Re: brandstofmeter SC werkt niet goed
Ik had een soortgelijk probleem in mijn 1973 Targa. Bij mij was de fuel sender (90174180100) het probleem. Dat onderdeel is in de SC hetzelfde denk ik. Hij is goed bereikbaar, en je kan hem er makkelijk uitschroeven, nadat je de stekker eraf hebt getrokken. Even laten uitlekken, stekker er weer op, dan buiten de tank op z'n kop houden zodat de vlotter naar beneden glijdt. Je voelt en hoort dat de vlotter beweegt. In de auto (met contact aan) zie je dan als het goed dat je meter op vol staat. Als dat zo is, dan weet je in elk geval dat het probleem in de fuel sender zit. (misschien een goed idee om daarvoor even het gat in je tank even af te dekken of te pluggen....)
Het zou kunnen dat je vlotter ook nu niet verder komt dan halverwege, bv door aanslag op de guide wires. Die sender zelf is een alu koker, met een vlotter erin die over een paar dunne draadjes omhoog en naar beneden glijdt. Die koker kan je openschroeven (klein schroefje aan de onderkant als ik me niet vergis), en dan kan je de assembly met vlotter en draadjes eral eruit trekken. Nu kan je draadjes inspecteren en kijken of vlotter soepel glijdt. Zonodig schoonmaken, in elkaar zetten, testen op z'n kop, terugzetten, klaar.
Ik heb dit een paar keer gedaan, en elke keer was het probleem even weg, maar na een uur, dag of week, bleef hij toch weer hangen. Ik denk dat ik hem wel 5x uit elkaar gehaald heb: hij was super schoon en gleed soepel, toch bleef hij hangen. (dat is natuurlijk altijd een probleem....)
Ik heb nooit met zekerheid uitgevonden waarom hij vast bleef zitten....
Uiteindelijk heb ik de handdoek in de ring gegooid en een nieuwe fuel sender en pakking gekocht... Die zijn 130 Eur of zoiets. Daarna nooit meer last van gehad. Een vriend van me had zelfde issue, en daar konden we het wel fixen met schoonmaken. Het is dus wel de moeite waard om even te proberen.
succes ermee