tussen Kopenhagen en de NL grens:
- startmotor overleden (steeds aanduwen na tanken of koffie, erg hilarisch voor de omgeving)
- één van de kachelkleppen bleef hangen, lekker behaaglijk warm binnen.....
- kentekenplaat achter verloren (en ik zag in Zweden nog bij vertrek dat de houder beschadigd was, niet de moeite genomen het even beter te bevestigen), dus nu zon "prachtig" 1-tje op mn platen......
Maar het was leuk, auto is inmiddels weer perfect....what next......
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
03 jun 2005 21:30 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
03 jun 2005 22:00 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Ik ken nog wel iemand met een elise s1, misschien dat ik een keer met hem mee mag rijden. Met zo'n stijf chassis moet het wel bijna een super auto zijn. Ik hou je op de hoogte, Ruben. Overigens zal een porsche altijd iets extra's hebben voor mij. Vaak zijn herinneringen uit je jeugd bepalend voor wat je droomauto is. Het beeld van een 911 zal voor mij altijd meer emotie op blijven roepen dan 10 elises bij elkaar. Ik weet nog dat ik zes was en in de citroen GS van mijn ouders de 911's langs zag komen in duitsland, dat blazende geluid en die platte kont. waw! Dan weet je gewoon dat er iets heel speciaals langs komt rijden. Bij een ferrari (een gts of een BB) was bij mij die sensatie een stuk minder.
|
05 jun 2005 11:48 |
|
|
porsche-a-holic
carrera GT(modelauto)rond utrecht
|
_________________________________________ typical ringer
|
07 jun 2005 17:28 |
|
|
Ruben 3.2 G50
|
Begrijp precies wat je bedoelt Sev, 911 (en dan met name de 3.2 coupé!) was ook altijd mijn droomauto, ook toen ik nog een Elise had. En nu ik er na lang zoeken eindelijk eentje 100% naar mijn zin heb, bavalt ie echt in elk denkbaar opzicht fantastisch, maar blijf toch het snaarstrakke sturen van de Eise missen, ook na 1,5 jaar nog... Mijn volgende auto wordt dus toch weer een Elise S1 als het aan mij ligt. Ongefilterd rijgenot gaat bij mij boven looks, geluid, imago, betrouwbaarbaarheid, praktisch gebruiksgemak, kortom, boven alles... Sorry, can't help it! Heb overigens wel diep ontzag gekregen voor de ongelooflijke bouwkwaliteit van Porsche, dat moet zeker gezegd worden, petje af!
Grtz, Ruben
|
08 jun 2005 11:48 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 19 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|