Auteur |
Bericht |
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
gasklephuis vergroten 3.2
iemand ervaring met het vergroten van het gasklephuis en zo ja is er een merkbaar verschil? ik kwam dit product tegen op de site van Steve Wong http://www.911chips.com/engine.htm
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
08 mei 2016 7:59 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
Ook wel geïnteresseerd in ervaringen, de beademing van de 3.2 schijnt wel een grote beperkende factor te zijn. Vraag me alleen af of je de LMM dan ook niet beter kunt vervangen door een systeem met een hittedraad; die klapdeur van de LMM is ook een behoorlijk obstakel in de luchtflow...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 mei 2016 14:37 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
vraag aan Steve:
Dear Steve
Do you have any dyno charts for the Enlarged Throttle Body Conversion ?
Before and after?
thanks
vandaag antwoord van Steve ontvangen:
No before and after dyno chart just of the throttle body. Everyone who installs them usually installs them in conjunction with other modifications, such as exhaust, chip, and/or internal engine modifications, so such before and after charts are not applicable. I can though best describe the difference as punchier and with more throttle response through the rpm range vs the stock throttle body, because it is 10% larger in area, and eliminates the step ridge that exists around the circumference of the stock throttle butterfly which creates a non linear turbulent restriction. If you are interested in it, you’d need to send in your with everything stripped and removed from it including all sensors and screws and brackets. The only thing that should remain is the throttle butterfly and shaft, and the stop screw for the shaft. Then one that is already completed is exchanged with your unit so down time is minimal. Let me know if you have any other questions.
Regards,
Steve Wong
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
09 mei 2016 19:42 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
chip van Steve is onderweg! ben benieuwd...
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
10 mei 2016 18:22 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
Ben je wel benieuwd naar je ervaring; als een grotere klep nu betere prestaties zou opleveren, waarom zou Porsche dan geen grotere klep gemonteerd hebben? Ik snap wel dat bij andere modificaties meer lucht wenselijk kan zijn maar bij een verder standaard blok?
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
11 mei 2016 0:01 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
Lucht schijnt wel de beperkende factor bij de 3.2 te zijn, ik dacht juist de LMM met die grote klapdeur die de lucht verstoort en reageren op gas vertraagt. Met carburateurs is er ook meer uit een 3.2 te halen. Geen idee of grotere gasklep met handhaven van de standaard LMM echt iets oplevert...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
11 mei 2016 1:06 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
ben ook benieuwd naar de resultaten, ik wil na het installeren van de nieuwe chip kijken wat het resultaat is op een testbank en laat dan direct checken welke resultaten het hittedraadsysteem boekt vs lmm
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
11 mei 2016 6:29 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
Als je je LMM al hebt vervangen door hittedraad systeem dan zal een grote gasklep zeker ook zin hebben. Dan wordt je doorstroming alleen maar beter.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 mei 2016 12:07 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
de chip van Steve is op Schiphol aangekomen ! ben benieuwd hoe snel een klein pakketje op transport is... eerst douane waarschijnlijk .... pfff wachten is niet leuk als je aan de slag wil
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
14 mei 2016 14:41 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
ik ben happy met mn wong chip, loopt beter stationair, in middenbereik; ik heb voor versie gekozen dat ik ook op Euro 95 kan rijden.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 mei 2016 11:32 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
idem Euro 95 in de SSI variant ik begreep van Steve dat op alle chips de clubsport optie qua toerenbereik van toepassing is wat zijn jouw ervaringen hiermee?
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
16 mei 2016 12:07 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: gasklephuis vergroten 3.2
zo chip vandaag geïnstalleerd... klein stukje gereden goed merkbaar meer trekkracht in midden bereik...als een lier binnenkort, bij mooi weer, eens goed uitproberen ... wat een ellende
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
18 mei 2016 21:35 |
|
|