Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:02

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Speakers vervangen 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Speakers vervangen 996
Heb al behoorlijk rond gezocht, maar word niet echt wijzer.

Ik wil graag wat beter geluid in m`n 996. Op internet zie ik voornamelijk dashboard speakers. Echter heb ik 6 speakers.
Het lijkt mij dat ik alle speakers moet vervangen voor een goed geluid.

Ik heb trouwens de originele 6x40 watt Nokia versterker.

Budget; +- 1000 euro

Aanbieders die ik gezien heb;
https://cai-store.com/collections/996-9 ... o-upgrades
http://www.jmgshop.com/9xx---porsche-bo ... s-62-p.asp

Tips zijn welkom!

06 jun 2016 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Speakers vervangen 996
Wat me nog te binnen schiet; is een upgrade naar Bose speakers een idee? Ik hoef geen over-the-top geluidsysteem.
De Bose speakers in mijn Audi TT (tweede model, 2008) vond ik zeer goed klinken.

06 jun 2016 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
op youtube staat hoe je je speakers (achter en bovenkant dashboard) zelf kan vervangen. de uitdaging is de deuren. De subwoofer is nog weer een grotere uitdaging omdat deze (bose woofer) een hele lage impendantie heeft ( 1 ohm ofzo) dus een aftermarket versterker is lastig te vinden met die waardes. Succes
Millennium #146

06 jun 2016 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Heb je nu al deur-speakers? Was een optie destijds. Vervangen lijkt me dan simpel, maar het vinden van een passend deurpaneel zou ook geen probleem moeten als je ze nog niet hebt lijkt me.
Ben wel erg benieuwd waar je op uitkomt, want ik wil mijn speakers ook een keer vervangen. De zuiverheid gaat er na al die jaren wel uit dus nieuwe zal een groot verschil zijn.

06 jun 2016 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Belangrijk onderdeel van de matige audio kwaliteit is de headunit.

Ik zou het budget wat verhogen en de auto bij Carshop Fortuyn neerzetten in Den Haag.

Heb ik gedaan met mijn 987 resultaat:
- top geluid (op kwaliteit, niet kwantiteit)
- navigatie via Iphone
- achteruitrij camera

Als je zelf aan de slag wilt kun je een andere headunit combineren met de huidige versterker en andere speakers.

Is wel wat bouwwerk en een aansluitpuzzel maar Zeker de moeite waard.

06 jun 2016 16:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
@ErikP, ja , ik heb al deurspeakers :)

@defiscalist, de headunit, bedoel je daar de PCM mee? Wat voor speakers heb je nu?

07 jun 2016 1:18
Profiel
Den Haag
Ik heb een drieweg compo set van Blam! Een relatief nieuw merk dat qua geluidsbeleving in de buurt zit van CDT en Focal.

Prijstechnisch iets gunstiger maar belangrijker nog is dat deze speaker op 3 ohm draait ipv 4. Door de lagere weerstand kun je net iets meer uit je versterker krijgen is het verhaal.

Geluid van het porsche soundplus pakket was erg vlak naar mijn smaak. Had twee deurspeakers, 20cm en 10 cm. En een tweeter in het dashboard. Veel laag en hoog maar heel weinig middentinen. Ik begreep precies waarom porscherijders nooit de radio aan hoeven, daar is idd niets aan. Met de huidige set up is dat wel goed.

07 jun 2016 7:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Ik heb de voor en achterspeakers vervangen door Focals. Ongeveer €100 per paar. Het enige wat je moet doen is de speaker roosters aanpassen. Met een dremel is dit goed te doen. De oude speakers ( met papieren conus!!! :cry: ) moet je slopen want om eea. Goed aan te passen gebruik je de oude ring van de speaker. De aansluitingen heb ik aan gepast door middel van een haardroger. Werkt prima. Afdichten met siliconen. LET OP meet de diepte achter de rechter voor speaker, er zit daar een schroef die de diepte van de speaker beperkt. Ik zoek de referentie wel even op. de subwoofers in de deuren kan je ook vervangen, maar deze zijn naar mijn weten maar twee ohm en vervanging is moeilijk te vinden. Ik vind deze upgrade meer dan genoeg. In de cabrio luister ik liever naar de uitlaat? Toch?
Succes :salut:

07 jun 2016 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Autun Frankrijk
Het gaat om de focal ISC 100 hier gevonden voor €89

07 jun 2016 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Interessant Tombalabomba! Heb je de originele versterker en radio in gebruik?

07 jun 2016 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Autun Frankrijk
ja hoor en het geluid is naar mijn mening fors verbeterd! Ik denk dat als je speakers neemt met een te lage aansluitweerstand je versterker teveel stroom moet leveren en dan gaat clippen. Klingt niet goed. Ik zal vanavond eens zoeken naar een link die je de aanpassing van de oude luidsprekers laat zien. Zit nu nog op het werk :( :(

07 jun 2016 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Er zijn wel 2 en 1 ohm stabiele versterkers te kopen hoor. Ik heb ook de 1 ohm 20cm bose deurspeakers in de deuren van de 987 zonder probleem kunnen aansturen. Neem bijvoorbeeld de Hifonics Generation serie. Het was bij mij wel tijdelijk. Uiteindelijk wel (volgens plan) de deurspeakers vervangen door Morel ADMW-9 kickbass speakers. Voor de middentoners in de deuren en tweeters in het dashboard een DLS Ulimate 3-weg set waar ik de woofer niet van heb gebruikt. De achter speakertjes in de Bose subkist heb ik niet aangesloten. De 2 13 cm subwoofer in de Bosekist heb ik wel direcht met een versterker aangestuurd maar dat was teleurstellend. Ik heb een gesloten polyesther subwoofer kistje gemaakt met een 25 cm Aliante 10 LTD sub er in. Dan alle kanalen actief (met een signaal processor) aangestuurd met 125 Watt RMS op 6 kanalen en 400 watt RMS op de sub.

07 jun 2016 19:32
Profiel
Den Haag
Dat red je niet voor 1000 euro zeker?,?.?

07 jun 2016 21:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ligt e
de Fiscalist schreef:
Dat red je niet voor 1000 euro zeker?,?.?

Als je het nieuw koopt niet. Als je weet wat goed is kan je op mp voor de speakers en versterkers voor minder klaar zijn. Er komt nog wel allerlei installatiemateriaal bij.

Een nieuwe dubbeldin radio navi unit is echter wel duur (rond de 1000,-). Als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben tenminste. Hoewel de nieuwste apple car play radios (wat Porsche nu ook levert) zijn juist weer goedkoper omdat de navi op de telefoon staat.

En dan is er nog het installeren. Als je dat laat doen komt er ook nog flink wat bij.

08 jun 2016 1:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]