| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

airco eruit slopen?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=5449
Pagina 1 van 1

Auteur:  ronsoul [ 24 aug 2005 14:02 ]
Berichttitel:  airco eruit slopen?

ik heb een vraag voor de wijze heren der (auto) porsche techniek.

als je een airco in je 911 hebt zitten, dan draait dat ding toch altijd mee?
zelfs als hij ( is volgens mij een hij een airco ) niet aan staat en geen koude lucht produceert.
als dat zo is, dan komt er bij verwijdering toch extra vermogen vrij?

want:

minder aan te drijven door riemen, dus meer vermogen.
beetje hetzelfde idee van een dynamo op je fiets.

dus.

klopt deze stelling?

en

als de stelling klopt, hoeveel vermogen komt er aan de wielen bij?


ben benieuwd wat jullie hierop antwoorden?


groeten
ronald.

Auteur:  molen934 [ 24 aug 2005 14:12 ]
Berichttitel: 

Wat een naar woord "slopen". :oops:

Wanneer hij niet aanstaat loopt alleen de poelie mee en natuurlijk een lichte weerstand van de v snaar.

Heb wel eens bij clubkampioenschappen gezien dat ze de v snaar los halen, maar of dit nou echt veel zal schelen :?:

Weet wel dat je de airco regelmatig en liefst altijd moet gebruiken om de conditie van het systeem op peil te houden. :jump:

Auteur:  michael [ 24 aug 2005 14:44 ]
Berichttitel: 

Airco draait niet mee tijdens het rijden,
Airco eruit slopen is vooral slecht voor de waarde van je auto,
door de riem er vanaf te halen win je misschien 1/100ste pk aan de wielen.

Auteur:  Double G [ 24 aug 2005 16:11 ]
Berichttitel: 

Past de airco van een 964 in een 3.2? Anders heb ik wel interesse hoor. In de warme zomerdagen offer ik daar toch graag een paar paardjes voor op!

Auteur:  Double G [ 24 aug 2005 16:19 ]
Berichttitel: 

Maar inderdaad, de poelie van de compressor draait altijd mee. Deze zit met een magneetkoppeling aan de compressor. Als de auto stationair draait zul je ook bij ingeschakelde airco regelmatig de pomp in en uit horen schakelen. Een ingeschakelde airco slurpt gemiddeld zo'n 10 pk op, dus om nou te zeggen dat je daar onder gewone omstandigheden met je P last van zal hebben??? Bij racen is het natuurlijk iets anders, maar dan wil je zoveel mogelijk pk's bij een zo laag mogelijk gewicht, dus dan zou je de hele installatie moeten DEMONTEREN, niet slopen! :wink:

Auteur:  Guy911 [ 24 aug 2005 21:06 ]
Berichttitel: 

heb de mijne om dezelfde reden eruitgehaald . (vergeet ook het gewicht niet ! ) werkte trouwens toch niet meer door een lek , en 't is een cabrio dus liever 't dak open

heb hier nog de steun , de pomp , de riem , de radiator liggen , slangen zijn wel defect

bye

Auteur:  EriC4C [ 24 aug 2005 21:23 ]
Berichttitel: 

Guy911 schreef:
..... en 't is een cabrio dus liever 't dak open

:shock: :roll: :scratch:

Auteur:  Valentijn [ 24 aug 2005 23:06 ]
Berichttitel: 

Jongens wat zonde een airco er uit slopen voor dat hele kleine beetje winst in gewicht en mini PK's

:shock:

Auteur:  spike-993 [ 25 aug 2005 1:47 ]
Berichttitel: 

sorry hoor maar als ik op een warme dag zonder kap rijdt heb ik toch de climaaaaaaaaat aan staan hoor (lekker zón fris briesje) 8) :wink:

Auteur:  Marcel [ 25 aug 2005 7:47 ]
Berichttitel: 

ik vraag me af waar sommigen nu mee bezig zijn met hun Porsche...
Kunnen we al echt zo goed sturen dat het vermogensverschil mbt gewicht en meelopende AC zich uitdrukt in een snellere auto??

Auteur:  De Geus [ 25 aug 2005 7:55 ]
Berichttitel: 

IDD,niks slopen,gewoon de snaar eraf en je merkt het vanzelf

uuuh als je al iets merkt !!

Auteur:  ronsoul [ 25 aug 2005 13:34 ]
Berichttitel: 

goed, ik ben er uit.

airco blijft erin, effe goed advies van enkele wijze heren van de site gehad en een uiteenzetting van eric van carreric ontvangen.

uiteindelijk win je wel wat pk' s, daar kan je er nooit genoeg van hebben natuurlijk, maar stilzetten van airco is niet bevoordelijk voor het apparaat.
daarbij zou je hem eigenlijk ook in zijn geheel moeten demonteren ( mooi woord voor slopen ) om er maximaal ( minder gewicht ) rendement van te hebben.
daar is mijn 911 eigenlijk te mooi en te gaaf voor.

dus.

bedankt voor de antwoorden en de hulp.


p.s.

beste marcel,
je vraagt je af waar we mee bezig zijn?
ik kan niet voor ' we ' spreken, maar ik ben bezig om het maximale uit mezelf als bestuurder te halen.
daarbij is een goed stuk gereedschap nodig, dat is dus in mijn geval op dit moment een 911 welke ik in top conditie hou dmv de afstellingen helemaal op punt te zetten en de motor tot op de limiet op scherp te krijgen.
om dit voor elkaar te krijgen is onderzoek naar de grens een noodzakelijk maar oh zo leuk kwaad.

groeten ronald

Auteur:  Double G [ 25 aug 2005 15:33 ]
Berichttitel: 

ronsoul schreef:
demonteren ( mooi woord voor slopen )


Volgens mij is de bedoeling bij demonteren dat je alles heel houdt en bij slopen hoeft dat niet :idea:

Auteur:  Marcel [ 26 aug 2005 7:40 ]
Berichttitel: 

ronsoul schreef:
je vraagt je af waar we mee bezig zijn?
ik kan niet voor ' we ' spreken, maar ik ben bezig om het maximale uit mezelf als bestuurder te halen


dan moet je vooral eerst aan de bestuurder werken, lijkt me :roll:

Auteur:  Double G [ 26 aug 2005 9:06 ]
Berichttitel: 

Marcel schreef:
ronsoul schreef:
je vraagt je af waar we mee bezig zijn?
ik kan niet voor ' we ' spreken, maar ik ben bezig om het maximale uit mezelf als bestuurder te halen


dan moet je vooral eerst aan de bestuurder werken, lijkt me :roll:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Auteur:  Pascal [ 26 aug 2005 9:45 ]
Berichttitel: 

Marcel schreef:
ronsoul schreef:
je vraagt je af waar we mee bezig zijn?
ik kan niet voor ' we ' spreken, maar ik ben bezig om het maximale uit mezelf als bestuurder te halen
dan moet je vooral eerst aan de bestuurder werken, lijkt me :roll:

Buiten dat, gewicht is de boosdoener he... Sloop je interieur er een deel uit, vervang die mega-comfortabele elektrische stoelen (LOEIZWAAR) door een setje lichtgewicht kuipjes ;) (etc etc etc)

Auteur:  EriC4C [ 26 aug 2005 9:52 ]
Berichttitel: 

paSCal schreef:
Marcel schreef:
dan moet je vooral eerst aan de bestuurder werken, lijkt me :roll:

Buiten dat, gewicht is de boosdoener he...

:lol::^::lol: ;)

Auteur:  horn [ 26 aug 2005 10:09 ]
Berichttitel: 

paSCal schreef:
Marcel schreef:
dan moet je vooral eerst aan de bestuurder werken, lijkt me :roll:
Buiten dat, gewicht is de boosdoener he...


jaja... :evil:








:wink: :lol:

Auteur:  ROSE [ 26 aug 2005 13:09 ]
Berichttitel: 

ff een ander vraagje gerelateerd aan dit topic.

Hoe controleer ik de status van de airco (jaja aanzetten ken ik al..)?
Is er een manier om het vloeistof niveau to controleren
Kan ik het zelf bijvullen

OF DIEN ik voor al deze zaken naar een specialist te gaan??

Thanks :ba:

Auteur:  ronsoul [ 26 aug 2005 13:36 ]
Berichttitel: 

beste marcel,

daar kan ik op antwoorden dat ik al een jaar of 10 in het bezit ben van mijn racelicentie nationaal en internationaal.

ik de stelling van you ook geheel onderschrijf en dat we het op dat punt dan ook helemaal eens zijn.
eerst de bestuurder en dan het voertuig.

groeten.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/