Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:28

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
gat maken in binnenbekleding 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996 C2, 944 RS-style
Bericht gat maken in binnenbekleding
Hoe kan ik het mooist 2 kleine cirkelvormige gaten maken in de (vloer)bekleding. Met name achterin, achter de achterbank net onder het raam daar waar de twee veerpoten van de achterste schokbrekers door het chassis heen steken.

Ik heb een 1-weg verstelbaar onderstel en de instelknop van de achterste schokdempers zit op het uiteinde dat door de veerpoot steekt.

Door twee gaten van bv 3-4cm diameter te maken zijn die draaiknoppen makkelijker te bereiken zonder steeds de bekleding weg te halen. Op zich gaat dat laatste niet erg moeilijk maar denk niet dat het op termijn duurzaam is om het er vaker in en uit te halen.

Ik zou dus bv. op de plaatsen net boven de twee achterste veerpoten een rond gaatje willen maken door het 'paneel' dat bestaat uit het binnentapijt en aan de onderkant een laag isolatieschuimrubber.

De gaten zou ik af kunnen dekken met van die ronde afdekplaatjes die ze gebruiken in de elektra voor het afdekken van aansluitpunten in muur of plafond. Iemand een beter idee?

14 jun 2016 6:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: gat maken in binnenbekleding
FF googelen op holpijp stansen

Afbeelding

14 jun 2016 7:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Gatenzaag......

http://www.toolstation.nl/shop/p23014?r ... 0wodgoMI_Q

14 jun 2016 7:50
Profiel WWW
996 C2, 944 RS-style
Kwam ook deze tegen
https://m.youtube.com/watch?v=dpufNiXvQgU

Er zit alleen een dikke laag schuim aan de 'mat' vast.

Gaat dat goed met een gatenzaag? Rafelt het niet in het begin. Het zou mooi zijn als ik gewoon een mooi cilinder mat/schuimrubber eruit kan snijden. Kan die gewoon teruggeplaatst worden.

14 jun 2016 8:47
Profiel
PorscheForum Rakker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Zelf een holpijp maken. Buis van de diameter van jouw keuze, rand scherp slijpen en tapijt op een stuk hout leggen. Paar flinke klappen met een hamer en je hebt een net rond gat.

Je zou ook nog een hap uit de scherpe rand kunnen slijpen, dan blijft het deel vast zitten en is het een soort luikje.

14 jun 2016 9:07
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Ondertussen nog wat gebrainstormd. Het gaan waarschijnlijk twee hele kleine gaatjes worden. De knopjes kunnen af de dempers en dan kan de instelling gebeuren met een inbussleutel langs die openingen.

24 jun 2016 10:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]