| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Verwarming vraagje 964 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=45890 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Krieck [ 09 nov 2015 22:37 ] |
Berichttitel: | Verwarming vraagje 964 |
Beste porschisten ik zit met een probleem aan mijn verwarming bij men 964. Ik schets het probleem even. De verwarming luisterde niet zoals het zou moeten, ik ben zelf best handig en ben zelf op zoek gegaan ook hier op het forum. Nu blijkt dat het linkse motortje die de klep van de verwarming bedient niet beweegt, gedemonteerd nagekeken en getest werkt op 12v batterij maar dus niet in de auto. Als ik die motor inplug bij de rechtse motor werkt het dus WEL. Aan wat kan het liggen dat deze linkse motor niet word aangestuurd?,,, is dit apart afgezekerd??? Of kan ik iets meten of voelers Ps de bedieningsunit heb ik volledig gedemonteerd en gereinigd en werkt volgens mij zoals het hoort. Hopelijk iemand een idee??? Mvg krieck |
Auteur: | PTT [ 09 nov 2015 22:44 ] |
Berichttitel: | Re: Verwarming vraagje 964 |
Alles over verwarming/airco/CCU http://www.bergvillfx.com/index.php/ccurepair |
Auteur: | Ernest 986 [ 09 nov 2015 22:44 ] |
Berichttitel: | Re: Verwarming vraagje 964 |
Hier kan je wat aan hebben, is alleen wel in het Engels http://rennlist.com/forums/964-forum/23 ... boxes.html Bij mij zat in het verleden een klepje zelf vast. |
Auteur: | rarebear [ 10 nov 2015 14:28 ] |
Berichttitel: | Re: Verwarming vraagje 964 |
Quick and dirty: trek een draadje van de rechter motor met 12v naar de linker.... maar ik denk dat het aan de CCU ligt. |
Auteur: | Kappi2907 [ 10 nov 2015 16:44 ] |
Berichttitel: | Re: Verwarming vraagje 964 |
Als de servo wel werkt op een batterij heeft het niet zo veel zin om een constante 12v te trekken vanuit de accu, dat bevestigd dat de servo werkt. Zou dus kunnen betekenen dat er een kabelbreuk zit of een slechte massa naar de betreffende connector/aansluiting voor de servo. Dit kun je meten met basis kennis elektronica en een multimeter. Ik zou beginnen met de connectors achter op de CCU los te halen en te controleren op corrosie. Vaak is loshalen en opnieuw aansluiten voldoende om slecht contact op te heffen. Verder kan het aan de schuifknop van de luchtverdeling liggen. Kortom de CCU een keer uit elkaar halen en reinigen. Bv met contactspray (hoewel dit maar een tijdelijke oplossing is). Verder kun je het signaal van de CCU naar de servo meten. CCU geeft direct een variabele spanning af naar de servo's. Je kunt een 'zoom' speldje prikken op de betreffende draden. Kleurcodes draden kun jij uit het schema halen onder de volgende link (worden afkortingen gebruikt bv. GB is Groen Blauw): http://www.bergvillfx.com/skin/frontend ... 93hvac.gif Je kunt met een T-OBD kabel + Scantool of de 'Hamer' de foutcodes van de CCU uitlezen. Tevens kun je testen laten lopen die o.a.je servo's testen. Ben je in de buurt van Eindhoven of bereid die kant op te komen wil ik de P graag voor je uitlezen en testen. Als je pech hebt is de opamps TCA 2465 defect. Deze kun je eenvoudig vervangen, echter is deze moeilijk te krijgen. CCU guru Tore Bergvill kan je er aan helpen of ff googlen. |
Auteur: | Alfred [ 10 nov 2015 17:25 ] |
Berichttitel: | Re: Verwarming vraagje 964 |
Solderingen van 25 jaar oud geven redelijk wat probleempjes (al dan niet intermitterend) Mijn advies zou zijn om eerst de CCU open te maken en ALLE soldeerpunten met een goede bout opnieuw te solderen. Mochten de problemen daarna nog steeds aanwezig zijn kan je de volgende (waarschijnlijk iets duurdere) stap gaan. (zoals boven beschreven) |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |