Auteur |
Bericht |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Welke koppeling in een 964?
Vandaag de 964 weer opgehaald van jaarbeurt en APK en nog wat dingetjes Het lijkt altijd of de motor dan op een of andere manier veel fijner loopt Nog wel de opmerking meegekregen dat de koppeling op z'n eind begint te lopen, maar door de vakantie van de speci en een uitje zondag as met de 964 besloten dit over een paar weken te laten doen. Nu kreeg ik het advies om gezien mijn rijstijl en toch wel regelmatige deelname's aan sportieve evenementen een wat "sportievere" koppeling erin te zetten. Ik ben benieuwd naar andere 964 eigenaren die een andere dan standaard koppeling (welke, merk graag vermelden) erin hebben zitten en hun ervaringen te horen.
|
26 sep 2014 20:53 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Welke koppeling in een 964?
pdk?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 sep 2014 21:13 |
|
|
drknauf
|
gewoon originele 964 rs koppeling en drukgroep erin zetten is nog goedkoper ook dan de normale ! tis wel wennen maar pakt veel sneller op en klinkt heerlijk ruig ,je krijgt er wel stalen kuiten van in de file dat dan weer wel wel werkje hoor hele blok moet er ff uit succes .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
26 sep 2014 21:28 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Gewoon standaard doen, is goed genoeg.
@Knauf: goedkoper? Heb 'm vorige maand vervangen, en mij werd toen ingefluisterd dat die rs koppeling ca. 2,5x zoveel kost als de normale. Vond dat het niet waard.. En als ik stalen kuiten wil ga ik wel met tatjana naar basicfit..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
26 sep 2014 21:32 |
|
|
drknauf
|
bij mij was die goedkoper ! dus ik weet niet waar jij geweest bent ! het gaat om z,n rijstijl .
|
26 sep 2014 21:34 |
|
|
964hans
997.2 turbo S
993 4SBoekelo
|
|
26 sep 2014 21:57 |
|
|
drknauf
|
|
26 sep 2014 22:06 |
|
|
Tilt!
|
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
26 sep 2014 22:07 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
|
Volgens mijn info hoeft de motor er niet uit maar wel de bak Al vast dank voor de reacties , ga dit weekend de links eens even aanklikken @ Tilt!: S. heeft al een automaatbak in de DD Ik wil inderdaad geen knalharde koppeling, m'n knieën zijn al niet zo best , vandaar dat ik had gehoopt hier een ervaringsdeskundige te vinden, maar wellicht meldt die zich nog
|
26 sep 2014 22:44 |
|
|
drknauf
|
volgens mij lag m,n hele blok eruit kweet het echt niet meer . het zou best kunnen hoor dat ze enkelt de bak eronder uit kunnen halen !
maar tis nog steeds aardig wat werk lijkt mij .
|
26 sep 2014 23:07 |
|
|
erwin964c4
|
Ik heb nog wel 2complete koppelingssets liggen Zijn van Sachs Ooit eens gekocht maar nooit gebruikt en volgens mijn garage de komende jaren ook niet nodig dus....
|
27 sep 2014 0:35 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
|
@erwin964C4, bedankt voor je aanbod, ik houd het in gedachten.......
|
27 sep 2014 8:57 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Ik heb ergens gelezen dat je voor een C2 de bak laten zakken, en voor een C4 de motor. Iets te maken met de aandrijfas naar de voorste differentieel.
Weet je of je nog de zweimassenschwungrad hebt? Die zou ik vervangen als je een sportieve rijstijl hebt/wilt
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
27 sep 2014 9:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Willem zou hem standaard houden, ook omdat Sigrid er in rijdt Heb hem bij mijn 964 en 993 ook vernieuwd, bij de 993 2S kon de motor blijven zitten bij de 964 niet. Het dubbelwerkend vliegwiel is wel duur maar heb ze bij beide auto's wel vernieuwd In mijn GT3 zit een sportkoppeling en moet zeggen is goed te doen maar niet echt makkelijk en comfortabel
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 sep 2014 11:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Bij een C2 is het blok er zo uit ... zou 'm niet laten zakken, ookal is dat wss wel genoeg om de koppeling te vervangen. Als je blok er uit is - kan je 'm mooi even rondom bekijken en desnoods even goed schoonmaken
|
27 sep 2014 11:12 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
|
Ik wil (als de motor er idd uit moet of iets gekanteld moet worden) idd met de speci de afspraak maken dat ik de motor beplating even aanpak want die kan wel wat aandacht gebruiken Ik moet dit alleen even kort sluiten met de speci want dan blijft de auto daar wel wat langer op de brug in de weg staan dan de bedoeling van de speci is
|
27 sep 2014 12:04 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Ik heb in mijn C2 een RS koppeling incl vliegwiel. Koppelt echt niet veel zwaarder dan een standaard versie. Kent 2 kleine nadelen: je moet ietsje opletten met t wegrijden ivm afslaan en door t snelle terugvallen in toeren slaat ie heel af en toe af als ie te snel terugvalt in toeren. Gebeurt m'n als je de airco aan hebt.
Maar t rijdt heel prettig, reageert heerlijk en ik vind t een super upgrade: zo had ie eigenlijk standaard moeten zijn.
Afslaan kun je voorkomen met een Steve Wong chip, daar twijfel ik nog een beetje over.
Edit: je hebt geen airco zie ik, dat maakt t nog beter.
|
27 sep 2014 21:59 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
|
Ticcie Bedankt, zal eens informeren bij de speci als ie terug is van vakantie.
|
27 sep 2014 22:09 |
|
|
drknauf
|
ik heb ook airco bij mij slaat die in het begin als die koud is 1 x af daarna niet meer ! kzou d,r nooit zomaar een wong chip indoen ook al zijn ze d,r in states lyrisch van maar das persoonlijk natuurlijk het afslaan in z,n achteruit de 1ste x heuveltje op das pas lachen .
|
27 sep 2014 22:35 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
|
Via 'n PB ben ik op een ander interessant topic hierover gekomen, ga daar toch maar eens verder naar informeren. Mike en Ticcie, ga wellicht toch jullie set-up (qua koppeling en vliegwiel dan hé ) volgen Dank voor jullie reacties
|
27 sep 2014 23:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat is een oud topic .... Inmiddels is die raadgever werkzaam onder de naam: Rebel Engineering ... Ander adres, zelfde plaats, zelfde of zelfs meer meer kennis in huis ... maar al even geleden afstand gedaan van de naam Renntech en wat daar aan vast zat
|
28 sep 2014 17:24 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
|
Weet ik Olaf
|
28 sep 2014 17:38 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
al jaren een RS clutch en vliegwiel in de 964 C2....maakt er een andere auto van, reageert razendsnel op gaspedaal. En je hebt Tajana niet nodig (wel jammer natuurlijk) voor gespierde kuiten. Uiteindelijk rij je niet in een 911 voor soepel soft rijden....maar dat is persoonlijk
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
03 okt 2014 19:40 |
|
|
HermanH
|
Hé Willem. Jij gaat echt voor de hoofdprijs bij de slalom. Nog niet op Toyo's? Loop zelf ook al een tijdje te denken aan o.a. een RS vliegwiel/sportkoppeling rebuild. Kan niet achter blijven dan hè. CU
_________________________________________ My friends all drive Porsches
|
18 okt 2014 21:51 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
En inmiddels heb ik de Steve Wong chip met de 'fix' voor de RS koppeling: t is de moeite waard! Hij kent de dip beneden de 800 toeren niet meer en overschakelen gaat idd ook ietsje makkelijker. Dus dat is al de moeite waard, maar heb gekozen voor de performance chip, geschikt voor 98 Ron en je merkt dat ie tot 4000 toeren net even feller reageert en idem voor 5250-6250 toeren. Echt meer dan de moeite waard.
En, je geloof t niet, t voorlopige gem. verbruik is gedaald van 1 op 8 a 8,5 naar 1 op 9. Niet heel bijzonder, wel vermeldenswaardig.
|
18 okt 2014 22:50 |
|
|