Auteur |
Bericht |
Willem911SC
Reisleider in goederentoerisme629 km's vanaf Zuffenhausen :-)
|
Vocht in dashboard-instrumenten
Beste Porsche-vrienden, Regelmatig heb ik last van aan de binnenkant beslagen dashboard-meters. Auto staat binnen, niet verwarmd. Heb al meerdere vocht-absorbers geplaatst, ook achter het dashboard. Tot nu toe echter zonder succes. Uiteindelijk verdwijnt het wel, als ik maar lang genoeg blijf rijden Helemaal geen straf, overigens....... Iemand een goede tip? Alvast bedankt, groet Willem.
_________________________________________ Gas is alles!
|
27 maart 2019 9:35 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
heb ik ook, al ruim 20 jaar... auto staat in droge verwarmde garage, elke keer weer even condens in 2 klokken. blijven rijden
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
27 maart 2019 11:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 maart 2019 12:21 |
|
|
912
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Mensen snappen het nog steeds niet... Van die losse opvangers plaatsen is net als een spons in de zee gooien: ja, je vangt water, maar er is zo véél meer aanwezig in onbeperkte hoeveelheid.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
27 maart 2019 12:50 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Bekend fenomeen.
|
27 maart 2019 20:07 |
|
|
Willem911SC
Reisleider in goederentoerisme629 km's vanaf Zuffenhausen :-)
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Ach 912, het is leuk dat je een open deur in trapt , maar ik heb meer aan een bruikbare oplossing
_________________________________________ Gas is alles!
|
03 dec 2020 22:18 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Kacheltje aan met de verwaseming op hoge stand. Maar zeker met dit weer hou je dit niet tegen. Wen er maar aan..... , Ze hebben het bijna allemaal.
|
03 dec 2020 22:26 |
|
|
MGB
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Bekend probleem, komt o.a. doordat de instrumenten niet goed dicht zijn.
Na vervanging van klok wijzerplaat en nieuw glas / plastic was het bij mijn klok beduidend minder.
Een lichte revisie met o.a. nieuw glas is mogelijk. Ritter instrumente in Duitsland doet dit o.a.
Bij een MGB zelfde probleem gehad en daar ligt de motor voorin. Na revisie instrumenten was het vochtprobleem veel minder.
Succes
|
03 dec 2020 23:01 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
Giant TCR Advanced 1Rotterdam
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Ik wilde bijna de tip geven om naar warmere oorden te verkassen, maar neem nou Spanje (Madrid), daar ligt nu een pak sneeuw wat ze eens in de 50 jaar zien
_________________________________________ "Do. Or do not. There is no try."
|
10 jan 2021 12:22 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Had ook wat vocht in mn eerdere 911 jes , bekend euvel. Maar hoorde ook vaak een tik bij de klokken bij het glas dacht ik, komt dit bekend over?
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 jan 2021 13:04 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Mijn 924 heeft het ook, heb er nu van die vochtzakken in liggen en heb het idee dat het íets helpt, maar het is er helaas nog steeds
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
10 jan 2021 16:59 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Ik heb de 964 14 jaar gehad en nooit vocht in de klokken gehad. Misschien toch het rubber van kofferdeksel eens nakijken of de afwateringen allemaal goed open zijn. Het voorruitrubber kan ook lekken of er zit roest in de sponning en gaatjes in geroest in de sponning. Kijk ook eens of je vloermatten en isolatie daar onder droog zijn. Het vocht moet ergens vandaan komen.
Gr anton
|
10 jan 2021 17:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
De pre-964 Porsches 911 hebben inderdaad (veel) vaker last van vocht in de tellers ... daar zit dan ook weinig meer tussen dan een kofferbak-rubber
|
10 jan 2021 18:07 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Idd niet bij de 964, wel bij de 2.7 en 3.0 SC Bij de 993 ook geen last
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 jan 2021 18:10 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Idd hier ook na het vervangen van het kofferbak rubber geen last meer van condens in de klokken. Had het maar zelden, maar kwam af en toe toch voor.
Vorig jaar het rubber van de kofferbak vervangen en sindsdien geen last meer gehad van condens in de klokken.
|
10 jan 2021 19:16 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Je hebt het voor de zekerheid dus 2x gedaan Wiillem
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
10 jan 2021 19:32 |
|
|
P32again
3.2 coupe '87Flevoland
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Grappig dat je dit noemt. Die tik (klik geluid) ken ik ja, is dat van de klokken? Lijkt alsof een relais schakelt. Ik hoor t niet altijd.
|
11 jan 2021 23:37 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Voor alle zekerheid
|
12 jan 2021 7:29 |
|
|
ferry p
356-911Lowlands
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Electrische verwarming geplaatst in garage en in winter is de temp. nu constant 15 graden. Ook een electrische ontvochtiger continu aan. Hierdoor Relatieve luchtvochtigheid nu ca 50-55 en geen last meer van condens. Zowel de 911 swb en de 993 hadden last van condens vorming achter instrumenten en voor plaatsen verwarming. Nu niet meer. Instrumenten ook allemaal gereviseerd!
Zonder verwarming maar wel de luchtvochtiger Aan was de RV steeds erg hoog. (70plus)
Niet de goedkoopste oplossing maar roest is duurder. Uiteindelijk hoopt vocht ook op andere plaatsen zoals onder de parafan en bijv dorpels.
Er zijn ook dure klimaat regelingen te koop maar dit werkt ook.
_________________________________________ “Luft kann man unterwegs nicht verlieren “
|
12 jan 2021 7:45 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Kan je dan niet beter een elektrische lucht-ontvochtiger plaatsen in plaats van een verwarming? Warme lucht houdt meer vocht vast. En als er geen vocht in de lucht zit dan zou ik denken dat de spullen ook minder nat worden...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
12 jan 2021 9:19 |
|
|
ferry p
356-911Lowlands
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
De relatieve luchtvochtigheid kan alleen verlaagd worden, door de luchttemperatuur te laten stijgen; bij elke graden Celsius dat we de lucht verwarmen, vermindert de relatieve luchtvochtigheid met 4,5 procent. Warme lucht is lichter dan koude lucht en in de stal zit de warmste lucht het dichtst bij het plafond.
Dit is wat ik vind als ik google. Dat apparaat heb ik en werkte dus niet met koude garage. Na plaatsen verwarming dus nu prima.
_________________________________________ “Luft kann man unterwegs nicht verlieren “
|
12 jan 2021 13:12 |
|
|
912
|
Re: Vocht in dashboard-instrumenten
Temperatuur maakt niet, als de RV maar beneden de 40% is.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
12 jan 2021 18:32 |
|
|