Gekraak van klep-afdekking airbag rechtsvoor dashboard BXSTR
Auteur
Bericht
986afterfjr
Porsche Macan S
Bergambacht
Gekraak van klep-afdekking airbag rechtsvoor dashboard BXSTR
Er is af en toe maar één puntje waar ik mij in de Boxster aan kan irriteren, de kraak die de klep-afdekking van de airbag rechtsvoor op het dashboard kan produceren. Je hoort het eigenlijk alleen als het wegdek minder begint te worden. Zodra je linksonder op de klep drukt is het gekraak weg. Dealer heeft er al tweemaal naar gekeken en dan blijft het gekraak weer voor even weg.
Nu het weer terug is wil ik het eigenlijk eens zelf proberen op te lossen. Maar hoe eenvoudig is deze klep-afdekking te demonteren?
Ben benieuwd of iemand vergelijkbare ervaringen heeft.
19 aug 2016 14:48
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Re: Gekraak van klep-afdekking airbag rechtsvoor dashboard B
19 aug 2016 18:28
986afterfjr
Porsche Macan S
Bergambacht
Heldere toelichting, bedankt. Gaat binnenkort voor de APK en vraag de dealer er dan naar te kijken. Ben bang dat als ik het zelf doe er wat afbreekt
19 aug 2016 19:05
horn
PF #57
986afterfjr schreef:
Dealer heeft er al tweemaal naar gekeken en dan blijft het gekraak weer voor even weg.
986afterfjr schreef:
Gaat binnenkort voor de APK en vraag de dealer er dan naar te kijken.
Dan komt het zeker goed. Voor even...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
19 aug 2016 19:45
986afterfjr
Porsche Macan S
Bergambacht
Ik heb gisterenmiddag er toch zelf even naar gekeken. Vanaf de tekening zag ik dat de klep/afdichting aan de onderzijde "los" zou moeten zitten. En inderdaad, je kan hem iets los/open krijgen. Ik heb er in de linker- en rechter onder hoek een stukje schuimrubber tussen gepropt en erna de klep/afdichting weer losgelaten en teruggedrukt. Je ziet er zo goed als niets van. Ben benieuwd of het geluid nu weg blijft.
21 aug 2016 10:37
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum