Auteur |
Bericht |
porscheke
|
Water lekt binnen????
Ik heb een 911'ke uit 77
Als ik mijn wagen was en hem begin af te drogen merk ik dat er toch wel wat water binnengelopen is in het "smokkelbakje" in de kofferruimte???
Iemand een idee waarlangs het water binnen kan komen???
|
02 aug 2005 12:17 |
|
|
porscheke
|
Ben ik dan echt de enige die hier last van heeft ???,
|
02 aug 2005 15:11 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Mijn 912 uit 1965 had datzelfde probleem. Het water bleek via het rooster middenop (voor de voorruit) binnen te komen. Ik heb dat rooster en het kunststoffen 'bakje' dat erachter zit er toen eens uitgehaald en er bleek een barstje in dat 'bakje' te zitten. Dat heb ik toen gedicht en het probleem was opgelost...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 aug 2005 15:16 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het stond er nog geen 3 uur, overdag op een normale werkdag? Kom, ietsje meer geduld aub!
|
02 aug 2005 15:27 |
|
|
F@RGO
|
Eigenlijk heeft Pascal gelijk , maar ja, als je problemen hebt , wil je daar van af hé,
de volgende keer post je een dag eerder
|
02 aug 2005 15:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
En op een dag dat iedereen z'n met smokkelluikje uitgeruste 911 aan het wassen is
porscheke heb je er ook last van tijdens regenbuien
't kan natuurlijk zijn dat het rubber van de kofferruimte niet helemaal goed meer sluit ... de tijd laat z'n sporen na
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
02 aug 2005 16:09 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Ik heb er ook last van... en de vorige eigenaar van mijn Porsche waarschijnlijk ook... maar die heeft er niets aangedaan omdat het een heleboel werk is bij een 964...
ik ga dit weekeinde de boel uitbouwen...
|
02 aug 2005 16:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... smokkelluikjebij een 964 vertel
Wat wil je allemaal uitbouwen
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
02 aug 2005 17:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Lees dit maar even... fikse klus voor de boeg!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 aug 2005 17:48 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Zeg porscheke,
Doe zoals ik. Niet in de regen rijden, veelvuldig schoonmaken (insecten e.d. kun je nu eenmaal niet ontwijken en remstof laat ook z'n sporen na) met een vochtige doek en daarna mooi opblinken. 't Kan zijn dat de mijne ook wel links en rechts wat scheurtjes heeft maar om daar geen last van te hebben is dat 1 van de redenen waarom ik er maar weinig water aan laat komen.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
02 aug 2005 20:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Heb nog zo'n goede droog stallen en er nooit mee rijden.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 aug 2005 20:29 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
kom op zeg ook een porsche is een auto, als ze niet meer nat mogen worden waar zijn we dan mee bezig
nieuw rubbertje erin en karren maar weer
_________________________________________ Got coffee?
|
02 aug 2005 20:30 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Heb een betere : droog stallen, droog uitlaten
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
02 aug 2005 21:01 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Hierbij een serieuze reactie.
Het kan zijn dat het rubber slangetje wat onderaan de ventilatorbak zit kapot is. Dit slangetje zorgt ervoor dat het water wat in de bak komt netjes door een ijzeren pijpje naar onderen geleid wordt. Wanneer dit slangetje kapot is loopt het water in de smokkelaars ruimte.
grt,
Peter
|
03 aug 2005 8:05 |
|
|
porscheke
|
Dus als ik het goed begrijp gaat het hoogst waarschijnlijk de rubber achter het roostertje zijn die versleten is .
De rubber van de kofferklep het ik ook al eens gecontroleerd maar deze ziet er nog heel goed uit, bij het rooster had ik nog niet stilgestaan
Bedankt allemaal voor de snelle reactie
|
03 aug 2005 8:37 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Porscheke,
Klopt dat plaatje wel?, lijkt wel een jubileum 964 van 1993!
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 aug 2005 22:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Schaapje in wolfskleren
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
04 aug 2005 8:43 |
|
|
porscheke
|
Wel Zo zou die d'er achter een jaartje uit moeten gaan zien.
Ben hem momenteel aan het restaureren en het wordt dus een ombouw daar mijn wagen van '77 is.
Ik weet het er zullen er weer veel zijn die zeggen: "lap weer zo ne knoeier die zijn wagen gaat verknoeien" .
Mijn mening; doen waar je zin in hebt.
Het leuke eraan; onderdelen zoeken, nieuwe porschefreaks leren kennen, en eerlijk gezegd je kent de auto op d'en duur vanbuiten.
Voordeel ook als je aan zo iets begint (en je doet het zoals het hoort) je weet perfect wat je in je handen hebt en je leert iedere dag bij
zo komen er orginele bumpers op incl binnenbumpers, de 4pistons-klauwen komen d'er op.
er komt een orgineel turbo interieur in
Velgen net zoals op de foto.
Enkel motor blijft er effe inliggen daar deze perfect draait, misschien dat deze ook nog ooit wordt vervangen
|
04 aug 2005 8:51 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Altijd je eigen zin doen Porscheke,
Maar zelf zou ik hem naar een Carrera 3.0 ombouwen, die komt uit 1977 en een zeer fraai type.
Je kan een vroege 77 hebben met een 2.7 of een late met 3.0 SC.
Dit is minder kostbaar en erg gewild type zeker in de toekomst.
Veel succes
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 aug 2005 12:11 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Bekijk het als een belegging zoals Xsork. Met dat verschil dat jij er ondertussen nog een hoop plezier aan gaat beleven ook, porscheke.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
04 aug 2005 22:14 |
|
|